Plex media server op een NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Goedemorgen,

Ik ben al enig tijd op zoek naar een goede mogelijkheid om Plex 24/7 te draaien zodat ik dit vanaf afstand kan benaderen. Momenteel heb ik Plex draaien op mijn Windows bak wat inmiddels al bijna 7 jaar oud is! Toe aan vervanging dus.

Zelf kwam ik uit bij de DELL PowerEdge T20. Ik zou mijn huidige DDR3 geheugen mee kunnen nemen naar de PowerEdge, en ook mijn HDD en er ook nog een SSD erin stoppen?

Besturingsysteem zou ik voor Windows Server 2016 kunnen kiezen om daarop Plex te installeren?
Ik zag ook dat FreeNAS mogelijk was, maar eerlijk gezegd heb ik daarmee geen ervaring.

Mochten er nog goede ideeën of tips zijn laat het gerust weten.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:18
Het platform maakt eigenlijk niet zoveel uit, plex draait (bijna) overal wel op. Daar hebben ze ook mooie compatibillity lists voor.

Wat van belang is dat je een oplossing kiest met relatief zuinige componenten omdat je 24/7 gaat draaien, maar toch krachtig genoeg om te transcoden en eventueel meerdere gebruikers tegelijk te bedienen.

Als je de apps gebruikt wordt het transcoden en subtitles verwerken iets minder belangrijk, dat kan dan op de clients gedaan worden, maar in de browser komt het voor rekening van de serevr, en de apps zijn niet gratis.

Ik heb bijvoorbeeld een Synology 216+, maar die is eigenlijk gewoon te langzaam, zeker als je subs wilt gebruiken.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Ik heb het nu sinds een weekje op een Synology DS916+ draaien. Ben er erg tevreden mee. Hiervoor had ik een Dell T3500 als home server maar dit werkt net zo goed.
Mijn tv ondersteund geen DTS en door een bug met subtitles moet hij dan alles transcoderen, daar is de synology wat minder in.
Een simpel script die dts naar ac3 omzet lost voor mij het probleem op.

De keuze die je moet maken is of je zelf wilt bouwen of kant en klaar wilt kopen.
Zelf heb ik gekozen voor kant en klaar omdat ik geen zin heb om er veel tijd in te steken en de NAS ook gebruik voor belangrijke foto's die ik nu automatisch backup naar Amazon

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

casemodder

--->

Heb plex op Win server 2016 draaien en dit gaat prima!

Verdere spec van mn server staan in mn signature.

De server begint een oud beestje te worden maar het draait er nog prima op, ook trancoding in welk formaat dan ook is geen probleem.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Bedank voor jullie berichten!
Wat eigenlijk voor mij het belangrijkste is dat ik een machine heb wat ik 24/7 aan kan laten staan en niet veel stroom vreet.

Een NAS zit er denk ik niet in voor mij aangezien ik ook OneDrive gebruik en Office applicaties. Alvast bedankt.