Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Mensen,

Ik heb een budget van max 2000 euro maar das ook het maximum.

Ik heb op hwi al eens gevraagd wat ik best zou doen in men geval. Ik wil een kabelloze werkomgeving voor thuis.

Daarom dacht ik aan een aio

Maar aangezien de restwaarde van een windows aio enorm zakt met de jaren en bij mac niet(dacht ik). Ben ik toch misschien aan het kijken om voor een mac te gaan.

Wat wil ik ermee doen?
Browsen en browserspelletjes spelen + runescape(geen zware game en spelbaar op zowel mac als windows)

Ik ben aan het twijfelen over schermformaat maar aangezien mijn budget krap is kies ik voor 20-24 inch.

Ik wil eigenlijk een goedkope aio maar dan zie ik dat ik veel in prestaties inboet :(

Ik wou weten wat jullie mening is over de imac retina 21,5 inch 4k met fusion drive van 1 TB?
Deze is voor 1830 te krijgen(wat al bijna tegen mijn budget is)

Hoe lang gaat zo een aio of imac eigenlijk mee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je een iMac neemt, neem dan een exemplaar met 2TB Fusion of een SSD. De 1TB fusion drive heeft een dermate kleine SSD cache dat je alsnog een langzaam systeem overhoudt.
Qua levensduur ligt dat eraan. Je kan er zelf niets aan vervangen, dus koop verstandig in. Met 16GB RAM gaat-ie meer dan 5 jaar meekunnen met je gebruik, met 8GB mogelijk ook wel, maar dat kost je wel restwaarde tegen die tijd, mocht je willen upgraden naar een nieuw model.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 10-03-2017 21:53 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:53:
Als je een iMac neemt, neem dan een exemplaar met 2TB Fusion of een SSD. De 1TB fusion drive heeft een dermate kleine SSD cache dat je alsnog een langzaam systeem overhoudt.
Qua levensduur ligt dat eraan. Je kan er zelf niets aan vervangen, dus koop verstandig in. Met 16GB RAM gaat-ie meer dan 5 jaar meekunnen met je gebruik, met 8GB mogelijk ook wel, maar dat kost je wel restwaarde tegen die tijd, mocht je willen upgraden naar een nieuw model.
Ik kan voor 2449 een model krijgen met amd radeon m395 + 2 TB fusion en intel core i5 3,3 Ghz processor

maar dat vind ik al ver over men budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De imac 21" is niet bepaald sterk, ik zou zelf eerder naar een iets ouder model kijken (bijv in V&A), dan heb je krachtigere hardware voor minder geld.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Ik kan voor 2449 een model krijgen met amd radeon m395 + 2 TB fusion en intel core i5 3,3 Ghz processor

maar dat vind ik al ver over men budget
Je hebt geen videokaart nodig, dat zou ik achterwegen laten. Je kan bij de bestelling nog zelf de configuratie aanpassen op de Apple website ;)

Of kijk desnoods rond hier op de v&a. Als ik de 4K iMac selecteer met 256GB SSD en 16GB RAM kom ik op 2200.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ fietsbel ik heb het probleem dat er niet echt belgische tussen zitten ;)
nelizmastr schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Je hebt geen videokaart nodig, dat zou ik achterwegen laten. Je kan bij de bestelling nog zelf de configuratie aanpassen op de Apple website ;)

Of kijk desnoods rond hier op de v&a. Als ik de 4K iMac selecteer met 256GB SSD en 16GB RAM kom ik op 2200.
2200 is nog steeds een hoop geld is dat het waard?

Hoeveel restwaarde heb ik dan na 5 jaar bv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Restwaarde: www.mac2sell.net

maar voor je wat ermee wilt doen is een iMac van ruim 5 jaar oud zelfs nog voldoende. Kies in ieder geval voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Een SSD is echt niet nodig voor dit gebruik hoor, tuurlijk is het fijn om te hebben maar geen must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:17
Een SSD is niet noodzakelijk, maar wel prettig!

De beste optie is een 2TB Fusion drive: dat is 128GB SSD voor OS, swap, apps en meest gebruikte data, en een 2TB HDD voor de rest van je data. En je Mac zoekt uit wat waart moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een iMac gaat precies doen wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik zou zeggen minimaal een 2012 model, maar de geruchten gaan dat er deze maand nieuwe imac aangekondigt gaan worden, voordeel eventueel nieuwe imac model voor het geld wat je hebt ik zou lekker voor een 21" gaan 4k is super mooi maar voor je taken niet nodig. Ik kan je echter net zoals de rest wel een ssd of fusion drive aanraden. Niet omdat het nodig is maar alles werkt en reageert vele male sneller en lekkerder.

Edit: ik heb net even zitten kijken maar de 4k ondanks het mooie scherm veel ste duur. Ik zou kijken voor een goedde 2e handse niet ouder dan 2012 model, let op in de 21" is de ram niet makelijk te vergroten ( kan wel zijn er zat die het kunnen wn durven)

[ Voor 23% gewijzigd door Coldbullet op 11-03-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 12:16
Bijvoorbeeld zo iets:
V&A aangeboden: Apple iMac 21.5 inch | Quad-Core i5 | 8GB DDR3 | 500GB
Zou al goed genoeg zijn voor jouw doeleinden hou je lekker 1,3k over. Oude Macs bieden veel meer voor je geld, tevens heb je ook helemaal niet iets nieuwers nodig, zoals Coldbullet al zei; koop iets dat minimaal van 2012 of hoger is, een i5 heeft en 8 gb ram en je zit al goed :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

tim-405 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:23:
Bijvoorbeeld zo iets:
V&A aangeboden: Apple iMac 21.5 inch | Quad-Core i5 | 8GB DDR3 | 500GB
Zou al goed genoeg zijn voor jouw doeleinden hou je lekker 1,3k over. Oude Macs bieden veel meer voor je geld, tevens heb je ook helemaal niet iets nieuwers nodig, zoals Coldbullet al zei; koop iets dat minimaal van 2012 of hoger is, een i5 heeft en 8 gb ram en je zit al goed :).
In de cpu gebied is laatste paar jaar weinig verranderd, behalve dat ze zuiniger in gebruik zijn. Is de snelheidswinst minimaal.
Ik zou persoonlijk de 2011 model links laten liggen dit omdat ik mij kan herrineren dat deze gph problemen hadden ( bind mij niet vast aan wele type gpu) maar hebzelf de 2012 i5 met gt650m 8gb ram gehad deze was meer dan snel genoeg. (Uiteindelijk heb ik deZe verkocht en een 27" gekocht puur voor de gpu kracht)

Op ebay en ifixit kan je tape kopen om het scherm opnieuw te verlijmen. Met beleid en als je het durft schijnt het goed te doen zijn.

Keuze is natuurlijk helemaal
Persoonlijk, maar dit is mijn meninv wn hoe ik er over denk.
Pagina: 1