Ik heb nu een zo'n bagger s3 4m
kaartje en mijn divx-en spelen gewoon vloeiend (duron 800) maar heb bij fullscreen alising, zo van die gekartelde randen, als ik nu een mx-je steek, verdwijnen die randen dan?
Denk het niet. Heb je al verschillende films geprobeerd?
Probeer anders eens een andere divx codec.
Probeer anders eens een andere divx codec.
Verwijderd
Lijkt me meer te maken hebben met de kwaliteit van de films die je afspeelt. Probeer eens een film met erg hoge resolutie.
Videokaart heeft nagenoeg niks te maken met de DivX kwaliteit. Het kan soms wel eens wat uitmaken, maar veel zeker niet. Waarschijnlijk heb je gewoon bagger kwaliteit DivX films... Ik heb bijna alleen maar 2cd DivX films, aangezien dat er toch wel veel mooier uitziet, dus vergelijk eens wat films...
kwaliteit/snelheid van de videokaart is wel degelijk van belang.
Mijn rage 128 mobilty met 8mb zag er echt lelijk uit, maar op een tnt2 m64 32mb, zag het er perfect uit.
dus om tezeggen dat divx geen goei videokaart nodig heeft is onzin, eentje die goed 2d kan weergeven is wel degelijk belangrijk.
Mijn rage 128 mobilty met 8mb zag er echt lelijk uit, maar op een tnt2 m64 32mb, zag het er perfect uit.
dus om tezeggen dat divx geen goei videokaart nodig heeft is onzin, eentje die goed 2d kan weergeven is wel degelijk belangrijk.
Aan de kwaliteit van de divxen zal het niet, heb hier 2cd's divx-en waarvan de kwaliteit echt ni beter kan (nandub
) maar bij fullscreen gaat het helemaal fout, ik bedoel geen blokjes die zichtbaar zijn ofzo maar gewoon die vervelende randjes.
Verwijderd
Op mijn P III 667 MHz, Nvidia riva tnt2 pro 32 mb 128 bits, 256 Mb Ram. Draaien alle divx goed zonder hakkelen of stoten.
Divx is voor het grootste gedeelte gewoon processor afhankelijk... Een goede codec is ook erg belangrijk, en natuurlijk de kwaliteit van de divx-jes...
Klopt, dat van die kartelranden. Ik weet niet hoe, maar je videokaart (of driver) kan dat voorkomen. Ik heb zelf wel eens TV gecaptured op 376*272 (ofzoiets), en als je die bestandjes fullscreen afspeelde, dan zag je dat de ondertiteling superblokkig was bijvoorbeeld. Na editen in virtualdub (wel direct-stream-copy gebruikt btw) waren de ondertitels (en de rest van het beeld ook natuurlijk) niet stippelig meer.
Er is ook een addon die het 3D gedeelte van voodookaarten gebruikt om hardware anti-aliasing te enabled. Dat was wel c00l, want toen kon ik DivX kijken op m'n oude Celeron333 met 1MB superbagger videokaart, maar MET Voodoo2.
Kortom kartelrandjes worden volgens mij door je videokaart opgepoetst. Ik kan me goed voorstellen dat het er mooier uitziet met een andere videokaart.
Er is ook een addon die het 3D gedeelte van voodookaarten gebruikt om hardware anti-aliasing te enabled. Dat was wel c00l, want toen kon ik DivX kijken op m'n oude Celeron333 met 1MB superbagger videokaart, maar MET Voodoo2.
Kortom kartelrandjes worden volgens mij door je videokaart opgepoetst. Ik kan me goed voorstellen dat het er mooier uitziet met een andere videokaart.
Siditamentis astuentis pactum.
Pagina: 1