Ervaring met Atlas Animal Project?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 20:00
Na lang wikken en wegen, zijn mijn vrouw en ik voornemens om een jonge pup te adopteren. We hebben genoeg tijd (mijn vrouw werkt aan huis) en er zijn voldoende uitlaatplekken aanwezig in onze buurt.

Uiteindelijk zijn we beland op de website van Atlas Animal Project. Zij zorgt er samen met buitenlandse organisaties voor dat o.a. zwerfhonden in het buitenland een beter leven krijgen in plaats van 'een spuitje'. Op hun website hebben we 3 leuke honden gezien, waarvan we op één van hen een optie hebben gekregen.

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze organisatie. Mijn zoektocht op Google heeft mij niet heel veel wijzer gemaakt. Hierin heb ik maximaal 10 recensies gevonden, deze waren veelal niet recent.

Omdat ik geen idee heb wat normaliter de gang van zaken is bij het kopen van een hond, ben ik op zoek naar zowel ervaringen met Atlas Animal Project als naar wat tips waar ik vooral op moet letten als we de hond kopen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
En waarom ga je niet in de Nederlandse asiels kijken? Ook daar zitten ongewenste pups tussen. IMO is het vrij onzinnig om dieren uit verre oorden te halen en ze hier te laten zitten. :)

Waarom post je dit in TL ipv AZ eigenlijk?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:48

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

TRON schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:43:
Na lang wikken en wegen, zijn mijn vrouw en ik voornemens om een jonge pup te adopteren. We hebben genoeg tijd (mijn vrouw werkt aan huis) en er zijn voldoende uitlaatplekken aanwezig in onze buurt.

Uiteindelijk zijn we beland op de website van Atlas Animal Project. Zij zorgt er samen met buitenlandse organisaties voor dat o.a. zwerfhonden in het buitenland een beter leven krijgen in plaats van 'een spuitje'. Op hun website hebben we 3 leuke honden gezien, waarvan we op één van hen een optie hebben gekregen.

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze organisatie. Mijn zoektocht op Google heeft mij niet heel veel wijzer gemaakt. Hierin heb ik maximaal 10 recensies gevonden, deze waren veelal niet recent.

Omdat ik geen idee heb wat normaliter de gang van zaken is bij het kopen van een hond, ben ik op zoek naar zowel ervaringen met Atlas Animal Project als naar wat tips waar ik vooral op moet letten als we de hond kopen.
in plaats van een hip roemeens straathondje te adopteren, waarom ga je niet naar het lokale asiel? deze zitten bomvol met honden die op een baasje wachten en anders ook een spuitje krijgen.

waar je op moet letten? is het beestje gechipt, ontwormd en heeft het zijn vacinaties gehad. indien een wat ouder beestje, is deze gecastreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:06
Ik sluit me aan bij Senor Sjon en Meulugar. Als je dan toch voor een asielhond gaat, dan uit Nederland (eigen hond eerst :) )

Bij een Nederlands asiel zijn de beesten vaak al gechipt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRON
@Señor Sjon Goed punt, vreemd genoeg had ik daar nog niet zo bij stilgestaan om ook dichter bij huis te zoeken.

In TL gepost omdat ik niet zeker wist of AZ ook goed. Mag wat mij betreft naar AZ als dat daar beter past.

@Meulugar Dank je voor je reactie. 't Is niet de bedoeling om 'hip' te zijn, we kwamen de website tegen en werden vrij snel "verliefd" op 3 puppies :). Bedankt voor de tips die je geeft.

@Pat911 Merci, daar ga ik ook nog even naar kijken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:06
TRON schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:22:
't Is niet de bedoeling om 'hip' te zijn, we kwamen de website tegen en werden vrij snel "verliefd" op 3 puppies :).
Als ik elke pup waar ik verliefd op zou worden zou meenemen, is mijn huis na 1 week al te klein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:48

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Pat911 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:42:
Ik sluit me aan bij Senor Sjon en Meulugar. Als je dan toch voor een asielhond gaat, dan uit Nederland (eigen hond eerst :) )

Bij een Nederlands asiel zijn de beesten vaak al gechipt etc.
hier in PT is chippen verplicht. net als de eerste vacinaties.

@TRON
Waar je altijd goed op moet letten is of de honden gezond zijn, geen kennelhoest hebben, ontwormd zijn etc.. misschien even een telefoontje doen naar de plaatselijke dierenarts? die kan je er zeker meer over vertellen.
Pat911 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:24:
[...]

Als ik elke pup waar ik verliefd op zou worden zou meenemen, is mijn huis na 1 week al te klein :)
Dan zou ik de nieuwe Cesar Millan zijn haha. zoveel toffe beetjes hier. en als pup zijn ze allemaal cute.

[ Voor 21% gewijzigd door Meulugar op 10-03-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Haha, eens, het moet hier geen dolle dierenboel worden ;)

@Meulugar Bedankt voor de extra tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
TL >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1