Touchpad en keys werken niet meer na het inloggen op Macbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na hopeloze pogingen ben ik nu radeloos en hoop ik op jullie hulp.

Mijn touchpad werkt ineens niet meer tijdens het gebruik van m'n Mac Book Retina late 2015. Hij doet het wel voor het inloggen, maar na het inloggen doet hij niks meer. Hij beweegt niet en kan ook niet klikken. Omdat hij wel werkt voor het inloggen is het volgens mij een software probleem. Heeft iemand dit al meegemaakt? Hoe kan ik de touchpad weer werkende krijgen?

Mvg,

Tristan

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 19:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ThaNetRnner voor je reactie. Helaas heeft dit geen effect gehad. De knoppen die niet werken op mn toetsenbord zijn 7uijk. en als ik ze indruk gaat bij elke knop mn muis een andere kant op en met de I selecteerd hij alles. Heel vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 20:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Heb je de mogelijkheid om een extra (test)gebruiker aan te maken? Zo ja, doet hij dit ook in dat account? Dan kun je uitsluiten of het in het account zit of in het systeem.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een gebruiker toegevoegd op mn MAC en daar doen de toetsen het wel goed, maar de touchpad niet. Ik zie ook geen verschillen in de instellingen van het toetsenbord en staat allebei op de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 20:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Oké, das best wel vreemd. Raar dat het toetsenbord dan goed is, maar touchpad niet. Ook gescand op malware of virussen?

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou eens kijken wat voor shit er allemaal geladen wordt met een tooltje als KnockKnock.

Voorts kan je de mac opstarten in Safe Mode. Werkt alles dan wel? Inderdaad software probleem, even alle troep verwijderen - vooral custom drivers/kernel modules.
Werkt het dan ook niet? Dan is er iets geks aan de hand en moet er verder gekeken worden - dan kan hardware in het spel komen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik was ervan overtuigd dat Mac antivirus was, dus ben nu een scan aan het draaien.

Ja, als ik mn Mac in Safe Mode opstart doet alles het gewoon, dat is het rare. Waar kan ik de custom drivers/kernel modules vinden? Als ik in KnockKnock kijk zie ik alleen Kernal Extensions, kan ik deze allemaal verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Tristandewit, dit is een Nederlands forum. Dus daarom zien we niet alleen je posts, maar ook je startpost graag in het Nederlands :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, heb het aangepast:) Trouwens geen virussen op mn Mac gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:05:
Bedankt voor jullie reacties. Ik was ervan overtuigd dat Mac antivirus was, dus ben nu een scan aan het draaien.

Ja, als ik mn Mac in Safe Mode opstart doet alles het gewoon, dat is het rare. Waar kan ik de custom drivers/kernel modules vinden? Als ik in KnockKnock kijk zie ik alleen Kernal Extensions, kan ik deze allemaal verwijderen?
Ik zou daar niet mee gaan zitten vogelen. Vreemd dat het in safe mode wel functioneert, dat duidt inderdaad op een software issue. Snap ik nog niet waarom je touchpad het niet doet in een andere gebruikersomgeving.
Wellicht een optie om toch even een reinstall uit te voeren. Duurt geen uren en lost dit soort vaagheden nogal eens op. Sowieso altijd backup van persoonlijke bestanden maken (/hebben).

Dus even opstarten met cmd+r en dan kiezen voor installeer macos opnieuw (of iets in die strekking) in het menu.

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 13-03-2017 19:25 ]

Pagina: 1