Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Genre vermelden bij nieuwsbericht over spel?

Pagina: 1
Acties:

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zou zo graag zien dat Tweakers in nieuwsberichten over computerspellen standaard het genre van het spel vermeldt, het liefst in de ondertitel of ergens aan het begin. Dat kan in enkele woorden: schietspel, real-time tactisch rollenspel, platformspel, turn-based strategiespel, puzzelspel, enz. Het zou als het goed is weinig extra werk moeten zijn? Voorbeeld:
nieuws: Telltale brengt Guardians of the Galaxy in de lente uit

Dat zou lezers veel tijd schelen, dan hoeven ze niet elders op te zoeken om wat voor soort spel het gaat en of ze erin geïnteresseerd zijn. Nu lees ik vaak een artikel over een spel zonder na afloop enig idee te hebben om wat voor genre het gaat; het is vaak ook niet indirect af te leiden. Ik denk dat veel mensen bepaalde genres hebben waar ze wel of juist niet in geïnteresseerd zijn: weinig mensen houden van alle (grote) genres.

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:54
Normaal gesproken vermelden we ook zeker het genre van de game waar we over schrijven. Ik denk alleen dat Olaf in dit voorbeeld tegen het probleem aan is gelopen waar we altijd tegenaan lopen bij deze Telltale-games: hoe omschrijf je zo'n ding? Wikipedia spreekt van een 'episodic interactive comedy graphic adventure'. Niet alleen mag je dat eerst vertalen, maar daarna zit je met een beschrijving die erg lelijk is door zijn lengte. Gelukkig zijn Telltale-games zodanig bekend en populair dat veel lezers bij de naam 'Telltale' eigenlijk al genoeg weten. Het is verder gewoon vervelende materie om over te schrijven, wat dat aangaat.

Je zegt echter ook dat je het bij andere artikelen tegenkomt. Kan je voorbeelden noemen? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze informatie achterblijft wanneer daar niets voor in de weg staat. Eventueel gooi ik deze feedback dan even in de groepschat.

Thanks!