Abonnement op dure game-service terwijl telefoon in zak zat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
Hi All,

Mij overkomt het volgende:

Ik kreeg gisteren een SMSje met de volgende inhoud. Deze zag ik rond de lunchpauze, maar blijkt om 09:05 verstuurd te zijn.

"Gratis bericht: je gebruikt abonnement 'IZEPLAY - Onbeperk Game', kosten zijn €5,00/Week, Onb. Toegang. Ga naar p.izeplay.com/nl/login Afmelden payinfo.nl"

Ik zie in mijn Google Activity History staan dat ik inderdaad vlak daarvoor de App 'Burn Check' gebruikt zou hebben, en daar op een ad geklikt zou hebben.

Echter, op dat moment was ik van de auto naar mijn kantoor aan het lopen. Ik had daarvoor navigatie gebruikt (om de files heenrijden he. :)), dus mogelijk dat de telefoon niet goed gelocked was.

Mogelijk dat er hier sprake is van malware (?), of simpel broekzakbediening van de telefoon.

Inmiddels heb ik heb abonnement beeindigd via payinfo.nl. Er is reeds 5 euro afgeschreven.

Wat ik me afvraag:

1) Hoe komt deze service aan mijn telefoonnummer? Als het hier om broekzakbediening gaat, dan lijkt het onwaarschijnlijk dat ik m'n telefoonnummer ingetypt heb. :P

2) Wat is de legale status van het aangaan van een abonnement via (waarschijnlijk) een enkele ad-click?

Kijk, het gaat me niet zo zeer om die 5 euro; Dat kwartiertje dat ik langer moet werken omdat ik nu dit berichtje aan het typen ben is duurder. ;) - Punt is dat dit soort bedrijfjes zomaar van jan en alleman her en der een paar euro afsnoepen. Als je zoekt op de bedrijfsnaam, zijn de eerste hits direct allemaal mensen die zonder het te beseffen een dergelijke abonnement hadden. Sommigen zijn al honderden euro's verder. Kan dat zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Ja dat kan zomaar en is heel makkelijk direct af te sluiten.
Je kunt je gelukkig wel makkelijk weer afmelden, die 5 EUR ben je uiteraard kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke manier is dat bedrag afgeschreven als ik vragen mag, gaat dat via de Google Appstore? Dat zou kunnen verklaren hoe ze aan je telefoonnummer zijn gekomen.

Je zou voor de toekomst misschien een beveiliging in kunnen stellen dat transacties niet zonder goedkeuring kunnen plaatsvinden (buiten de 'goedkeuring' voor deze dienst die je kennelijk al had gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Apart... Moet jij voor betalingen via Google Play niet een code intoetsen? Of (zoals bij mij) via de vingerafdrukscanner?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
De betaling gaat via de mobiele telefoonrekening. Ik begrijp dat het een soort van sms-dienst is (maar er hoeft klaarblijkelijk geen sms verstuurd worden om het te activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 17:03
Ik dub een beetje waar dit topic beter thuishoort, aangezien de vele raakvlakken met Android of Telecomproviders. Ik hou het op Shopping Forum. AZ>>>SF

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Als ik mij goed herinner kan ik bij de Google play store instellen om wel of niet om een bevestiging te vragen bij een aankoop.
Hier https://support.google.com/googleplay/answer/1626831 kan je meer info vinden.

Beschouw die €5 als leer geld zou ik zeggen ;) Een verzoek tot annulering onder de wet koop op afstand (boek 6 titel 5 afdeling 2 BW) zal lastiger worden bij een spelletje. Je zal moeten aantonen dat je af hebt gezien van je recht op bedenktijd en het spel direct wil hebben (spelen). Bijkomend is nog dat het hier om een abonnement gaat op een spelservice en niet een spel zelf.

Heb je al gekeken naar de mogelijkheid om via de play store je geld terug te vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 20:16
Hoe heb je nu betaald? Via Google Play (kan je in je history zien) of via een SMS?

In het geval van een SMS kijk hier eens:

https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten
https://www.consuwijzer.n...voor--betaalde-sms-dienst

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
Nou, ik heb helemaal niet betaald. Dat is nou juist het punt. Ik krijg opeens een sms-je dat ik schijnbaar ergens voor betaald heb. :P

Bedankt voor de links!

Ik heb niet via Google Play betaald. Er staat niks in de Google Play history. Het bedrag staat op 'mijn t-mobile', dus dit lijkt een sms-dienst.
Hebt u een klacht ingediend bij uw aanbieder? Dan hoeft u de kosten voor de sms-dienst niet te betalen. Uw aanbieder zal onderzoeken of u zich wel echt hebt aangemeld voor de sms-dienst. Bijvoorbeeld doordat u het woord “AAN” of “ON” naar het nummer van de sms-dienst hebt gestuurd.
Lijkt me een duidelijke zaak dan. Dat ik met mijn puntige achterwerk perongeluk op een banner ga zitten wil ik nog wel geloven, maar ik heb zeer zeker geen woorden naar telefoonnummers gesmst. Klacht bij T-mobile is ingediend.

Dit soort diensten lijken er toch wel enorm op ontworpen om onoplettende mensen geld af te troggelen. Ik ben alleen nog maar klachten tegengekomen op dit bedrijf, letterlijk niet een bericht over de spelletjes zelf.

Niet dat we dat met een of een paar man voor elkaar krijgen hoor, maar denk eens even creatief mee; Wat kunnen wij als consumenten nu doen tegen dit soort (schijnbaar legale, of iig moeilijk aan te pakken) diefstal.

[ Voor 9% gewijzigd door TumbleCow op 10-03-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
TumbleCow schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:45:
Dit soort diensten lijken er toch wel enorm op ontworpen om onoplettende mensen geld af te troggelen. Ik ben alleen nog maar klachten tegengekomen op dit bedrijf, letterlijk niet een bericht over de spelletjes zelf.
Klopt. Hoeveel mensen zouden er nou werkelijk 260 euro per jaar willen betalen voor onzin als het weerbericht of een spelletje?
GSM-providers zouden dit helemaal niet eens moeten toestaan, maar ook zij verdienen eraan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mahnmut schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:57:
Beschouw die €5 als leer geld zou ik zeggen ;)
Wat is dat voor een idiote redenatie? TS heeft nergens om gevraagd en nergens (bewust) een abonnement met betaalverplichting afgesloten. Dergelijke praktijken zijn ongewenst en in veel gevallen ook niet toegestaan. Daar moet je tegen op treden, niet die bedrijven er mee weg laten komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Tsurany schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Wat is dat voor een idiote redenatie? TS heeft nergens om gevraagd en nergens (bewust) een abonnement met betaalverplichting afgesloten. Dergelijke praktijken zijn ongewenst en in veel gevallen ook niet toegestaan. Daar moet je tegen op treden, niet die bedrijven er mee weg laten komen.
Die redenatie is gebaseerd op de aanname dat hij een aanschaf had weten te doen via de Play Store met zijn achterwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 12:36
RemcoDelft schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Klopt. Hoeveel mensen zouden er nou werkelijk 260 euro per jaar willen betalen voor onzin als het weerbericht of een spelletje?
GSM-providers zouden dit helemaal niet eens moeten toestaan, maar ook zij verdienen eraan.
Ik heb Ziggo Mobiel (sinds kort), en ik kan het helemaal in mijn instellingen uitzetten dat ik niet aan zulke betaaldiensten mag meedoen.

Zo heb ik ook ingesteld dat als ik in het buitenland ben en ik ga 5 EUR over mijn data dan wordt ik automatisch geblokkeerd van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ryur schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:14:
[...]

Ik heb Ziggo Mobiel (sinds kort), en ik kan het helemaal in mijn instellingen uitzetten dat ik niet aan zulke betaaldiensten mag meedoen.

Zo heb ik ook ingesteld dat als ik in het buitenland ben en ik ga 5 EUR over mijn data dan wordt ik automatisch geblokkeerd van het internet.
Idem bij Robin.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:47
Bij t-mobile kun je de mogelijkheid tot betalen via je rekening ook uitzetten. Paar maanden geleden had mijn vrouw een "soortgelijk" issue met drie abonnementen. Na installatie van een of andere foto app kreeg ze die bevestigingen van sms diensten voor totaal iets van 15 euro per maand. Geen code, woorden of wat dan ook verstuurd maar toch een dienst afgenomen. Klacht ingediend bij t-mobile die de kosten eenmalig uit coulance op zich genomen hebben (met daarbij de melding van hun dat je echt niet zo'n dienst kan afsluiten zonder actief iets te versturen)
Daarnaast gaven ze aan de optie tot betalen voor dergelijke diensten uitgezet te hebben (wat we zelf al gedaan hadden direct na ontdekking en een rondje google hoe dit werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Mijn vrouw heeft hier ook last van gehad. Download een foto app(zoals hier boven ook). En krijgt een SMS dat ze zich had aangemeld voor een abonnement dienst. Ook iets van x euro. Die we via T-mobile moesten betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 10-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Zoals hierboven al deels gemeld. Kijk even bij je instellingen via my t-mobile, je kunt hier dit soort sms(diensten) blokkeren.

[ Voor 37% gewijzigd door LocK_Out op 17-03-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dhrax schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:19:
Ja dat kan zomaar en is heel makkelijk direct af te sluiten.
Je kunt je gelukkig wel makkelijk weer afmelden, die 5 EUR ben je uiteraard kwijt.
Praat ajb geen onzin. Dit is een dienst, dus zoals bij alle dingen via internet ook een gevalletje 'koop op afstand'. Dus als je de dienst nog niet hebt afgenomen, kan je er (in theorie) simpel vanaf. Ik had dit zelfde met mijn telefoon en een neefje van 4. Hij wilde een foto bekijken, dat ging niet goed. Binnen een paar minuten had ik zo'n soortgelijke dienst met voetbal kijken.
Ik was ook verbaast hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen via de browser van de telefoon. Tot op heden nog geen duidelijkheid over gekregen.

Gelijk gemaild met de aanbieder. Die wilde nergens van weten, ondanks dat ze geen poot hadden om op te staan. In dit geval ook nog eens geen wilsovereenkomst om de dienst aan te gaan en afgesloten door een minderjarige zonder toestemming. Uiteindelijk wilden ze wel 'uit coulance' de € 5,- terugstorten op mijn rekening. Dat terwijl zij nog geen eens geld hadden en ik dan ook al mijn betaalgegevens moest sturen.

Uiteindelijk heeft Vodafone de € 5,- nooit op de rekening gezet, hoe het verder afgehandeld is weet ik niet. Dit zijn louche bedrijven die zo geld hopen op te strijken en zich niet zo aan de regels houden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:27:
Bij t-mobile kun je de mogelijkheid tot betalen via je rekening ook uitzetten. Paar maanden geleden had mijn vrouw een "soortgelijk" issue met drie abonnementen. Na installatie van een of andere foto app kreeg ze die bevestigingen van sms diensten voor totaal iets van 15 euro per maand. Geen code, woorden of wat dan ook verstuurd maar toch een dienst afgenomen. Klacht ingediend bij t-mobile die de kosten eenmalig uit coulance op zich genomen hebben (met daarbij de melding van hun dat je echt niet zo'n dienst kan afsluiten zonder actief iets te versturen)
Daarnaast gaven ze aan de optie tot betalen voor dergelijke diensten uitgezet te hebben (wat we zelf al gedaan hadden direct na ontdekking en een rondje google hoe dit werkt)
Heb ook T-mobile, hoe zet je dit uit?
Voor aankopen in de Playstore gebruik ik de vingerscan, werkt top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Wackmack schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 06:59:
[...]

Inloggen op de T-Mobile website en dan zit het ergens tussen je instellingen (kan het nu niet nakijken, geen inloggegevens bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:25:
[...]

Inloggen op de T-Mobile website en dan zit het ergens tussen je instellingen (kan het nu niet nakijken, geen inloggegevens bij de hand)
Gevonden, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 06:59:
[...]

Voor aankopen in de Playstore gebruik ik de vingerscan, werkt top.
Inloggen bij T-Mobile, dan onder gegevens en instellingen bij blokkades kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:19
Als je op google zoekt staan er tig klachten over deze malafide gamedienst. Ook net als jou geabonneerd zonder dat ze er erg in hebben dus zoek het probleem zeker niet bij jezelf. Aan het gameaanbod te zien targetten ze de jongere gebruiker die een abbo van z'n ouders heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Is het niet gewoon zo dat je een bepaalde app (onbewust) toestemming hebt gegeven bij de installatie om ook SMS te versturen en dat die dat stiekem in de achtergrond doet?

Providers reageren altijd zo hypocriet hierop ook. Beethe ethisch zakendoen is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
Ik meende dat er iets was waarbij mobiele aanbieders HTTP-headers gingen wijzigen om voor zulke 'diensten' gegevens van het telefoonabonnement toe te voegen... en dat dit dus ook door deze ads gebruikt wordt, of dat de advertising SDK gewoon het telefoonnummer meestuurt.

[ Voor 13% gewijzigd door NTAuthority op 19-03-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
WhiteDog schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:02:
Is het niet gewoon zo dat je een bepaalde app (onbewust) toestemming hebt gegeven bij de installatie om ook SMS te versturen en dat die dat stiekem in de achtergrond doet?

Providers reageren altijd zo hypocriet hierop ook. Beethe ethisch zakendoen is er niet meer bij.
Na het indienen van onze klacht en het daaropvolgende onderzoek hebben we een reactie gekregen van T-Mobile waarin staat dat je moet klikken op "Betalen" voor akkoord. Onbewust toestemming geven zou dus niet mogelijk moeten zijn.

Uit de e-mail van T-Mobile:
Als je Diensten Mobiel Internet koopt, dan ontvang je van die dienst informatie over het abonnement en moet je klikken op "Betalen" voor akkoord. Je krijgt daarna een bevestigings-sms. Hieronder zie je voorbeelden van het informatiescherm en deze sms:
Afbeeldingslocatie: https://www.t-mobile.nl/consumer/media/images/faq/mobiele-betaling-sms-dienst.png

Wat mijn vrouw destijds ontvangen heeft op haar smartphone zijn bevestigingen van het afsluiten van meerdere SMS diensten maar geen enkele melding dat ze een betaalde dienst zou afsluiten laat staan de mogelijkheid om akkoord te gaan c.q. te betalen.
Mogelijk dat er slimmigheidjes bestaan om dat te omzeilen als aanbieder van SMS diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Ex Nunc schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Praat ajb geen onzin. Dit is een dienst, dus zoals bij alle dingen via internet ook een gevalletje 'koop op afstand'. Dus als je de dienst nog niet hebt afgenomen, kan je er (in theorie) simpel vanaf. Ik had dit zelfde met mijn telefoon en een neefje van 4. Hij wilde een foto bekijken, dat ging niet goed. Binnen een paar minuten had ik zo'n soortgelijke dienst met voetbal kijken.
Ik was ook verbaast hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen via de browser van de telefoon. Tot op heden nog geen duidelijkheid over gekregen.

Gelijk gemaild met de aanbieder. Die wilde nergens van weten, ondanks dat ze geen poot hadden om op te staan. In dit geval ook nog eens geen wilsovereenkomst om de dienst aan te gaan en afgesloten door een minderjarige zonder toestemming. Uiteindelijk wilden ze wel 'uit coulance' de € 5,- terugstorten op mijn rekening. Dat terwijl zij nog geen eens geld hadden en ik dan ook al mijn betaalgegevens moest sturen.

Uiteindelijk heeft Vodafone de € 5,- nooit op de rekening gezet, hoe het verder afgehandeld is weet ik niet. Dit zijn louche bedrijven die zo geld hopen op te strijken en zich niet zo aan de regels houden.
Mijn verhaal onzin noemen, terwijl dit gewoon op feiten is gebaseerd ?
Ja, dit soort diensten zijn (erg) makkelijk af te sluiten en ja, die 5 EUR ben je gewoon kwijt normaliter ;)

Dat jij nu met een jank verhaal 5 EUR coulance hebt gekregen is meer omdat Vodafone van het gezeik af wil zijn ;) Dat is namelijk de reden dat helpdesks met coulance strooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dhrax schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Mijn verhaal onzin noemen, terwijl dit gewoon op feiten is gebaseerd ?
Ja, dit soort diensten zijn (erg) makkelijk af te sluiten en ja, die 5 EUR ben je gewoon kwijt normaliter ;)

Dat jij nu met een jank verhaal 5 EUR coulance hebt gekregen is meer omdat Vodafone van het gezeik af wil zijn ;) Dat is namelijk de reden dat helpdesks met coulance strooien.
Lekker volwassen reactie hoor. Hoezo is het een jankverhaal? Is het ook een jankverhaal als iemand aangifte doet van diefstal? Je spullen ben je toch wel kwijt. De verzekering betaald alleen maar om van je gezeur af te zijn, toch?

Hier is de aanbieder van de dienst gewoon gebonden aan de regels. Die regels stellen duidelijk dat je, als de overeenkomst wel goed tot stand zou zijn gekomen (let op het woord als), gewoon binnen twee weken er vanaf kan. Geen gejank, gewoon je goed recht.Ik heb dit gemeld bij Vodafone, omdat zij kennelijk mijn telefoonnummer hebben doorgegeven, ik was het iig niet. Als de aanbieder niet mee wil werken, dan blokkeren via de manier die ik wel weet, dus via de telefoonrekening.

Dat Vodafone dit dan zelf slikt, is hun eigen idee. Ergens weten ze vast ook wel dat zij op zijn minst dit soort praktijken faciliteren. Als ze volledig onpartijdig waren, dan hadden ze mij wel doorverwezen naar de aanbieder van de onzin abo's

Coulance zou dan ook alleen zijn als ik niet in mijn recht stond, maar zij het toch zouden terugbetalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ex Nunc op 20-03-2017 23:32 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heren, zullen we het gezellig houden hier en niet op de man reageren, maar op de discussie?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penderje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik heb nu net precies hetzelfde meegemaakt. Sinds dit weekend kreeg ik om de 5 minuten een smsje zoals aangegeven in het orginele bericht van TumbleCow. In eerste instantie besteedde ik er geen aandacht aan, aangezien ik geen spelletjes speel en ik me ook niet kan herinneren me te hebben geabonneerd op zo'n dienst. Het zal wel een storing bij Vodafone zijn, dacht ik. Het smsje was namelijk afkomstig van Vodafone. Vandaag toch even gegoogled en Vodafone gebeld. Blijk ik dus al iets van 300,- euro ex. btw over mijn maandelijkse bundel ben gegaan?? M.a.w. 5,- per ontvangen sms terwijl het een weekabonnement blijkt te zijn.
Om een lang verhaal kort te maken. Vodafone zegt niets te kunnen doen aan het feit dat je zonder medeweten geabonneerd bent op een betaaldienst, maar erkent wel dat het niet klopt dat ik opeens 300,- ex btw buiten mijn bundel ben in een periode van 2 weken. Ik heb vervolgens op aanraden van Vodafone een klachten formulier ingevuld en ben nu in afwachting op een antwoord. Het blijkt dus dat providers hier weinig tegen kunnen doen. Ik heb met inmiddels afgemeld op www.payinfo.nl en hoop maar dat het met een sisser afloopt?

Ter afsluiting wil ik nog vermelden dat ik het echt schandalig vind, dat dit zo maar ongestraft kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
penderje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:57:
Het blijkt dus dat providers hier weinig tegen kunnen doen.
Dat kúnnen ze wel, de vraag is in hoeverre ze zich er ook verantwoordelijk voor zouden moeten voelen.

In principe bieden ze gewoon telfoniediensten aan en brengen ze dat bij jou in rekening, maar iedereen kan beredeneren dat 60x een betaaldienst meestal niet de bedoeling is.

Bovendien zijn ze daar al over op de vingers getikt voor wat betreft roamingkosten - dit lijkt me eenzelfde probleem, alleen met een andere oorzaak.
Ik heb met inmiddels afgemeld op www.payinfo.nl en hoop maar dat het met een sisser afloopt?
Heb je ook uitgezocht welke app hiervoor verantwoordelijk was, en deze verwijderd? Anders heb je zo weer een ander leuk abonnement te pakken..

En daarnaast een rekeningplafond bij je provider instellen. Mag toch hopen dat dat kan als je er zelf om vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb ik ook eens gehad.. telefoon lag thuis en ik op het werk..
ook bij tmobile... wel keurig terug gekregen. en direct de blokkade er op gezet. :)
toen de vrouw ook naar tmobile ging ook direct de blokkade er op.

en ach als ik dan toch eens iets wil.. de blokkade is er in 1 minuut weer af.. en er ook net zo snel weer op :-)

404 Signature not found

Pagina: 1