Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router op Powerline ? kan dat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Beste Tweaker'ers,

Ik heb onlangs een Powerline adapter aangeschaft, ( 500 mb\s)

nu is de vraag, kan ik daar een router aanhangen en gaat dat ten koste van mijn internet snelheid ?
Ik weet dat de DHCP en de NAT uitgeschakeld moeten worden, maar omdat de router een Maximale totale wifi snelheid van 1,3Gbps heeft lijkt het mij stug dat je hier een rout op kan aansluiten.

Ik weet dat het werkt maar gaat dat bvb ten koste van de snelheid van Router 1, of Router 2

Het ziet er als volgd uit ---> Router 1 (Experiabox v8) ---> Powerline (IN) ---> Powerline (out) --->Router 2 (Netgear 6300)

Ik hang aan router 2 ---> PS3 (LAN)
----> Lenovo Ideapad z580 (Laptop) (LAN)
----> Samsung S6 (wireless) (5ghz)
----> Eventueel 3 gasten (wireless)

Ik weet de Router kan dit aan maar beschikt die router dan ook over de normale snelheden ?

Dit is mijn vraag,

Alvast bedankt ! m.v.g Thomas

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2017 12:44 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je wilt sowieso geen 2 routers in je netwerk (Dubbel NAT) maar gewoon 1 direct achter (of ingebouwd in) het modem. Eventuele extra routers kan je instellen als AP en als de powerline verbinding het doet dan werkt dat, dit kan je echter alleen zelf testen aangezien Powerline van zoveel zaken afhankelijk is dat wij dat niet kunnen voorspellen helaas.
Sowieso ga je die 1.3Gb/s nooit halen op een router die 'maar' 1Gb/s bedraad heeft, maar als je powerline een redelijke snelheid levert dan moet het kunnen werken.
(Overigens ga je nooit 1.3Gb/s over wifi gooien, tenzij je een flinke NAS hebt oid...)

Fixing things to the breaking point...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Verwijderd Alle apparaten die het internet willen benaderen moeten gebruik maken van die powerline. Als die verbinding niet snel genoeg is ga je op elk apparaat achter de Netgear vertraging ondervinden. Hoe erg dat merkbaar is hangt af van de snelheid van je powerline.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:47:
Je wilt sowieso geen 2 routers in je netwerk (Dubbel NAT) maar gewoon 1 direct achter (of ingebouwd in) het modem. Eventuele extra routers kan je instellen als AP en als de powerline verbinding het doet dan werkt dat, dit kan je echter alleen zelf testen aangezien Powerline van zoveel zaken afhankelijk is dat wij dat niet kunnen voorspellen helaas.
Sowieso ga je die 1.3Gb/s nooit halen op een router die 'maar' 1Gb/s bedraad heeft, maar als je powerline een redelijke snelheid levert dan moet het kunnen werken.
(Overigens ga je nooit 1.3Gb/s over wifi gooien, tenzij je een flinke NAS hebt oid...)
Up to 450+1300 Mbps speeds heeft de Router maar als de Powerline 500mb\s heeft wat zouden de snelheden dan zijn op de 2,4ghz en 5ghz ongerveer ?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49
Hoger dan de (theoretische!) 500Mb/s van de powerline ga je sowieso niet halen (richting het internet). Verder is het koffiedik kijken en van heel veel factoren afhankelijk (afstand, muren, wifi netwerken in de buurt / storing, apparatuur van de clients, etc).

[ Voor 43% gewijzigd door sig69 op 10-03-2017 12:59 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:58:
Hoger dan de (theoretische!) 500Mb/s van de powerline ga je sowieso niet halen (richting het internet). Verder is het koffiedik kijken en van heel veel factoren afhankelijk (afstand, muren, wifi netwerken in de buurt / storing, apparatuur van de clients, etc).
dus dat zou 250 op de 2.4ghz zij en 250 op de 5ghz bvb ?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nee je hebt maximaal 500Mb/s over de powerline, dit is echter van 10.000 dingen afhankelijk en kan zo hoog zijn als 500Mb/s en zo laag als 0Mb/s...
Er zit verder geen scheiding tussen 2.4Ghz en 5Ghz voor bandbreedte etc.
Voor internet zal 500Mb/s meer dan genoeg zijn (Als de Powerline goed werkt), heb je specifieke zaken in huis welke veel bandbreedte nodig hebben?

Fixing things to the breaking point...

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Los van alle discussies: De powerline is conceptueel gewoon een kabeltje.
Jouw vraagstelling is dus verwarrend :)

Lekker op de bank

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aan de TS zoek voordat je hier aan begint even op de topics over powerlines, want het is een terugkerende vraag.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1