Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWijnhoven
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik zit te denken om een mediaplayer op basis van Google TV te kopen, maar vraag me af of dat allemaal ook lekker werkt zonder Google account.
Gezien ik nogal kritisch ben op privacy, wil ik niet al mijn browse- en kijkgeschiedenis van mijn TV aan onze grote vrienden geven.
Heeft er iemand ervaringen van het gebruik van Android TV zonder Google account?
Een Internet zoekpoging leverde niks op...
Specifiek wil ik Kodi gaan gebruiken en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:44
RobWijnhoven schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:22:
Ik zit te denken om een mediaplayer op basis van Google TV te kopen, maar vraag me af of dat allemaal ook lekker werkt zonder Google account.
Gezien ik nogal kritisch ben op privacy, wil ik niet al mijn browse- en kijkgeschiedenis van mijn TV aan onze grote vrienden geven.
Heeft er iemand ervaringen van het gebruik van Android TV zonder Google account?
Je kan het prima gebruiken zonder account maar dan moet je het wel stellen met de voorgeinstalleerde apps en je krijgt geen updates. Dus als het apparaat zonder de Netflix en/of Kodi app wordt geleverd kan je daar dus niet veel mee... en de kans dat de apps vanwege ouderdom stoppen met werken omdat ze niet meer worden ondersteund... en je loopt uiteraard eventuele bugfixes mis.

Simpele oplossing is om een aparte email met een fake naam ervoor aan te maken die je alleen voor het apparaat gebruikt... zo doe ik het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wat kijk je dan allemaal dat niemand het mag weten?
En weet je dat je TV provider ook al je kijk gegevens opslaat?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWijnhoven
Goed idee om een apart account aan te maken! Ik kijk geen rare dingen, en uiteraard wordt bij alle data service providers alles gelogd. Ik vind het alleen enger worden naar mate er meer services bij één bedrijf uit komen.

Maar kan ik inloggen, dan alle apps (kodi) installeren en dan weer uitloggen? Dat zou toch ook moeten werken? Dan wordt er een stuk minder gelogd, alleen krijg je waarschijnlijk inderdaad geen updates meer. Dat weerhoudt me er ook van op mijn Android telefoon steeds uit te loggen (geen updates voor apps meer krijgen). Je hebt wel aparte non Google repositories, maar daar moet je zelf de updates in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWijnhoven
Daarnaast kan onze zoek gigant nogsteeds de gegevens van meerdere accounts koppelen op basis van locatie / ip adres. Liefst log in dus überhaupt nergens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RobWijnhoven schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:22:
Als je dermate kritisch bent dan ga ik er vanuit dat je dit ook in je overige online gedragingen bent? If so, dan heeft Google toch geen persona om het kijkgedrag aan te koppelen?
RobWijnhoven schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:58:
Goed idee om een apart account aan te maken! Ik kijk geen rare dingen, en uiteraard wordt bij alle data service providers alles gelogd. [b]Ik vind het alleen enger worden naar mate er meer services bij één bedrijf uit komen.
Maar vervolgens kies je wel voor het Android platform?
Maar kan ik inloggen, dan alle apps (kodi) installeren en dan weer uitloggen? Dat zou toch ook moeten werken?
Een Google account is enkel nodig voor Google diensten zoals de Playstore. Apps zijn echter prima buiten de playstore om te installeren. Kwestie van apk'tje downloaden van b.v. ApkMirror.com
Dan wordt er een stuk minder gelogd,
Nee hoor... Het loggen blijft gelijk
alleen krijg je waarschijnlijk inderdaad geen updates meer.
Updates worden gepushed door de fabrikant, staat los van Google
Dat weerhoudt me er ook van op mijn Android telefoon steeds uit te loggen (geen updates voor apps meer krijgen). Je hebt wel aparte non Google repositories, maar daar moet je zelf de updates in de gaten houden...
Zodra je een keer inlogt heeft Google allang je device info gekoppeld. Kun je dus net zo goed ingelogd blijven. Gaat geen verschil maken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWijnhoven
Ik kies voor Android tv omdat dat lekker werkt en op veel mediaspelers wordt uitgeleverd.

Software updates krijg je via de leverancier, maar dat geldt aleen voor het OS, en misschien voor pre installed apps. In ieder geval zeker niet voor apps die je zelf installeert.
Maar dat geldt in het algemeen voor alle Android apparaten natuurlijk.
Wil je het gemak van automatische updates, dan lever je privacy in.

Je device info koppelen wil niet meteen zeggen dat je heel je surf of kijk gedrag afgeeft. Dat staat daar los van. Uiteraard is dat bij Google services sowieso natuurlijk het geval. Dat is indirect hun business model (persoonlijke advertenties, zodat die effectiever zijn en ze dus meer advertenties verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Niet indirect, dat is letterlijk hun business model.

Is het een idee om een alternatief Google-account te maken waar je verder geen echte persoonlijke data in stopt en die je niet op andere plekken gebruikt?

The devil is in the details.

Pagina: 1