Mijn vraag
Mijn Pc freezet op de meest random momenten. Eerst was het meestal na één tot vijf minuten. Nu is het totaal willekeurg. Als de Pc freezed doet niks het dan meer. Toetsenbord niet, beeldscherm en muis niet. Ik moet de opstart knop indrukken (heb geen reset knop
) om de Pc af te sluiten en dan weer indrukken om op te starten. Ik dacht eerst dat het aan Windows 10 lag maar startte toen op in veilige modus en kreeg het probleem alsnog. Dus twijfel daar aan. Heb gebeurt als ik niks doe met de PC of zware dingen doe. Het maakt echt niets uit welk programma open staat of wat dan ook. Er is dus iets mis in de hardware. Maar wat?! Ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Memtest86 gedaan en niks bijzonders gevonden. Ik heb allerlei drivers opnieuw geinstalleerd en dat mocht ook niet baten. Nu had ik de RAM kaarten van slots 1 en 3 verplaatst naar 2 en 4 gisteren en ineens freezede de pc niet meer. Ik kon er weer 2 uur dingen op doen. Toen startte ik hem vanochtend weer en hij freezede na een kwartier. Ik denk dus dat het wel met de RAM kaarten te maken heeft. Maar snap niet wat het dan is. Zijn de slots niet goed? Is er iets met de voeding dat de RAM gek maakt. Is er een andere test die ik kan doen om te ontdekken wat het is?!
Mijn Pc freezet op de meest random momenten. Eerst was het meestal na één tot vijf minuten. Nu is het totaal willekeurg. Als de Pc freezed doet niks het dan meer. Toetsenbord niet, beeldscherm en muis niet. Ik moet de opstart knop indrukken (heb geen reset knop
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 209,- | € 209,- |
1 | Gigabyte GA-B250-HD3P | € 99,- | € 99,- |
1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 439,- | € 439,- |
1 | NZXT S340 Wit | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 115,95 | € 115,95 |
1 | Corsair RM550x | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 162,80 | € 162,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.186,65 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Memtest86 gedaan en niks bijzonders gevonden. Ik heb allerlei drivers opnieuw geinstalleerd en dat mocht ook niet baten. Nu had ik de RAM kaarten van slots 1 en 3 verplaatst naar 2 en 4 gisteren en ineens freezede de pc niet meer. Ik kon er weer 2 uur dingen op doen. Toen startte ik hem vanochtend weer en hij freezede na een kwartier. Ik denk dus dat het wel met de RAM kaarten te maken heeft. Maar snap niet wat het dan is. Zijn de slots niet goed? Is er iets met de voeding dat de RAM gek maakt. Is er een andere test die ik kan doen om te ontdekken wat het is?!