Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim168
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Tweakers!

Ik zit met een dilemma over m'n volgende smartphone.
Welke zouden jullie kiezen (Samsung Galaxy S7 vs OnePlus 3T), en vooral: waarom?!

Budget: 500 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om mooie foto's te schieten, maar ook goede batterij (icm Huawei Watch)

Research: op internet gaat het vooral over goede camera (S7) vs vanilla-ish Android (3T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik heb zelf een galaxy S7 en je hebt tegenwoordig ook de optie om RAW te schieten met de camera. De camera is inderdaad wel erg goed! Als alle bloatware of android je irriteert kun je er gewoon een custom rom opzetten.

Ik heb geen ervaring met de 3T wel met de gewone 3, en die is nog net een slagje groter. De batterij van mijn S7 gaat i.c.m. een gear fit 2 makkelijk een volle dag mee. Gemiddeld heb ik eind van de dag bij normaal tot redelijk veel verbruik nog zo'n 50% over.

De 3T is wel goedkoper dan de S7 volgens mij en inhoudelijk weet ik wel dat de vingerafdrukscanner van de 3T bijvoorbeeld veel beter en sneller is dan die van de S7, maar verder kan ik je er niet heel veel over vertellen.

[ Voor 18% gewijzigd door timmert26 op 10-03-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim168
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
@timmert26

Hoe vind je de overall performance?
Merk je af en toe iets van lag?

Alsook: die bloatware is het echt storend, of valt het wel mee?
Heb vroeger (lang geleden) een S3 gehad en herinner me de vele overbodige apps.
Is dit nog steeds het geval?

Wat de camera betreft: zijn de plaatjes echt zo goed als in de meeste reviews wordt beweerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 07:50
Ik kan dit volledig beamen (maar dan met de S7 Edge)

De camera en batterijduur zijn subliem, na een dag normaal gebruik heb ik nog makkelijk 50% batterij over.
De camera is vergeleken met andere toestellen erg goed bij slecht licht / donkere ruimtes.
timmert26 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:11:
Ik heb zelf een galaxy S7 en je hebt tegenwoordig ook de optie om RAW te schieten met de camera. De camera is inderdaad wel erg goed! Als alle bloatware of android je irriteert kun je er gewoon een custom rom opzetten.

Ik heb geen ervaring met de 3T wel met de gewone 3, en die is nog net een slagje groter. De batterij van mijn S7 gaat i.c.m. een gear fit 2 makkelijk een volle dag mee. Gemiddeld heb ik eind van de dag bij normaal tot redelijk veel verbruik nog zo'n 50% over.

De 3T is wel goedkoper dan de S7 volgens mij en inhoudelijk weet ik wel dat de vingerafdrukscanner van de 3T bijvoorbeeld veel beter en sneller is dan die van de S7, maar verder kan ik je er niet heel veel over vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door DieBrave op 10-03-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
wim168 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:57:
@timmert26

Hoe vind je de overall performance?
Merk je af en toe iets van lag?

Alsook: die bloatware is het echt storend, of valt het wel mee?
Heb vroeger (lang geleden) een S3 gehad en herinner me de vele overbodige apps.
Is dit nog steeds het geval?

Wat de camera betreft: zijn de plaatjes echt zo goed als in de meeste reviews wordt beweerd?
Samsung heeft dit keer wel alle bloatware netjes in 1 mapje "Samsung" gegooid. Verder merk ik er eerlijk gezegd weinig van.

De overal performance vind ik goed, mijn S5 liep nog wel met enige regelmaat vast, mijn S7 tot nu toe nog nooit *afkloppen*. Input lag valt opzich mee, ik vind het in ieder geval niet storend. Houd wel rekening mee dat je bij de S7 niet zomaar adoptable storage kan gebruiken omdat samsung hun interne geheugen veel sneller is dan je standaard micro-SD. Het kan wel via rooten maar het schijnt dat je telefoon er een stuk trager van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wim168 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:03:
Tweakers!

Ik zit met een dilemma over m'n volgende smartphone.
Welke zouden jullie kiezen (Samsung Galaxy S7 vs OnePlus 3T), en vooral: waarom?!

Budget: 500 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om mooie foto's te schieten, maar ook goede batterij (icm Huawei Watch)

Research: op internet gaat het vooral over goede camera (S7) vs vanilla-ish Android (3T)
Ik twijfel momenteel tussen dezelfde toestellen. Wat betreft de camera op de 3T kom je online veel verhalen tegen dat de camera beduidend minder is, hij schijnt veel problemen te hebben met het focussen en dit schijnt maar niet opgelost te raken via firmware update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik heb de 3T nu ruim een maand in gebruik en ik ben blij dat ik deze heb gekocht. Voorheen had ik een Galaxy S4 en heb ik ook getwijfeld tussen onder andere de 3T en de S7. De reden dat ik de 3T gekocht heb is zeer zeker de prijs, maar ook de prestaties (batterij, features, vanilla android).

Uit veel reviews blijkt dat de camera iets minder presteert bij weinig licht, en de camera van de S7 is uiteraard ook iets beter. Voor de rest vind ik de 3T het meer waard (gezien de prijs, vingerafdrukscanner, de uitgebreide mogelijkheden t.o.v de S7). De 3T heeft ook dash charge, en geloof me het is niet normaal snel.

Nadelen van de 3T zijn dat je bijvoorbeeld geen microSD kaart hebt, je hebt USB C (niet echt een nadeel, maar ik vind het wat onhandiger ivm compatibiliteit). Dash charge oplader is ook ietsje duur (€20, maar krijg je er standaard bij aankoop bij). Voor de rest geen klachten of opmerkingen, geweldig apparaat! Oh, en die vingerafdrukscanner is de beste die ik tot nu toe heb meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Zelf nu een week een 3T. Ik kom van een Sony Z1 Compact en dit is mijn voorlopige indruk:

+ creatieve verpakking
+ supersnel, nooit vertraging
+ heel mooi design, tijdloos. Dunner dan verwacht. Voelt heel degelijk aan.
+ mooi super amoled display
+ heel cleane interface: stock android + vele extra custom opties (draai wel Nova Launcher)
+ batterij na paar dagen inrijden zeer goed (voor mijn gebruik: anderhalve dag en bijna 5u SOT)
+ snel intern geheugen (128GB)
+ dash charger is zeer snel, maar gewoon laden valt ook goed mee.
+ update naar Nougat lag al klaar

- zonder case voelt hij helaas wat gladjes en niet zo zeker in de hand. Misschien Dbrand antislip skin erop?
- halve inch kleiner scherm (en dus smartphone) was nog beter geweest

De camera is misschien niet de topmachine van het moment, maar ik vind em prima. Snel en in voldoende licht heel mooi en scherp. Mooie kleuren ook (scherm in sRGB modus). Maar bij nachtelijke foto's zonder flits zie je dat de pixels toch wel wat kleiner zijn dan bijvoorbeeld die van de Google Pixel: donkere foto's en minder detail. Maar hoe vaak neem je nu uiteindelijk foto's in het donker zonder flits?

Wat wel opvalt is dat de camera vaak iets langere sluitertijden neemt dan je zou verwachten. Dus bijvoorbeeld 's avonds in je woonkamer een foto nemen: zorg dat je 3T goed stil in je hand ligt, anders een wazig foto. Optische stabilisatie kan veel, maar niet toveren. Gewoon iets om rekening mee te houden. Het is duidelijk en begrijpelijk dat ze hier wat proberen te compenseren voor de niet zo goed sensor, maar toch. Soms wel irritant als je mensen wil fotograferen: beweging= wazig. De app heeft geen 'sport" modus, maar je kan wel manueel in stellen als je wil.

Het ontbreken van een sd-card is totaal geen gemis... als je de 128GB versie neemt. Het is sneller dan een sdkaart en geen gedoe met het verschil in intern en extern geheugen etc.... gewoon één blok van 110GB ter beschikking; Die 40 euro extra over de 64GB versie kan je vergelijken met het kopen van een supersnel 128GB kaartje in een andere smartphone - vaak nog veel duurder.

De USB-C aansluiting als minpunt beschouwen vind ik beetje belachelijk.

Dus voor mij voorlopig dikke win.

[ Voor 14% gewijzigd door Mlazurro op 13-03-2017 23:22 ]

Pagina: 1