Tweedehands aankoopadvies Jamo S606/Pioneer VSX-827

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Hallo, ik ben totaal geen expert op het gebied van audio tenminste in het gebied van aanbod aan producten en mogelijkheden.

Ik zoek een?
Ik ben in de mogelijkheid gekomen om tweedehands een Jamo S606 set te kopen met daarbij een pioneer VSX-827, deze stonden te koop voor €249,- & €199,-.

Na het lezen van reviews ben ik erg geïnteresseerd geraakt in deze combi maar ben erg bang dat ik apparaten koop die niet bij elkaar passen en dat ik er een prijs voor betaal die te hoog is. Beide producten zijn nog in erg goede staat en beluisteren is mogelijk maar niet in een setting zoals ze bij mij thuis komen te staan.

Wat is je budget?
De speakers daarvan wist ik door marktplaats en andere topics hier op Tweakers al dat die goedkoper 2e hands worden aangeboden, over de reciever heb ik niet veel gevonden. De combi van deze producten is mij inmiddels aangeboden voor €375,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geluid van mijn TV over de speakers voor films maar ook voor het "normale" tv kijken, chromecast & Ps4. In eerste instantie wil ik ze stereo aansluiten en eventueel later uitbreiden voor surround.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dat qua wattage en impedantie deze apparaten goed bij elkaar passen, inmiddels weet ik dat dat niet goed geluid garandeert.

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien de jargon in de audio topics boven mijn kennis ligt ben ik erg benieuwd naar jullie advies. Zeggen jullie direct kopen voor die prijs, mwoah voor tweedehands is het redelijk of ben ik juist een dief van mijn portemonnee met deze aankoop?

Ook ben ik erg benieuwd naar de combi van de Jamo aangesloten op de pioneer, uiteraard zal beluisteren de doorslag moeten geven maar ik ben erg benieuwd hoe jullie over de combi denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaat prima werken allemaal, ook qua aansturing. Je hebt ook voldoende HDMI aansluitingen om je apparatuur aan te sluiten, dus dat is ook het probleem niet :)

Retail prijs van de pioneer was destijds 325, de jamo's gingen voor twee zuilen nieuw voor 300. Weet niet hoe oud het spul is maar gezien de laatst bekende prijs van de jamo in 2014 is verwacht ik een jaar of 4. Betekent dat die persoon voor 4 jaar oud spul nog steeds meer dan 50% van de nieuwprijs wil. Lijkt me veel. Zou hem insteken op 250 en dan op 300 uitkomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
The Eagle schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:40:
Gaat prima werken allemaal, ook qua aansturing. Je hebt ook voldoende HDMI aansluitingen om je apparatuur aan te sluiten, dus dat is ook het probleem niet :)

Retail prijs van de pioneer was destijds 325, de jamo's gingen voor twee zuilen nieuw voor 300. Weet niet hoe oud het spul is maar gezien de laatst bekende prijs van de jamo in 2014 is verwacht ik een jaar of 4. Betekent dat die persoon voor 4 jaar oud spul nog steeds meer dan 50% van de nieuwprijs wil. Lijkt me veel. Zou hem insteken op 250 en dan op 300 uitkomen.
Bedankt voor je advies, het is al erg goed om te horen dat het samen prima gaat werken. De pioneer wordt los voor €200 verkocht en de Jamo's voor €250,-. Klopt het dat de afschrijving voor audio relatief laag is? Dus dat dit soort apparatuur en dan met name de. Jamo's vrij waardevast is?

Dus volgens jou is de verkoopprijs samen (450) ver boven de huidige waarde en kom ik er met 375 al dichter in de buurt maar betaal ik nog steeds vrij veel voor de leeftijd van de producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nieuw was de set 625. Verder mag je het zelf bepalen. De Jamo's zijn redelijk instap en voor minder dan 250 euro haalde ik destijds een setje Klipsch F1 nieuw. Zit je nog een stapje hoger ook.

Kijk even op MP wat er gemiddeld voor dergelijke spullen gevraagd wordt, denk dat je dan wel een rdelijke indicatie krijgt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
The Eagle schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:43:
Nieuw was de set 625. Verder mag je het zelf bepalen. De Jamo's zijn redelijk instap en voor minder dan 250 euro haalde ik destijds een setje Klipsch F1 nieuw. Zit je nog een stapje hoger ook.

Kijk even op MP wat er gemiddeld voor dergelijke spullen gevraagd wordt, denk dat je dan wel een rdelijke indicatie krijgt :)
Top, ik wil jou heel erg bedanken. Als jij al betere speakers nieuw kon kopen voor dat bedrag dan ga ik toch opzoek naar andere opties. Nadeel aan audio is dat er zoveel merken in zoveel prijsklassen zijn en specs mij weinig zeggen.