Zelf nu een week een 3T. Ik kom van een Sony Z1 Compact en dit is mijn voorlopige indruk:
+ creatieve verpakking
+ supersnel, nooit vertraging
+ heel mooi design, tijdloos. Dunner dan verwacht. Voelt heel degelijk aan.
+ mooi super amoled display
+ heel cleane interface: stock android + vele extra custom opties (draai wel Nova Launcher)
+ batterij na paar dagen inrijden zeer goed (voor mijn gebruik: anderhalve dag en bijna 5u SOT)
+ snel intern geheugen (128GB)
+ dash charger is zeer snel, maar gewoon laden valt ook goed mee.
+ update naar Nougat lag al klaar
- zonder case voelt hij helaas wat gladjes en niet zo zeker in de hand. Misschien Dbrand antislip skin erop?
- halve inch kleiner scherm (en dus smartphone) was nog beter geweest
De camera is misschien niet de topmachine van het moment, maar ik vind em prima. Snel en in voldoende licht heel mooi en scherp. Mooie kleuren ook (scherm in sRGB modus). Maar bij nachtelijke foto's zonder flits zie je dat de pixels toch wel wat kleiner zijn dan bijvoorbeeld die van de Google Pixel: donkere foto's en minder detail. Maar hoe vaak neem je nu uiteindelijk foto's in het donker zonder flits?
Wat wel opvalt is dat de camera vaak iets langere sluitertijden neemt dan je zou verwachten. Dus bijvoorbeeld 's avonds in je woonkamer een foto nemen: zorg dat je 3T goed stil in je hand ligt, anders een wazig foto. Optische stabilisatie kan veel, maar niet toveren. Gewoon iets om rekening mee te houden. Het is duidelijk en begrijpelijk dat ze hier wat proberen te compenseren voor de niet zo goed sensor, maar toch. Soms wel irritant als je mensen wil fotograferen: beweging= wazig. De app heeft geen 'sport" modus, maar je kan wel manueel in stellen als je wil.
Het ontbreken van een sd-card is totaal geen gemis... als je de 128GB versie neemt. Het is sneller dan een sdkaart en geen gedoe met het verschil in intern en extern geheugen etc.... gewoon één blok van 110GB ter beschikking; Die 40 euro extra over de 64GB versie kan je vergelijken met het kopen van een supersnel 128GB kaartje in een andere smartphone - vaak nog veel duurder.
De USB-C aansluiting als minpunt beschouwen vind ik beetje belachelijk.
Dus voor mij voorlopig dikke win.
[
Voor 14% gewijzigd door
Mlazurro op 13-03-2017 23:22
]