Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:18
Mijn vraag
...
Ik heb nu al een tijd last van het probleem dat meerdere apps zichzelf af en toe volledige 'resetten'.
Als ik ze opstart zijn alle settings weg en is het net alsof ik ze net geinstalleerd heb.
Bij premium apps moet ik ook de eerdere aankoop herstellen. Dit gebeurt het meest bij de Outlook app, maar ook andere apps als: Whatsapp, Pilot (domotica app), Instagram, Flic.
Voorbeeld van vanmorgen: de app 'Pilot' was weer gereset, dus ik stel de server opnieuw in (ip-adres, poort, inloggegevens e.d.), hij deed het weer. Een half uur later was het weer weg! Om gek van te worden. :( :(

Vanmorgen viel me verder ook op dat het batterijpercentage bovenin het scherm ook verdwenen was (die heb ik al jaren aan staan en kom ik nooit aan). Dus algemene iphone settings worden nu ook al spontaan aangepast/gereset.
Niemand kan ik mijn telefoon komen, dus ik weet zeker dat nieman er aan zit.

Zijn hier mensen die dit probleem kennen en een idee hebben hoe het op te lossen is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
iPhone 7, 128gb
IOS 10.2.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- Contact met Apple support gehad; die hadden duidelijk geen idee wat ze ermee moesten en kwamen niet verder dan een factory reset. Heb ik nog niet gedaan, ik kan me niet voorstellen dat dat helpt.

- Uiteraard veel gegoogled; ik vind wel wat topics van mensen die hier ook last van hebben, maar nergens een oplossing.

Beste antwoord (via BeeJee78 op 10-03-2017 10:25)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

BeeJee78 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Tja, als niks anders lukt dan zal het wel moeten vrees ik.
Ik heb net de optie 'Herstel alle instellingen' uitgevoerd en die doet meer dan ik had verwacht.
Zelf m'n achtergrond-afbeelding is teruggezet naar de vorige (maanden geleden aangepast).

Ik begin steeds meer te neigen naar die restore zonder backup idd.... :'(
Je zou even aan kunnen kijken of het na opnieuw instellen (inderdaad: er wordt heel wat opnieuw ingesteld) het even aan kunnen kijken of het wel werkt.

Voor je terug gaat naar fabrieksinstellingen nog even je apps nalopen of ze bijv. een eigen backup functie hebben. Zo kan whatsapp bijv. backups maken naar icloud drive, moet je wel inschakelen.
In het geval van bijv. spelletjes moet de functie eerst ingeschakeld worden. Nou zijn er grotere uitdagingen dan voortgang in spelletjes kan ik me voorstellen, maar alsnog de moeite waard voor je data verliest.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:59
Factory reset lijkt me een prima oplossing.
Ik heb ook een 7 en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Heb het deze week ook een keer gehad en heb er verder geen aandacht aan besteed maar grappig dat ik nu dit bericht van jou tegenkom. Ik heb altijd ververs op achtergrond voor een aantal specifieke apps aan staan en deze stond ineens aan voor alles zonder dat ik iets deed. Batterij percentage is diezelfde dag ook ineens uitgezet. Dat is de enige keer dat ik het heb gehad en dus alleen met de algemene instellingen en niet met afzonderlijke apps. Verder dus nog nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

BeeJee78 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:56:
Mijn vraag

...
- Contact met Apple support gehad; die hadden duidelijk geen idee wat ze ermee moesten en kwamen niet verder dan een factory reset. Heb ik nog niet gedaan, ik kan me niet voorstellen dat dat helpt.

- Uiteraard veel gegoogled; ik vind wel wat topics van mensen die hier ook last van hebben, maar nergens een oplossing.
Tja, ik weet niet hoe je het anders op zou willen lossen dan zaken proberen uit te sluiten?
Bij dit soort vreemde verschijnselen zou ik toch ook wel een restore overwegen en dan eerst zonder een backup terug te zetten.

Voordat je dat doet:
- Heeft het ooit wel goed gewerkt op deze 7? Heb je er nu een backup op staan die van een vorig toestel komt?
- Heb je al eens geprobeerd om via Instellingen>Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel alle instellingen uit te voeren?
- Een "simpel" iets als een geforceerde herstart?

Wat je aan problemen omschrijft doet mij toch echt vermoeden dat het in de software zit en niet in de hardware. Als er bijv. wat mis zou zijn met het geheugen zou je dat echt niet alleen merken door het feit dat apps instellingen verliezen, dan zou het toestel gewoon "raar" gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
SuBBaSS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:04:
[...]

Voordat je dat doet:
- Heeft het ooit wel goed gewerkt op deze 7? Heb je er nu een backup op staan die van een vorig toestel komt?
- Heb je al eens geprobeerd om via Instellingen>Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel alle instellingen uit te voeren?
- Een "simpel" iets als een geforceerde herstart?
- Het is al sinds ik 'm heb. Ik heb er een backup van m'n vorige 7 op gezet (de vorige is verloren gegaan door waterschade). Dit is dus een omruiler.
- Die instelling ken ik helemaal niet, ga ik meteen proberen!
- Ja, dat helpt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

BeeJee78 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:15:
[...]

- Het is al sinds ik 'm heb. Ik heb er een backup van m'n vorige 7 op gezet (de vorige is verloren gegaan door waterschade). Dit is dus een omruiler.
- Die instelling ken ik helemaal niet, ga ik meteen proberen!
- Ja, dat helpt helaas niet...
Er is dus een mogelijkheid dat het probleem ergens in de backup zelf zit, vandaar advies voor de restore.
Kans bestaat dat je met dat wissen van de instellingen "de veroorzaker" ook meepakt.

Uiteindelijk valt dit alleen maar goed uit te sluiten door een factory restore en dan eerst zonder de backup te testen. Snap dat dat niet de voorkeur heeft, maar goed, met dit geneuzel wil je lijkt me ook niet blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
SuBBaSS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Er is dus een mogelijkheid dat het probleem ergens in de backup zelf zit, vandaar advies voor de restore.
Kans bestaat dat je met dat wissen van de instellingen "de veroorzaker" ook meepakt.

Uiteindelijk valt dit alleen maar goed uit te sluiten door een factory restore en dan eerst zonder de backup te testen. Snap dat dat niet de voorkeur heeft, maar goed, met dit geneuzel wil je lijkt me ook niet blijven zitten?
Ik heb net de optie 'Herstel alle instellingen' uitgevoerd en die doet meer dan ik had verwacht.
Zelf m'n achtergrond-afbeelding is teruggezet naar de vorige (maanden geleden aangepast).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

BeeJee78 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Je zou even aan kunnen kijken of het na opnieuw instellen (inderdaad: er wordt heel wat opnieuw ingesteld) het even aan kunnen kijken of het wel werkt.

Voor je terug gaat naar fabrieksinstellingen nog even je apps nalopen of ze bijv. een eigen backup functie hebben. Zo kan whatsapp bijv. backups maken naar icloud drive, moet je wel inschakelen.
In het geval van bijv. spelletjes moet de functie eerst ingeschakeld worden. Nou zijn er grotere uitdagingen dan voortgang in spelletjes kan ik me voorstellen, maar alsnog de moeite waard voor je data verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
SuBBaSS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Ik kijk het inderdaad even aan, maar zodra er een app gereset is doe ik de factory reset.
Even alle apps langslopen wordt wel een dagje werk denk ik, maar het is niet anders :-)

Thx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

QuasaR

One ring to rule them all

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem.
Het begon bij mij bij Facebook en nu ook WhatsApp, Twitter en Messenger.
Ik wil geen factory reset doen vanwege alle data / gegevens.
Heb jij het probleem nog gehad of heb je wel een reset moeten doen ?

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
QuasaR schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:06:
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem.
Het begon bij mij bij Facebook en nu ook WhatsApp, Twitter en Messenger.
Ik wil geen factory reset doen vanwege alle data / gegevens.
Heb jij het probleem nog gehad of heb je wel een reset moeten doen ?
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :P

Maar sinds ik "Herstel alle instellingen" heb uitgevoerd heb ik het niet meer gehad (en het gebeurde vaak)! Dus ik heb goede hoop dat het wegblijft.
Het heeft minder impact dan een factory reset, maar je moet wel echt alle instellingen opnieuw doen.Maar goed, als het helpt is dat natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Het is lang goedgedaan, maar helaas is het zojuist weer gebeurd. WhatsApp, instagram en Netflix leeg... :-(
Pagina: 1