Advies nodig bij mediaserver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:39
Mijn vraag

Hallo Tweakers,

Ik heb recentelijk een DS115j NAS gekocht. Hierin zit nog een (oude) SATA-300 schijf die ik nog had liggen. Ik heb wat films en series op deze schijf gezet en ik gebruik een chromecast om te streamen vanaf de NAS.

Dit gaat goed, echter tot mijn grote frustratie heb ik bij een van de series geen geluid via de chromecast. Dit bestand is MKV met AC3 5.1 DTS geluid, welke schijnbaar niet goed ondersteund wordt. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar ik kom er helaas niet uit.

- Ik heb Plex geinstalleerd op de NAS. Met plex krijg ik wel geluid maar begint de serie te haperen. Is mijn NAS te traag of mijn HDD?
- Ik heb FFmpegDTS op de NAS gezet maar krijg nog steeds geen geluid via de DSvideo applicatie.
- Ik heb geen 5.1 surround nodig aangezien ik 2.1 speakers heb. Maar ik heb geen programma kunnen vinden dat automatisch files 'remuxed' naar AAC 2.0 op een DS115j

Hebben jullie ideeen hoe ik dit op kan lossen? Ik overweeg nu zelfs om mijn aankoop van de hand te doen en over te stappen naar een DS116, maar ik weet niet zeker of dit mijn problemen oplost. Heeft iemand een goed idee?

Beste antwoord (via demosselman op 11-03-2017 07:31)

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Al eens een Raspberry overwogen net Kodi of Plex? Als je in de Pi-store dan ook nog even de twee keys koopt, dan kun je in principe alles (m.u.v. h265/hevc) afspelen zonder gezeur. Geluid wordt dan automatisch gedownmuxed en er is geen transcoding nodig.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 11:38
Ik denk dat je het beste deze videobestanden kunt transcoden met Handbrake, waarbij je het geluid aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Ik had een DS216Play, met de juiste ffmpeg deed DTS het wel in DSvideo, maar ik dacht dat dat alleen via de website dan nog werkte. Plex is een mooi programma, maar als je kijkt naar de minimum specs om je film te converteren is je apparaat veelste traag. Je kan ook nog altijd kijken via SMB of DLNA. Je nas is prima voor direct play, maar moet je NAS gaan converteren dan is die je nu hebt totaal niet geschikt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Mint schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:34:
Ik denk dat je het beste deze videobestanden kunt transcoden met Handbrake, waarbij je het geluid aanpast.
Goede suggestie, dat heb ik ook overwogen. Dit is alleen niet wat ik wil want het kan niet automatisch door mijn NAS gedaan worden. Als ik het met een computer moet doen is dat een extra handeling die ik wil vermijden.

[ Voor 3% gewijzigd door demosselman op 10-03-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
ShittyNL schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:39:
Ik had een DS216Play, met de juiste ffmpeg deed DTS het wel in DSvideo, maar ik dacht dat dat alleen via de website dan nog werkte. Plex is een mooi programma, maar als je kijkt naar de minimum specs om je film te converteren is je apparaat veelste traag. Je kan ook nog altijd kijken via SMB of DLNA. Je nas is prima voor direct play, maar moet je NAS gaan converteren dan is die je nu hebt totaal niet geschikt.
Wat bedoel je precies met via de website?

Overigens kon ik diezelfde file met DTS audio al wel afspelen (met werkend geluid) op mijn iphone of laptop wanneer ik van de NAS streamde. Het is alleen de Chromecast die het niet goed verwerkt en daardoor geen geluid geeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Al eens een Raspberry overwogen net Kodi of Plex? Als je in de Pi-store dan ook nog even de twee keys koopt, dan kun je in principe alles (m.u.v. h265/hevc) afspelen zonder gezeur. Geluid wordt dan automatisch gedownmuxed en er is geen transcoding nodig.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Ik zal me eens verdiepen in een raspberry pi. Ik ben bang dat het met alleen de nas niet gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:43

casemodder

--->

Kun je geen ander geluidsspoor selecteren in je film? Bijv. Stereo

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
casemodder schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:10:
Kun je geen ander geluidsspoor selecteren in je film? Bijv. Stereo
Nee helaas. Bij sommige bestanden zit alleen 5.1 dts
Pagina: 1