Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit zal een nieuwe Linux PC worden voor op werk om op software op te ontwikkelen. C++ moet lekker snel compilen. Grote databestanden moeten lokaal opgeslagen en gebruikt kunnen worden. Er zullen twee of drie monitors aan hangen. 1080p of wellicht zelfs 1440p. Er moeten meerdere virtual machines tegelijk kunnen draaien.
Aangezien het systeem op een kantoor naast het bureau staat moet het niet teveel herrie onder load maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 2000 euro is toch wel het maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het enige wat wellicht niet nodig is, is de grafische kaart.
Verder is de voorkeur: stil, dan performance en dan kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia voor de grafische kaart, omdat er Linux op de PC gaat draaien. AMD drivers zijn lang hopeloos op Linux geweest, ze worden beter maar ik vind ze nog steeds niet goed genoeg.
Dat de Nvidia drivers binary blobs zijn vind ik niet erg.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop moet zo stil mogelijk zijn. Hij zal niet continu onder hoge load staan, maar liefst ook dan stil.
Ga je overklokken?
Wellicht, niet initieel maar als het systeem wat ouder wordt.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of er mogelijke issues met Linux compatibiliteit zijn. Ook las ik dat de CAS latency van de memory sticks wellicht wat hoog zijn... is dat zo en zijn er alternatieven? Geeft 3200Mhz geheugen een merkbaar verschil in performance?
Verder zoek ik tips in de volgende volgorde: componenten die het systeem stiller maken, dan componenten die het meer performance geven en als laatste componenten die het goedkoper maken.
Als laatste vind ik zo'n zware koeler aan een verticaal hangende CPU eng. Is dit gewoon gezeur van mijn kant?
Dit zal een nieuwe Linux PC worden voor op werk om op software op te ontwikkelen. C++ moet lekker snel compilen. Grote databestanden moeten lokaal opgeslagen en gebruikt kunnen worden. Er zullen twee of drie monitors aan hangen. 1080p of wellicht zelfs 1440p. Er moeten meerdere virtual machines tegelijk kunnen draaien.
Aangezien het systeem op een kantoor naast het bureau staat moet het niet teveel herrie onder load maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 2000 euro is toch wel het maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het enige wat wellicht niet nodig is, is de grafische kaart.
Verder is de voorkeur: stil, dan performance en dan kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia voor de grafische kaart, omdat er Linux op de PC gaat draaien. AMD drivers zijn lang hopeloos op Linux geweest, ze worden beter maar ik vind ze nog steeds niet goed genoeg.
Dat de Nvidia drivers binary blobs zijn vind ik niet erg.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop moet zo stil mogelijk zijn. Hij zal niet continu onder hoge load staan, maar liefst ook dan stil.
Ga je overklokken?
Wellicht, niet initieel maar als het systeem wat ouder wordt.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of er mogelijke issues met Linux compatibiliteit zijn. Ook las ik dat de CAS latency van de memory sticks wellicht wat hoog zijn... is dat zo en zijn er alternatieven? Geeft 3200Mhz geheugen een merkbaar verschil in performance?
Verder zoek ik tips in de volgende volgorde: componenten die het systeem stiller maken, dan componenten die het meer performance geven en als laatste componenten die het goedkoper maken.
Als laatste vind ik zo'n zware koeler aan een verticaal hangende CPU eng. Is dit gewoon gezeur van mijn kant?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Tray | € 362,50 | € 362,50 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 181,95 | € 181,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 284,95 | € 284,95 |
| 2 | WD Red WD40EFRX, 4TB | € 152,90 | € 305,80 |
| 1 | Fractal Design Define C | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 258,50 | € 258,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 239,58 | € 239,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.852,08 | |