Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Valideren droom PC komende jaren

Pagina: 1
Acties:

• henkowz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08 21:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem waarmee ik zorgeloos de komende jaren vooruit mee kan op het gebied van games. Qua games denk dan aan Battlefield 1, Heroes of the Storm en Rainbow Six Siege.
Naast de games ben ik ook wel eens thuis aan het werk en maak ik mij druk in Word, SQL Management Studio, Visual Studio en Azure Remote Desktops.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1600 EUR besteden aan een nieuw systeem, inclusief videokaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord & muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een grove keuze gemaakt van zaken die ik denk nodig te hebben/willen ;-). De videokaart heb ik nog niet uitgezocht, maar zat zelf i.v.m. price drop en toekomst ready-ness te denken aan een GTX 1080 uit de V&A.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Phanteks ziet er gaaf uit (en NL). Verder niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee eigenlijk niet. Liefst lekker stil, ben nog al 'gevoelig' voor geluid ;-)

Ga je overklokken?
Niet nu, als het eenvoudig te doen is en het is nodig om er een half jaar/jaar langer mee door te gaan dan wel.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag dat jullie mijn 'droom' pc hieronder valideren in de samenhang. Het systeem wat ik heb samengesteld op basis van BBG's is waarschijnlijk overkill, echter wil ik graag voor een ruimte tijd klaar zijn en ik verwacht dat ik dat hiermee ben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,-€ 375,-
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 181,95€ 181,95
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart€ 171,-€ 171,-
1NZXT Kraken X62€ 160,78€ 160,78
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.249,58

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
Dus je gaat misschien overklokken, maar geeft wel meer dan 200 euro extra uit aan overklokken.
Welke resolutie en refreshrate gaat het om?
En 525gb totale opslag is niet heel veel

[ Voor 32% gewijzigd door Boudewijnb op 10-03-2017 23:58 . Reden: toevoeging ]

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:30
In games geeft een overklok nauwelijks performance winst. Als je niet gaat overklokken heb je je ook geen K processor en Z mono nodig. Bespaar je zo 200 euro.

De gtx1080 is eigenlijk een vrij nutteloze videokaart. Het is te snel voor 1440p en te langzaam voor 4K. Als je voor de GTX1070 gaat, kan je met het geld wat je overhoudt over 5 jaar een nieuwe kaart kopen die wel 4K aan kan.

Voor deze pc kan je ook een 450W voeding nemen.

De CPU koeler is vrij prijzig, voor een paar tientjes heb je een stillere koeler.

vraagje: welke monitor heb je?

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 13:51

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik had zelf een Msi Geforce 1080 gekozen die was gister 468 euro .. Kijk nu net is die ineens 90 euro duurder o0

• henkowz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08 21:49
Boudewijnb schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:57:
Dus je gaat misschien overklokken, maar geeft wel meer dan 200 euro extra uit aan overklokken.
Welke resolutie en refreshrate gaat het om?
En 525gb totale opslag is niet heel veel
Ik heb nog een NAS staan voor m'n storage.
Qua scherm ga ik een ASUS Rog 34 inch wide screen halen
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Ik sta open voor een non-k variant, welk moederbord is dan het advies?
Ik wil wel van water cooling afstappen, maar vind die RGB leds heel gaaf in de kraken, wat zou het advies zijn? Non-water maar dan wel RGD leds en stil? Geluidloos gaat wel boven leds trouwens ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door henkowz op 11-03-2017 11:27 ]

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:53
De "Wraith" koelers die je bij een AMD Ryzen processor krijgt, hebben ook een RGB ring. Dan zou je voor hetzelfde geld een combo krijgen van pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed met hetzelfde moederbord, maar dan de variant met AMD X370 chipset: pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon, en er hoeft geen losse koeler meer bij. Let er overigens wel op dat bij de MSI Gaming Pro reeks dat mooie RGB logo straks doodleuk achter de videokaart verdwijnt..

Ik durf alleen niet te zeggen hoe toekomstbestendig dat wordt. Als je ziet hoeveel verbetering AMD bij bijvoorbeeld de RX480 wist te brengen door wat patches, heb ik er ook wel vertrouwen in dat Ryzen 7 beter gaat presteren dan de ietwat teleurstellende benchmarks tot nu toe hebben laten zien. Aan de andere kant blijft multicore support bij games nog altijd behoorlijk achterlopen.

Mocht je RGB gewoon leuk vinden, dan is voor 30 euro meer dit setje geheugen misschien ook wel interessant: pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR. Corsair Vengeance zijn prima sticks, maar door een raam niet het meest interessante om te zien.
Pagina: 1