Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Mijn vraag
Sinds 3 maanden ben ik de eigenaar van een Samsung s6, deze laadt niet altijd goed op. Meestal stopt hij met laden na een minuut, als ik dit vaker probeer en geluk heb laadt hij wel goed op. Ook gaat soms random het scherm aan, verkleurt het iets, en verschijnen er 2 witte kruisjes om en om onderin het beeldscherm. Daarna werkt het scherm weer. Hierbij maakt hij ook een rare toon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard oplader.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Fabrieksinstellingen teruggezet, dan werkt het wel weer voluit. Na een tijdje weer terug bij af. Aantal apps uitgeschakeld en cache geleegd, zonder resultaat. Iets harder drukken of de charging port schoonmaken lijkt ook niet te werken. Ik vraag me nu af of dit een software of hardwareprobleem is, aangezien hij het weer een tijdje lijkt te doen na een factory reset.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:34
Wat zei de helpdesk van Samsung hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
Clavis schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:20:
Wat zei de helpdesk van Samsung hier over?
Ik heb alles al gedaan wat wordt aangeraden (factory reset e.d.), maar ik kom mijn specifieke probleem nergens tegen. Het enige wat rest is de telefoon opsturen, maar dat is weer zo'n gedoe dat ik liever voorkom. Vandaar dat ik het hier nog een keer probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:34
RikN89 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:24:
[...]

Ik heb alles al gedaan wat wordt aangeraden (factory reset e.d.), maar ik kom mijn specifieke probleem nergens tegen. Het enige wat rest is de telefoon opsturen, maar dat is weer zo'n gedoe dat ik liever voorkom. Vandaar dat ik het hier nog een keer probeer.
Heb je ze ook al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik kan eigenlijk maar twee oorzaken verzinnen:
1. Je oplader is brak
2. Je oplaadpoort / laadcircuit is brak.

Heb je al een andere oplader geprobeerd? Als die hetzelfde probleem heeft, dan verwacht ik dat er iets mis is met je telefoon en dan zul je deze inderdaad op moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Was dat niet een (algemeen) probleem met de S6 op google in best voor over te vinden. Volgens mij was dit iets in de firmware.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
rens-br schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:48:
Ik kan eigenlijk maar twee oorzaken verzinnen:
1. Je oplader is brak
2. Je oplaadpoort / laadcircuit is brak.

Heb je al een andere oplader geprobeerd? Als die hetzelfde probleem heeft, dan verwacht ik dat er iets mis is met je telefoon en dan zul je deze inderdaad op moeten sturen.
Maar hoe verklaar je dan het feit dat ie het na een factory reset het weer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
Downloader_NL schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:55:
Was dat niet een (algemeen) probleem met de S6 op google in best voor over te vinden. Volgens mij was dit iets in de firmware.
Heb je een link? Ik heb me al suf gezocht en nog geen goede oplossing kunnen vinden.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 10-03-2017 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RikN89 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:36:
Maar hoe verklaar je dan het feit dat ie het na een factory reset het weer doet?
Dat is inderdaad een goede vraag, die ik helaas niet kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:25
Met een factory reset vervang je de firmware volgens mij niet

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
RikN89 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:37:
[...]

Heb je een link? Ik heb me al suf gezocht en nog geen goede oplossing kunnen vinden.

[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Er is geen Fix opsturen ter reparatie dat is de oplossing

Cloud ☁️

Pagina: 1