Geluid Hapert Win2k AS

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb een normale huis tuin en kuiken AWE64 ISA.

Onder win98 werkte hij gewoon goed.

Met Windows 2000 Advanced Server heb ik problemen met het geluid.

Telkens randomized storted het geluid ff.. blijft gewoon heel ff hangen.

Drivers zijn gewoon goed geinstalleerd. Zaten standaard al bij windows.

Ik heb ook met de buffer gespeeld in Winamp. Meer dat alles heeft geen nut.

Weet iemand misschien raad?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op dinsdag 03 juli 2001 23:33 schreef DeathKnight het volgende:
Ik heb een normale huis tuin en kuiken AWE64 ISA.

Onder win98 werkte hij gewoon goed.

Met Windows 2000 Advanced Server heb ik problemen met het geluid.

Telkens randomized storted het geluid ff.. blijft gewoon heel ff hangen.

Drivers zijn gewoon goed geinstalleerd. Zaten standaard al bij windows.

Ik heb ook met de buffer gespeeld in Winamp. Meer dat alles heeft geen nut.

Weet iemand misschien raad?
Ja, keil Advanced Server eraf en ga Server of Professional draaien. Gewoon zonde die overhead.

Als je echt Advanced Server nodig had, dan had je er geen geluidskaart inzitten....

Verder is de ISA support brak in Win2000, maar je kan ff in je BIOS checken of je je PCI-to-ISA bridge niet uit hebt staan (ja, als ie uit staat dat kan ie het toch doen, maar dan niet goed :) )

edit:

Ow ja, bij Windows 2000 AS zijn de prioriteiten voor processen heel anders geoptimaliseerd dan bij gewoon Server en Pro, dus het kan ook gewoon daaraan liggen. Probeer je Winamp eens op realtime te zetten en kijk (luister) of je geluid dan nog stottert.

Every morning is the dawn of a new error.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:42
ff priority geven aan apps ipvbackground services (bij de swapfile instelleingen)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Thanx voor reply!

As staat gewoon stoer :P :P

Tot nu toe heb ik er geen opvallende traagheid ofzo van ondervonden.

Ik heb hem ook geoptimized for Applications.

Ik heb het Winamp nu op RealTime gegooid, en tot nu tu bij Moby nog geen stotteren gehoord!

Ik hoop dat het goed blijft gaan!

Shit, daar gaat hij weer :'(

Het is nogal vaag. Zodra ik een nieuw nummer begin te spelen stottert hij al snel. Druk ik op stop en begin overnieuw gaat het een stuk langer goed.

Heeft toch met buffer ofzo te maken :?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:42
Op dinsdag 03 juli 2001 23:53 schreef DeathKnight het volgende:
hack dan ff de AS bootscreens erin... das beter dan zon hoog memgebruik... ik zit hier nu ook met 120MB in gebruik onder win2k server, het is dat deze bak ook DHCP en FTP services heeft, anders zat ik ook braaf in win2kpro.

de server/AS bootscreens zijn trouwens brak tegenover de pro screens, en zeg nou zelf, wat moet jij als tweaker nou met clustering support???

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op Realtime gegooid???? Geeft dat niet problemen met de rest van je snelheid???

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb 512MB, dus voorlopig mag hij wel snoepen.. :)

Hij heeft nu een paar uur computeren 150MB ingebruik.

Ik draait niet veel bijzonders. IIS4 DNS server.. en nog een paar eenvoudige tools.

------->

Volgens mij heb ik het probleem opgelost.

Ik heb heel simpel een paar mp3tjes van die cd naar mijn hd gecopied. En nu heb ik nog geen tik gehoord.

Zou het door m'n cdrom drive kunnen komen?

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ennuh, ik ga ooit wel eens een cluster van 10 TB 1400's maken :D

Verwijderd

Ja zou door je CD-Rom kennen komen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
AS en Server schelen bijna niks, met uitzondering van een paar extraatjes...Misschien een kaartje kopen dat wel op de HCL staat? Of in ieder geval in de buurt komt.. Mijn SBLive doet het perfect onder AS.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem hier bij mij thuis.
win 98 draaide het zonder problemen en nu win 2k pro heb ik dit probleem. het ligt niet aan de versie win2k want ik heb ze alle 3 geinstalleerd gehad ( pro server en adv. server) de oplossing om de prioriteit van winamp in te stellen op realtime of hoog heeft ook nix opgelost.
andere tweakers aanwezig die dit probleem hebben gehad en wel een oplossing hebben gevonden?
ps. ik heb het wel iets minder gekregen door mijn schijf waar win2k op stond geinstalleerd, eerst had ik het op een 40 gig maxtor en daarna op een 20gig samsung en de samsung draaid het wel al iets soepeler mee.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 23:53 schreef DeathKnight het volgende:

Tot nu toe heb ik er geen opvallende traagheid ofzo van ondervonden.

Ik hoop dat het goed blijft gaan!

Shit, daar gaat hij weer :'(
Why, Why heb je AS draaien. Omdat je het stoer vind ;( Ga toch gewoon lekker Win 2000 Prof draaien e hou op met dat stoere gezeik. Ik vind je gewoon een mietje, sorry dat ik het zeg :)

Verwijderd

ik heb zelf gewoon alle mp3's op schijf staan trouwens dus luister ze niet van cd

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik draai hier Win2K Pro en heb hetzelfde probleem! 320MB RAM moet het probleem toch niet zijn, maar wat ik ook doe, het houdt niet op |:(

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 11:11 schreef jbalk het volgende:

[..]

Why, Why heb je AS draaien. Omdat je het stoer vind ;( Ga toch gewoon lekker Win 2000 Prof draaien e hou op met dat stoere gezeik. Ik vind je gewoon een mietje, sorry dat ik het zeg :)
Blaat.

Ten eerste Win2k PROF kan ik niet vinden tussen mijn berg cd's. AS server I386 files staan toch op mijn hd.

Ik heb genoeg geheugen, en binnenkort TBird 1400, dus why not????

Alleen omdat het zwaar is moet ik perse wat anders gaan draaien??

En misschien wordt ik wel blind, dan kan dat mannetje me gaan vertellen wat ik doe :P

Pagina: 1