Hallo Tweakers, ik moet een nieuwe pc voor een maat in elkaar knutselen. Ik heb al een lijstje gemaakt maar ik haal hem nog door de laatste Tweakers check heen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, allrounder. Gewoon een degelijke game pc die niet over 4 jaar sloom moet aanvoelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 600 - 800 excl randapparatuur, maar ik kan dat oprekken (zoals te zien is) mits ik goede argumenten heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft al randapparatuur die hij over een paar maanden wil upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit moet echt een bang for the buck build worden. Hoe de kast eruit ziet maakt hem geen drol uit, ook geluid maakt vrij weinig uit.
1080P gaming op ultra is wel de doelstelling, naast dat office taken ook lekker vlot moeten zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een laatste check door dit lijstje.
Ik heb mij gefocust op de belangrijke onderdelen die ik niet snel vervangen zie worden. Daarom heb ik een keurige voeding gepakt die wordt aanbevolen door the mask, een quadcore CPU met hoge kloksnelheid (zonder overklok functionaliteit, gaat ie toch niet doen.)
Ik heb voor een quadcore gekozen omdat ik heb gewacht op de Ryzen benchmarks, waarbij er bijzonder weinig verschil zit in performance tussen meerdere cores. Sterker nog, de 7600k kwam vrijwel boven alle benchmarks als beste keuze eruit. Mogelijk veranderd dit landschap, maar dit verantwoord de meerwaarde op het moment niet imo.
Ik heb een rappe standaard 250GB SSD gekozen, 1TB storage (geef hem de mogelijkheid om te upgraden naar 2TB voor 25 euro extra) en standaard 16GB RAM.
Grafische kaart is wat ouder inmiddels, maar weet nog keurig mee te gaan. Zeker voor het bedrag waarop hij nu wordt aangeboden vindt ik het een topper.
Ik hoor graag of jullie nog opmerkingen hebben!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, allrounder. Gewoon een degelijke game pc die niet over 4 jaar sloom moet aanvoelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 600 - 800 excl randapparatuur, maar ik kan dat oprekken (zoals te zien is) mits ik goede argumenten heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft al randapparatuur die hij over een paar maanden wil upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit moet echt een bang for the buck build worden. Hoe de kast eruit ziet maakt hem geen drol uit, ook geluid maakt vrij weinig uit.
1080P gaming op ultra is wel de doelstelling, naast dat office taken ook lekker vlot moeten zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een laatste check door dit lijstje.
Ik heb mij gefocust op de belangrijke onderdelen die ik niet snel vervangen zie worden. Daarom heb ik een keurige voeding gepakt die wordt aanbevolen door the mask, een quadcore CPU met hoge kloksnelheid (zonder overklok functionaliteit, gaat ie toch niet doen.)
Ik heb voor een quadcore gekozen omdat ik heb gewacht op de Ryzen benchmarks, waarbij er bijzonder weinig verschil zit in performance tussen meerdere cores. Sterker nog, de 7600k kwam vrijwel boven alle benchmarks als beste keuze eruit. Mogelijk veranderd dit landschap, maar dit verantwoord de meerwaarde op het moment niet imo.
Ik heb een rappe standaard 250GB SSD gekozen, 1TB storage (geef hem de mogelijkheid om te upgraden naar 2TB voor 25 euro extra) en standaard 16GB RAM.
Grafische kaart is wat ouder inmiddels, maar weet nog keurig mee te gaan. Zeker voor het bedrag waarop hij nu wordt aangeboden vindt ik het een topper.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 234,80 | € 234,80 |
| 1 | ASRock B150M Pro4S | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 230,- | € 230,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 110,80 | € 110,80 |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,82 | € 95,82 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 897,12 | |
Ik hoor graag of jullie nog opmerkingen hebben!
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply