Drukverhogende douchekop ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-04 11:08
Deze website biedt de volgende douchekop aan:

https://www.familyfervor.com/products/the-shower-experience

Mijn vraag is als de waterdruk in je huis niet al te hoog is kan een dergelijke douchekop die druk verhogen??

Bij mij thuis ligt de waterdruk laag. Wat uit mijn douchekop komt is net aan acceptabel. Ga ik naar mijn ouders in het dorp ernaast word ik zowat onder de douche uit geblazen.

Beste antwoord (via Akemi op 13-03-2017 10:01)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dezelfde hoeveelheid water door kleinere gaatjes betekent dat je een hardere straal krijgt. Vergelijk het met een tuinslang grotendeels afsluiten met je vinger, dan spuit het water er ook uit. Er komt echter niet meer water uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:50

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Een douchekop kan de waterdruk niet verhogen. De "drukverhoging" waarmee hier geadverteerd wordt is in feite dat de douchekop kleinere gaatjes heeft, waardoor het water er krachtiger uit komt. Bij een lage waterdruk gaat deze douchekop je dus niet helpen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dezelfde hoeveelheid water door kleinere gaatjes betekent dat je een hardere straal krijgt. Vergelijk het met een tuinslang grotendeels afsluiten met je vinger, dan spuit het water er ook uit. Er komt echter niet meer water uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het kan wel, maar dan moet er ook een pomp voor zitten, zoals bij een hogedrukreiniger. Je hebt dan een kleine opening, maar daaruit komt ook weer minder water. Een pomp kan het water er doorheen persen, maar het volume blijft gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08

Rmg

Fairy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:32:
Het kan wel, maar dan moet er ook een pomp voor zitten, zoals bij een hogedrukreiniger. Je hebt dan een kleine opening, maar daaruit komt ook weer minder water. Een pomp kan het water er doorheen persen, maar het volume blijft gelijk.
Maar een hydrofoor in douchekop formaat zou nogal wat zijn :+

Wat een site ook, Ionic filter particles? dat impliceert iets van harsbolletjes, om water te ontharden, doet niets met de 'puurheid' van het water. Het zwarte zou misschien actieve kool kunnen zijn. Haalt inderdaad wat geur uit je water als je dat al hebt. Maar die zijn wel 'op' na 3x douchen.

eco-friendly ABS gemaakt uit olie, niet biodegradable en standaard valt dit onder categorie 7 plastic en word dit niet gerecycled. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 11:37

Nutral

gamer/hardware freak

Druk verhogen kan technisch gezien alleen door snelheid te verlagen. In een douchekop kan dat sowieso niet.

het kan wel zijn dat een normale douchekop een te langzame straal heeft met een lage waterdruk, met meer en kleinere gaatjes krijg je er dan niet meer water doorheen, maar de straal kan dan wel harder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Ik denk dat er zoiets mee word bedoeld. Bij dit systeem wordt er lucht aangezogen en meegespoten door de kop, hierdoor lijkt de staal harder. Ik heb het thuis ook, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 11:37

Nutral

gamer/hardware freak

Ik denk niet dat het zo'n systeem is. Dat werkt waarschijnlijk met een venturi en een venturi kost redelijk veel waterdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04 14:09
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:04:
Ik denk dat er zoiets mee word bedoeld. Bij dit systeem wordt er lucht aangezogen en meegespoten door de kop, hierdoor lijkt de staal harder. Ik heb het thuis ook, werkt prima.
Yes, uit mijn ervaring werken deze dingen het beste. Ik ben totaal geen Grohe fan maar deze https://pro.grohe.com/nl/...uchesets/rainshower-icon/ douchekop gebruik ik zelf (heb ook weinig druk) en ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:04:
Heb ik ook, maar vind het niets die stand maar bij mij 10x zoveel lawaai als de oude kop (ook Grohe), de waterdruppels lijken wat groter. Ook een dunne spuitstraal is lang niet zo hard als de oude kop, waarvoor je die stand juist nodig hebt voor de moeilijke plekjes O-) .

Vind mijn nieuwe Grohe douchekop een beetje een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36
Fairy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Heb ik ook, maar vind het niets die stand maar bij mij 10x zoveel lawaai als de oude kop (ook Grohe), de waterdruppels lijken wat groter. Ook een dunne spuitstraal is lang niet zo hard als de oude kop, waarvoor je die stand juist nodig hebt voor de moeilijke plekjes O-) .

Volgens mij kost dit ook veel meer energie om het water even warm te laten aanvoelen. Door de toegevoegde lucht koelt het water ook veel sneller af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

fortfort schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Volgens mij kost dit ook veel meer energie om het water even warm te laten aanvoelen. Door de toegevoegde lucht koelt het water ook veel sneller af.
Klopt ja, dat idee had ik al! Heb een thermostaatkraan, maar merk dat het water kouder lijkt op die stand. Kan verbeelding zijn, maar feit blijft dat je de kraan warmer gaat zetten...

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 10-03-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 10:06

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals hierboven al gezegd, dat kan gewoon niet. Een hydrofoorpomp heeft men daarvoor uitgevonden om de druk te kunnen verhogen. Dat is echter van dusdanig formaat dat je dat niet in een douchekop verwerkt krijgt. Denk bijvoorbeeld aan zoiets https://www.waterpompshop.nl/dab-easybox-mini. Natuurlijk zijn hier allerlei vormen en maten in met allemaal hun voor en nadelen, maar in een douchekop. Nee, dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

[...]

Ik heb wat dat betreft weinig vergelijk, deze Grohe was een krijgertje. Daarvoor hadden we zo'n 10 euro ding van de bouwmarkt uit het jaar kruik. Al met al vind ik het een fijne douchekop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 22:11
AZ>>>WVB

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Laatst online: 24-04 14:09
[...]

De douchekop die Nathuran linkt is geen Grohe maar Hansgrohe. Is wel familie van elkaar maar er zit toch echt wel kwaliteit verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

In veel douchekoppen zit een prop die de watertoevoer beperkt om water te sparen. Even uitboren en je hebt al een veel betere douche.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
evilution schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:22:
In veel douchekoppen zit een prop die de watertoevoer beperkt om water te sparen. Even uitboren en je hebt al een veel betere douche.
Die waterbesparende troep die je hiermee bedoelt is ook niet goed voor je ketel vertelde onze ketelboer destijds. Hij heeft hem bij ons uit de wastafelkraan verwijderd. Er wordt water rondgepompt en dat ding knijpt het water af waardoor er tegendruk ontstaat, dat schijnt meer schade te kunnen opleveren dan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:50

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Gadgeteer schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:28:
Die waterbesparende troep die je hiermee bedoelt is ook niet goed voor je ketel vertelde onze ketelboer destijds. Hij heeft hem bij ons uit de wastafelkraan verwijderd. Er wordt water rondgepompt en dat ding knijpt het water af waardoor er tegendruk ontstaat, dat schijnt meer schade te kunnen opleveren dan besparen.
In die analogie kun je dus het beste alle kranen maximaal open draaien in je huis. Moet je eens voorstellen wat een dichte kraan aan tegendruk veroorzaakt :o

Met andere woorden, ieder zijn mening maar ik geloof daar zelf weinig van...

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36

orf

Perkouw schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:20:
Zoals hierboven al gezegd, dat kan gewoon niet. Een hydrofoorpomp heeft men daarvoor uitgevonden om de druk te kunnen verhogen. Dat is echter van dusdanig formaat dat je dat niet in een douchekop verwerkt krijgt. Denk bijvoorbeeld aan zoiets https://www.waterpompshop.nl/dab-easybox-mini. Natuurlijk zijn hier allerlei vormen en maten in met allemaal hun voor en nadelen, maar in een douchekop. Nee, dat helaas niet.
Een stukje kleiner kan ook wel. Een hydrofoor is een goede oplossing voor het probleem van de TS. Wel direct na de watermeter plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://d183ptoxzilk60.cloudfront.net/medias/prod_images/prod_zoom_img_87652205.jpg?context=bWFzdGVyfHByb2RfaW1hZ2VzfDIzNzc0OXxpbWFnZS9qcGVnfGltYWdlcy9wcm9kdWN0Lzg4MDExMjQ5NDE4NTQuanBnfC0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 10:06

Perkouw

Moderator General Chat
@orf Het was dan ook een voorbeeld. Ik gaf niet voor niets aan ze zijn er in allerlei vormen en maten. :+ Wil je druk verhogen is het inderdaad the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
DexterDee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:46:
[...]

In die analogie kun je dus het beste alle kranen maximaal open draaien in je huis. Moet je eens voorstellen wat een dichte kraan aan tegendruk veroorzaakt :o

Met andere woorden, ieder zijn mening maar ik geloof daar zelf weinig van...
Geen idee, ik herhaal wat hij zei. Ze komen die dingen vaak tegen in huizen waar ze geregeld problemen moeten oplossen.

Wat ik zo snel in ieder geval even kon vinden:

Omdat bij waterbesparende douchekoppen de weerstand in de douchekop groter is, ontstaat in de doucheslang een hogere druk dan bij gewone douchekoppen. De doucheslang moet geschikt zijn voor die hogere druk: 300 tot 500 kPa, afhankelijk van de druk in de installatie. Een doucheslang die voldoet aan BRL-K668 (en daarmee aan NEN-EN 1113) is geschikt voor een voordruk tot 500 kPa.

Er zal dus toch een kern van waarheid inzitten moisschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:22

CeesKees

I rest my Kees

Extreem kleine gaatjes staat er op de site:

Turbocharged Pressure: Increases water speed pressure up to 200% beyond typical faucet pressure. Water from extremely small hole giving you a comfortable bath, eliminate the fatigue of a day's work with laser pinhole water or soft and delicate, enjoy your showering experience.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Laatst online: 18:34
Om meer water uit de kraan te krijgen zou je nog na kunnen denken over een douche WTW. Druk en volume zijn immers omgekeerd evenredig.
drielp schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:05:
[...]

Bij een thermostaat(meng)kraan wordt normaal gesproken de temperatuur geregeld met het koude water, de warme kant staat geheel geopend. Dit heb ik ook nog even gecheckt bij een paar cv-monteurs. Ik merk dat ook tijdens het douchen, de hoeveelheid water wordt merkbaar meer als de DWTW is opgewarmd. Er komt dan meer voor-verwarmd koud water bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:02

NSG

Je weet niks!

Beetje off-topic, maar je linkt nu wel naar een vage website die spul uit China voor ~10x de prijs op AliExpress ambiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:53
Heb deze van banggood en hebben nu wel een veel krachtigere straal , je moet oppassen dat hij zichzelf niet uit de houder blaast.
ben er wel tevreden mee!!

http://eu.banggood.com/Wh...wer-Set-wp-Eu-919949.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16

Ligone

Moeha!

Er staat nu toch niet gewoon een spaardouchekop op? Die geven (naar mijn mening) zodanig weinig dat men zou denken dat er bijna geen druk op komt. Als de waterdruk dan al laag is zal er zeker niet veel meer uit komen!

[ Voor 19% gewijzigd door Ligone op 10-03-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10
Eerst eens kijken wat er door het waterleidingbedrijf is aangesloten, harder dan dat zal het niet gaan ( bij mij 15mm)

Verder zijn er neveldouches die voldoende hebben aan 4L/minuut. http://www.niebla.nl

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:57
Labbers schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50:
[...]

De douchekop die Nathuran linkt is geen Grohe maar Hansgrohe. Is wel familie van elkaar maar er zit toch echt wel kwaliteit verschil in.
Onzin, HG en FG zijn kwalitatief en prijstechnisch gewoon broertjes van elkaar. Waar HG wat meer designspul heeft :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:21
ik ben wel grohefan advies is grohe tempesta met 3 of 4 standen
bij grohe zit er een zeefje aan de achterkant van de douchekop dit kan je er met een tangetje eruit halen en de rubberen ring welke achter het zeefje zit verwijderen en het zeefje weer terug monteren.
zeefje is bedoelt om eventuele vervuiling tegen te houden
rubber ring is de water bespaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 19:10
Akemi schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:25:
Deze website biedt de volgende douchekop aan:

https://www.familyfervor.com/products/the-shower-experience

Mijn vraag is als de waterdruk in je huis niet al te hoog is kan een dergelijke douchekop die druk verhogen??

Bij mij thuis ligt de waterdruk laag. Wat uit mijn douchekop komt is net aan acceptabel. Ga ik naar mijn ouders in het dorp ernaast word ik zowat onder de douche uit geblazen.
Mocht je van plan zijn die douchekop aan te schaffen. Zoek eens rond op de Chinese shops (AliExpress, DX, etc.). Een hoop spullen op die familyfervor.com website zijn een factor 10x duurder, voor dezelfde meuk als Chinese import.

Zie: https://www.aliexpress.co...49-4cc7-a88c-a20558808951

Ongeveer €3.65

Die zogenaamde ionen-balletjes verkopen ze ook los:
https://www.aliexpress.co...57-4e09-97cb-49c3b3d2c517

[ Voor 23% gewijzigd door geekeep op 10-03-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
RolfLobker schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:08:
[...]

Doucheslang is wat anders dan waterleiding.
Waterleiding? Wie had het daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-04 11:08
Bedankt voor alle reacties. Mijn vermoeden is bevestigd. Enige toegevoegde waarde van een dergelijke douchekop lijkt dus het gevoel dat de straal harder is. Dan zou ik er wel iets mee opschieten.

Andere optie gaat wat verder en is een hydrofoor. Dat gaat mij nu nog even te ver.

Ga eerst wel eens wat van die Chinese douchekoppen proberen. Kosten toch niet veel en eens kijken of daarmee het sensatie gevoel verbetert. Was ook niet van plan het daar aan te schaffen.

Mochten mensen nog andere tips hebben mbt douchekoppen dan hoor ik het graag. Geen rainshower modellen. Ik heb al een rainshower die nooit gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16

Ligone

Moeha!

miciel schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:39:

bij grohe zit er een zeefje aan de achterkant van de douchekop dit kan je er met een tangetje eruit halen en de rubberen ring welke achter het zeefje zit verwijderen en het zeefje weer terug monteren.
Deze morgen geprobeerd met de douchekop op het werk waar ik al op gevloekt heb en dat scheelt een pak!! bedankt voor de tip! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Gadgeteer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:10:
[...]

Waterleiding? Wie had het daarover?
Uh, jijzelf?
Gadgeteer schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Althans, ik neem aan dat je douche verbonden is met de ketel, en dat geschiedt met een waterleiding ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Waar dan?
[...]

Althans, ik neem aan dat je douche verbonden is met de ketel, en dat geschiedt met een waterleiding ;)
Ja maar nergens zeg ik dat de leiding de druk niet aankan ;)

Onze ketelboer waarschuwde ons omdat hij een onderdeel verving wat gevoelig is voor die waterbesparende troep. Iets met een soort rad wat in/aan de waterpomp zit (geen idee hoe het heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 02:33
miciel schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:39:
ik ben wel grohefan advies is grohe tempesta met 3 of 4 standen
Dit heeft bij ons ook gewerkt. Bedankt voor de tip.
Pagina: 1