[Speakers] Ondiepe Boekenplankspeakers gezocht (21cm)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik zoek voor bij mij in de open keuken (met hoge plafonds) nieuwe boekenplankspeakertjes. Er staan nu Jamo Compact 70's en die zijn wel op.

Moeilijkheid is dat ze op een plankje komen te staan en dieper als de Jamo's kunnnen ze derhalve niet zijn (max. 21 cm)

Ik heb al gevonden:
Q Acoustics 3010 (€ 110)
Dali Zensor Pico (€ 119)
Dali Zensor 1 (€ 149, misschien net iets te diep...)

Ze worden aangestuurd door een NAD C320BEE versterkertje.

We luisteren meestal op de achtergrond, allerlei soorten muziek, van licht klassiek tot stevigere rock.
Ik hou wel van wat warme klanken, laag moet aanwezig zijn.

Er is geen subwoofer.

Ik sta open voor elke suggestie. Waarschijnlijk zijn er veel meer mogelijkheden, het budget is niet eindeloos. € 160 / stuk is wel de max.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De Klipsch R-14M voldoet ook aan jouw specs.

Zelf heb ik Klipsch speakers, en deze hebben een wat warmer geluid met een mooi gedetailleerd hoog en voldoende laag.

[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 10-03-2017 13:34 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 12:28
http://indianaline.nl/producten/tesi-serie/tesi-240-monitor
Of de iets boven budget highgloss versie.

Fraaie luidspreker met dito geluid. Onbekend maakt helaas onbemind... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 14:34
Ik heb de Dali Zensor 1 ook gebruikt in de keuken. Deze klinken geweldig. Ik heb wat meer ruimte beschikbaar dan de 21 cm die jij hebt en dat hebben deze speakers ook nodig. Het is immers een 2 weg met bass-reflex ! Als je deze stijf tegen de muur of kast aanzet, dan doe je deze speaker geen eer aan.
Als je de mogelijkheid hebt om de Zensor aan beugels te hangen aan de muur, dan is dat misschien ook nog een optie. Succes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 16:57
staan ze op de plank tegen een muur aan of aan voor en achterzijde open?
als er een muur achter zit, let dan op dat je basreflexpoort aan de voorkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Goede tip! Ze staan op de verlichtingsbalk, en die is 20 cm diep, dus een klein beetje schuin kan. (de Jamootjes staan nu ook schuin)
De Lektor 1 heeft de baspoort aan de voorzijde, maar daar lees je ook slechte reviews over, en is bovendien als een ouder beestje.
ik die Klischen ook eens bekijken (ze zien er niet erg fraai uit :) )

[ Voor 25% gewijzigd door Witte op 10-03-2017 16:26 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Boston Acoustics A25's zijn 21 cm diep (ex. uitstekende bedrading, ex. bolling frontje), en klinken erg prettig.

pricewatch: Boston Acoustics A 25 set (Zwart)

Basreflex aan achterzijde, dat dan weer wel..

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:24:
Goede tip! Ze staan op de verlichtingsbalk, en die is 20 cm diep, dus een klein beetje schuin kan. (de Jamootjes staan nu ook schuin)
De Lektor 1 heeft de baspoort aan de voorzijde, maar daar lees je ook slechte reviews over, en is bovendien als een ouder beestje.
ik die Klischen ook eens bekijken (ze zien er niet erg fraai uit :) )
Ouder maakt werkelijk niets uit. Ik kan zo een rits luidsprekers noemen die al meer dan 10 jaar oud zijn en ik toch graag zou willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:41
Voor de volle klank kan je ook kijken naar AudioEngine Speakers.
Erg veel volume voor kleine speakers. Zelf in het bezit van actieve speakers A2 maar passief zou je ook naar de P4 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus schopje naar CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Na een luistersessie heb ik toch gekozen voor de Q Acoustics 3020. Deze klonken stukken fraaier dan de Dali's (Zensor 1 en Pico)
Ze zijn weliswaar 3 cm te diep, maar als ze niet goed passen, dan hang ik ze op.
Helaas moet ik nog even geduld hebben, ze waren niet direct leverbaar :(
Edit: inmiddels zijn ze gearriveerd en heb ze toch maar opgehangen. Ik ben behoorlijk onder de indruk van de geluidskwaliteit van deze kleine boxjes

[ Voor 20% gewijzigd door Witte op 22-03-2017 20:42 ]

Houdoe

Pagina: 1