BIJNA een keus kunnen maken, nog laatste advies!

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik bijna mijn keus gemaakt heb.

Het wordt waarschijnlijk de fujifilm finepix 40i (of 50i, als ie ongeveer zelfde prijs wordt)

Of de 4700.

Verschil is natuurlijk de prijs en zoom/mp3.

Reden voor fujifilm: ze gebruiken smartmedia. Dus makkelijk compatable met m'n Rio500. Handig als ik even geen foto's maakt. Gewoon een kaartje van 128MB kopen of zo.

reden voor 40/50i: mp3-modus. Makkelijk op reis. MP3tjes, en als het nodig is even foto's maken.

Reden voor 4700: zoom.

Wat vinden jullie? Is die zoom die 300 piek extra waard? Mijn budget is eigenlijk 1500.... En dat overschrijdt mijn budget teveel...
(smartmedia telt niet mee, omdat ik het ook voor mp3-speler kan gebruiken)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 03 juli 2001 23:30 schreef athlonkmf het volgende:
Ik denk dat ik bijna mijn keus gemaakt heb.

Het wordt waarschijnlijk de fujifilm finepix 40i (of 50i, als ie ongeveer zelfde prijs wordt)

Of de 4700.

Verschil is natuurlijk de prijs en zoom/mp3.

Reden voor fujifilm: ze gebruiken smartmedia. Dus makkelijk compatable met m'n Rio500. Handig als ik even geen foto's maakt. Gewoon een kaartje van 128MB kopen of zo.

reden voor 40/50i: mp3-modus. Makkelijk op reis. MP3tjes, en als het nodig is even foto's maken.

Reden voor 4700: zoom.

Wat vinden jullie? Is die zoom die 300 piek extra waard? Mijn budget is eigenlijk 1500.... En dat overschrijdt mijn budget teveel...
(smartmedia telt niet mee, omdat ik het ook voor mp3-speler kan gebruiken)
Ik heb dus de 4900 zoom gehad.... ik vond de kleuren van die camera gewoon echt fraai... De foto's zijn lichtelijk soft (vanwege diezelfde superccd als in de 4700). Mgoed... who cares bij een resolutie van 2400x1800
Het enige bezwaar van mij aan de 4900 was z'n energieverbruik... ik weet niet hoe dat zit met de 4700...
maar als het gaat om de foto's, heb ik hoge verwachtingen van de 4700.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik vergeet helemaal mee te helpen in je keuze....

Voordelen van de 4700:
3x zoom
meer iso-settings

Voordelen van de i50:
zit standaard 64MB bij (tegenover 16MB bij de 4700)
wired remote control
lichter
kleiner
MP3

Maar ik begrijp dat je al een MP3 speler hebt? dus die MP3functie heb je niet nodig... bovendien... je koopt een fototoestel.......
Wat dat betreft zou voor mij het enige verschil zitten in die 64MB bij de i50 tegenover de 3x zoom van de 4700.

Ikzelf zou gaan voor de 4700. Die zoom gebruik je echt veel... dat garandeer ik je..... geeft je absoluut een stuk meer flexibiliteit in schieten....

Verwijderd

Ik ben misschien al te laat met reageren, maar ik heb een 2-tal maanden geleden een Finepix 4700zoom gekocht in Duitsland bij Mediamarkt.....dar stond ie in promotie denk ik want hij kostte maar 1000DM dus 1100 Gulden!!!!! Waarschijnlijk omdat er een nieuw model uit is......
De foto's zijn inderdaad boven de verwachtingen.....deze camera lag eigenlijk ook buiten mijn budget tot ik die promotie zag liggen.....
Voor die prijs/kwaliteit zal je de komende tijd nog geen toestel zien liggen!!

Enige nadeel is de grootste resolutie; je kan alleen maar kiezen tussen 640x480 of 1280x960 of 2400x1800, bij die laatste krijg je dus ook foto's van 1,7 MB in laagste compressie(Fine). Maar een geheugenkaartje van 64Mb kost tegenwoordig slechts 160 Gulden!

Bij de nieuwere modellen kan je ook de tussenresolutie van 1600x1200 kiezen.....2MPixel ipv 4,3MPixel...

Groetjes,

Bert.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 20:11 schreef bertjeb het volgende:
Ik ben misschien al te laat met reageren, maar ik heb een 2-tal maanden geleden een Finepix 4700zoom gekocht in Duitsland bij Mediamarkt.....dar stond ie in promotie denk ik want hij kostte maar 1000DM dus 1100 Gulden!!!!! Waarschijnlijk omdat er een nieuw model uit is......
De foto's zijn inderdaad boven de verwachtingen.....deze camera lag eigenlijk ook buiten mijn budget tot ik die promotie zag liggen.....
Voor die prijs/kwaliteit zal je de komende tijd nog geen toestel zien liggen!!

Enige nadeel is de grootste resolutie; je kan alleen maar kiezen tussen 640x480 of 1280x960 of 2400x1800, bij die laatste krijg je dus ook foto's van 1,7 MB in laagste compressie(Fine). Maar een geheugenkaartje van 64Mb kost tegenwoordig slechts 160 Gulden!

Bij de nieuwere modellen kan je ook de tussenresolutie van 1600x1200 kiezen.....2MPixel ipv 4,3MPixel...

Groetjes,

Bert.
Net een weekje te laat met reageren. Ik had intussen al een ixus gekocht :)

Mede vanwege de goedkopere compact flash kaarten. Die tevens iets sterker zijn dan de smartmedia (kan je tenminste een keertje laten vallen)

Maar die aanbieding van 1100 is wel interessant, ware het niet dat duitsland wel beetje ver is om even vanuit den haag naar toe te gaan. Kost je toch weer 60 piek aan benzine. en garantieproblemen uiteraard.

Bedankt anyway.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp