Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC thuis server (vraag over opstelling)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bonkers12
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
Mijn vraag
Thuis wil ik een kleine media server draaien voor streamen naar Tv (met plex) plus backups daarnaar toe te verhuizen. Ik heb veel gelezen binnen de server topics en ben met de volgende opstelling gekomen zie onderstaande plaatje. Overgens heb ik SSD en HDDS al klaar liggen dus meer als dit heb ik niet nodig.

Wat ik nu wil weten of ik juiste keuzen heb gemaakt betreft: CPU, MOBO en PSU. De CPU is boven de 2000 passmark wat plex aanraad voor het transcode van 1080p video. Nu zie ik veel mensen toch gaan voor hogere passmark maar ik denk dat dit wel voldoende is voor mijn doel.

Nas is voormij geen uitkomt omdat daar toch de CPU vaak niet krachtig genoeg is.

Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik al heb:
2x HDD 3TB
1x SSD 250

Wat ik al gevonden heb :P :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI B150I GAMING PRO AC€ 95,29€ 95,29
1Cooler Master Elite 110€ 42,-€ 42,-
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 49,95€ 49,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 310,19

Beste antwoord (via Bonkers12 op 11-03-2017 16:18)

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 13:28
De PSU is een goede in deze prijsklasse.

Let er bij het gekozen moederbord wel even op of de CPU al ondersteunt wordt door de BIOS versie. Het moederbord is namelijk van de vorige generatie. Mocht je voor de nieuwe generatie moederborden gaan (B250, H270, etc.) wordt de processor out-of-the-box ondersteunt. Vaak willen webshops (al dan niet voor een kleine vergoeding) wel de laatste BIOS flashen.

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:18

Thomg

Aww yiss

Moederbord kan echt veel goedkoper, een moederbord die duurder is dan een cpu is vrijwel altijd een nee. Zijn er zat van rond de 50e.

Voor de rest, mwa, ok.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 10-03-2017 14:52 ]

• Bonkers12
Thomg schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:52:
Moederbord kan echt veel goedkoper, een moederbord die duurder is dan een cpu is vrijwel altijd een nee. Zijn er zat van rond de 50e.

Voor de rest, mwa, ok.
Voor de form factor mini ITX zijn er 6 uitvoeringen (prijs 0-90euro) laagste prijs is 69 euro. Dus zat valt wel mee.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, ik dacht dat de elite 110 M-atx ondersteunde, misschien zo handig om dat te controleren ja :+

Dus wat stopt je om voor de 69e te gaan of te switchen naar een M-atx kast?

Ik snap dat klein belangrijk is, maar dat verschil is niet zo groot.

Ik kan wel zien wat de huidige biedt over de goedkopere, maar ik mis de motivatie van jouw kant.
Ga je het gebruiken / merken? Het verschil in $$$ is mogelijk (absoluut) niet zo groot, relatief wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Thomg op 10-03-2017 15:14 ]

• Bonkers12
Thomg schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:04:
Hmm, ik dacht dat de elite 110 M-atx ondersteunde, misschien zo handig om dat te controleren ja :+

Dus wat stopt je om voor de 69e te gaan of te switchen naar een M-atx kast?

Ik snap dat klein belangrijk is, maar dat verschil is niet zo groot.

Ik kan wel zien wat de huidige biedt over de goedkopere, maar ik mis de motivatie van jouw kant.
Ga je het gebruiken / merken? Het verschil in $$$ is mogelijk (absoluut) niet zo groot, relatief wel.
Nee klopt en de extra psie aansluiting plus wlan extras gebruik ik wss toch niet... Drm was ik er nogal over aan het twijfelen.

Nou ik wil het liefst een klein compacte kast, en over de elite heb ik veel goeie dingen gelezen. Natuurlijk ook qua prijs en kwaliteit koeling etc.

Wat vindt je van de CPU? En dan PSU?

Bedankt voor snelle replys trouwens :P

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Niet veel op aan te merken, zou moeten doen wat je ermee wilt doen.

De kast is niet slecht, je forceert jezelf alleen in een duurdere prijsklasse door een kleinere kast te pakken.
Als jij denkt dat die 15e niet zo'n big deal is, sure.

Acties:
  • Beste antwoord

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 13:28
De PSU is een goede in deze prijsklasse.

Let er bij het gekozen moederbord wel even op of de CPU al ondersteunt wordt door de BIOS versie. Het moederbord is namelijk van de vorige generatie. Mocht je voor de nieuwe generatie moederborden gaan (B250, H270, etc.) wordt de processor out-of-the-box ondersteunt. Vaak willen webshops (al dan niet voor een kleine vergoeding) wel de laatste BIOS flashen.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als mobo kan dit: pricewatch: MSI H110I Pro of een b250 die gelijk werkt: pricewatch: MSI B250I Pro

Verder niets op aan te merken.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1