Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC voor Allround / reken en CAD werk

Pagina: 1
Acties:

• Koffiekoppen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 20:40
Hallo allemaal,

Graag zou ik wat hulp hebben bij het samenstellen van een nieuwe pc. Zelf ben ik een eind gekomen maar om toch de puntjes op de i te zetten en een second opinion zou ik toch graag jullie mening willen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk CAD/CAM (Siemens NX), kracht berekeningen FEM, Matlab, Topologie optimalisatie (Altair), en office werk en relatief grote excel files.
Daarnaast af en toe een game zoals overwatch of Civ 5 maar dit is niet de prioriteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een specifiek maximum budget maar het lijstje hieronder wil ik als richtlijn gebruiken. Extra kosten voor een andere processor of geheugen is mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor en videokaart. In de nabije toekomst wil ik hier wel in upgraden naar bijvoorbeeld ultra wide of 4k met misschien freesync maar voor nu laat ik even wat het is en wacht eerst nog even af wat AMD Vega gaat doen.
Ook een 1,5Tb HDD word meegenomen uit het oude systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het onderstaande systeem heb ik voorogen. Ik heb gekozen voor 2*16gb geheugen ipv 2*8 om de aankomende jaren? veilig te zitten en dit geen bottleneck te laten zijn en mocht dit wel zo zijn te kunnen upgraden.
Ik heb voor een normale SSD gekozen vanwege de prijs/GB verhouding maar als de snelheid van een M.2 schijf (of is het een kaart? 8)7 ) zinnige meerwaarde heeft wil ik dit best overwegen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1Asus Prime X370-Pro€ 165,-€ 165,-
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14€ 229,90€ 229,90
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,80€ 162,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,60

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voornamelijk mijn ogen gericht op de nieuwe AMD maar als een Intel processor echt objectief beter is dan zal het dat worden.
Wel wil ik met het systeem de komende jaren vooruit dus investeer liever nu in een goede basis ipv over 3 jaar de cpu en mobo te moeten upgraden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is wel een must een kermis met allerlei rgb's is niet echt nodig.

Ga je overklokken?
Ik heb hier geen ervaring mee maar als dit niet drastisch de levensduur van de componenten verkort wil ik dit doen. Maar een prettig en stabiel systeem heeft de voorkeur.

Wat verwacht je van ons?
Validatie of ik juiste componenten bij elkaar gezocht met name het ram geheugen (frequentie) en of een 1700x misschien niet een beter keuze is.

Alvast bedankt!!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:36
Het is lastig om een GPU te kiezen die zowel goed is in NX als in gamen. Voor professioneel gebruik raad ik een workstation GPU aan. Maar voor recreatief gebruik kun je het prima proberen met je huidige kaart, wat heb je eigenlijk?

http://www.tomshardware.c...cs-benchmark,3778-15.html

Welke FEM software gebruik je? En gebruikt die licentie alle cores voor solven? Als dat er BV maximaal 2 zijn dan raad ik i7 7700k aan.

In hoeverre schaalt Altair naar meer cores bij jouw werkzaamheden?

Gebruik je de software nu ook op een oud systeem? wat zijn de specs en ervaringen?

Edit: en bij welk programma verwacht je de langste/vervelendste wachttijd, en heb je ooit problemen gehad met niet vloeiende interface?

[ Voor 10% gewijzigd door busscherski op 11-03-2017 20:39 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)