Dag fijne mensen, ik zou heel graag wat bestandjes willen uploaden naar de FTP server van een website. Maar dat doet ie niet. Zowel via FileZilla als via Dreamweaver CC 2017 krijg ik geen verbinding met de FTP server.
Dit geldt alleen als ik thuis bij mijn eigen router ben. Op mijn werk krijg ik wel gewoon verbinding. Het vreemde hierbij is dat ik thuis een NAS heb draaien met een FTP-server waar ik wél gewoon verbinding mee krijg. Externe FTP's werken echter niet. Dit heb ik op meerdere domeinen geprobeerd. Zowel domeinen die in mijn bezit zijn, als domeinen die van mijn werk zijn. Het heeft dus niets te maken met het wel of niet whitelisten van mijn IP-adres thuis.
Mijn Router is de Sitecom AC1900 router.
Dit geldt alleen als ik thuis bij mijn eigen router ben. Op mijn werk krijg ik wel gewoon verbinding. Het vreemde hierbij is dat ik thuis een NAS heb draaien met een FTP-server waar ik wél gewoon verbinding mee krijg. Externe FTP's werken echter niet. Dit heb ik op meerdere domeinen geprobeerd. Zowel domeinen die in mijn bezit zijn, als domeinen die van mijn werk zijn. Het heeft dus niets te maken met het wel of niet whitelisten van mijn IP-adres thuis.
Mijn Router is de Sitecom AC1900 router.
- Ik heb de firewall in de router uitgeschakeld. -> geen resultaat
- Ik heb een tijdje terug port 21 geforward naar mijn NAS om hem van buiten mijn netwerk te kunnen benaderen, maar die entry heb ik verwijderd.
- Ik heb de router een reset gegeven
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.