Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hoi Tweakers-vrienden,

Ik heb even onderzoek gedaan en ik twijfel tussen de A3 2017 en de J7 2016.

Beide toestellen hebben een goede batterij, die van de A3 schijnt zelfs nog beter te zijn dan die van de J7. De J7 heeft een groter scherm (ja, ik weet het, beide schermen zijn maar 1280x720), is 100 euro goedkoper en heeft een vervangbare batterij!

Er zijn meerdere punten waar ik mijn twijfels bij heb, die betreffen vooral de J7.

Graag krijg ik reacties van mensen die de A3 2017 of de J7 2016 hebben.

A3
1) Hoeveel schermtijd halen jullie voor de tel aan de lader moet (en na hoeveel dagen is dat)? (Aan enkele mensen heb ik dit al gevraagd :D )

2) Ik lees overal dat de batterij goed is, maar dan lees ik hier en daar dat t wel meevalt. Tweakers zegt dat de meeste mensen er wel n dag mee kunnen. Hieruit leid ik af dat zware gebruikers (minstens 6 uur schermgebruik) niet een dag ermee zullen kunnen.
reviews: Samsung Galaxy A3 en A5: midrange-telefoons in S7-jasje

Wat vinden jullie van dit tweede punt?

3) One slight anomaly was the phone’s overnight battery performance. During eight hours of airplane mode time, we found that the A3 lost 11% of its juice.
http://www.techradar.com/reviews/samsung-galaxy-a3-2017/3

Echt? Dat is toch best slecht!

4) Ik ben bang om m te laten vallen, de achterkant is van glas. Mijn oude tel heb ik tig keren laten vallen en die had een plastic achterkant en daar was niks mee aan de hand. Maar ja, een hoesje kan dat oplossen.

J7
1) Hoeveel schermtijd halen jullie voor de tel aan de lader moet (en na hoeveel dagen is dat)?

2) Er is geen brightness sensor. Ik begrijp het zo dat als je het outdoorvakje aanklikt naast het brightnessbalkje, de brightness op maximaal wordt gezet. Het is dus niet zo dat de helderheid wordt aangepast aan de omgeving.

Valt hiermee te leven?

3) WIFI ac wordt niet ondersteund! 8)7 Is dat merkbaar?

4) Als je de helderheid laag zet, dus niet op minimaal maar gewoon laag, dan flikkert het beeldscherm. :o

YouTube: Screen problem flickring in samsung J7(Solved) Hier zie je dat bij een lage helderheid er ook geflikker is.

Meer voorbeelden YouTube: j7 2016 flickering

5) Geen noise cancelling tweede microfoon. In verschillende reviews staat dat je daardoor minder goed verstaanbar bent voor je gesprekspartner. :(:)

Lenovo P2 en alternatieven
Verrassing! Ook hier gaan we het over hebben, ik weet namelijk dat deze telefoon als suggestie voorbij zal komen :*)

1) Dat schakelaartje lijkt me zo irritant. Je zal t maar per ongeluk omhoog doen en geen internetverbinding hebben. :|

2) De accuduur is oa zo goed vanwege een efficient achtergrondproces, achtergrondapps worden snel gesloten. MAAR veel mensen krijgen daardoor pas Whatsapp-berichten als ze de tel aandoen. :X Hoe zit dat bij jouw P2?

3) Andere telefoons in deze prijscategorie hebben niet dezelfde goede accuduur. En nee, het maakt me niet uit of een tel een snellader heeft. Je moet hoe dan ook de tel dan opladen gedurende de dag en dat wil ik niet. Weet niet waarom, maar dat is een ergernis van me O-)

Ik hoor graag jullie mening.

Groetjes,

Negena :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:08

P_Tingen

omdat het KAN

Wat is het belangrijkste punt voor je? De P2 doet drie maand op een lading zo ongeveer maar is dat echt belangrijk? Of is het genoeg als je met gemak de dag doorkomt? Ik dacht zelf ook dat ik een beest van een accu wilde, maar ik laad hem toch elke nacht op, dus of hij op het einde van de dag nou op 60% of 30% staat maakt mij niks uit.

En hoe belangrijk is scherm? De A3 heeft voor zover ik weet een Amoled scherm. Persoonlijk wil ik daar niet meer zonder, maar jij dan?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

Verder is je topic al heel erg compleet, maar zou je nog even je budget neer willen zetten en kunnen vermelden wat je met je nieuwe toestel wilt gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
rens-br schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:20:
[mbr]
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

Verder is je topic al heel erg compleet, maar zou je nog even je budget neer willen zetten en kunnen vermelden wat je met je nieuwe toestel wilt gaan doen?
[/]
Ik wil er alleen mee internetten/whatsappen/YouTube kijken. Ik kan de a3 van 325 kopen en de j7 van 235, dus beiden passen binnen mijn budget.

Ik wil gewoon minstens 6 uur schermtijd halen op een dag van 15 uur.

Het gaat mij er dus vooral om of de minpunten van de j7 ook echt minpunten zijn.

EDIT:
Heeft echt niemand de j5 of de a3? Vast wel, maar wil niemand mij helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door negena op 15-03-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Overnight use: dit zou maar enkele procenten per uur mogen zijn zelf als je alle sync aanlaat. Aangezien het scherm uit staat.

Op mijn vorige toestel had ik 1% per 3 uur (LG G3). Dat was Android 4. Inmiddels hebben we Android 6 met App Doze functie en kun je 's nachts ook de maximum battery saver aanzetten, je blijft dan gewoon bereikbaar maar het toestel gaat in lagere clocksnelheden draaien en schakelt e.e.a. uit.

Max batterysaver zet ook 3G/4G en je Wifi uit dus dat zou ik niet doen, echter ben je dan nog steeds gewoon bereikbaar voor nood telefoontjes.

Brigtness sensor heb ik nog nooit nodig gehad. Noise cancelling mic lijkt me geen overbodige luxe meer als je honderd+ euro neertelt voor een toestel.

Vervangbare batterij is een groot pluspunt, echter heb je dan niet de waterproof en de dust protectie (IP68)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
kan iemand anders ook nog n duit in t zakje doen? :'(

Ik neig naar de a3 maar is de j7 echt zo "slecht" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
negena schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:38:
kan iemand anders ook nog n duit in t zakje doen? :'(

Ik neig naar de a3 maar is de j7 echt zo "slecht" :X
Ga gewoon naar de Mediamarkt en probeer ze allebei uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
W00fer schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 03:58:
[...]

Ga gewoon naar de Mediamarkt en probeer ze allebei uit.
Ik heb ze allebei in mn handen gehad, ik vnid de j7 niet te groot, maar de a3 vind ik ook een lekker formaat.

:X
Pagina: 1