Mijn vraag
Graag wil ik een nieuwe pc samenstellen...
Ik heb momenteel nog een i7 870 @ 2,93 GHz
Enkele jaren gelede heb ik er HyperX Beast PC-geheugen 4 x 4 GB DDR3-1600 PC3-12800 ingestopt. Ondertussen heb ik ook de grafische kaart vervangen naar een Nvidia 1060 6gb.
Enkele jaren geleden stak ik er ook een ssd in van samsung, een 830 met 256gb. Dit voor mijn besturingssysteem windows 10.
Het moederbord dewelke er in zit is wellicht van Medion. Het was indertijd een Medion game Pc.
Ik heb al even zitten rondkijken en dacht aan volgende componenten:
Intel Core i7-7700K Boxed processor
Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming moederbord
NZXT Kraken X62 waterkoeling
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 geheugen
Corsair RM750x voeding
NZXT Noctis 450 Zwart/Rood kast
Met deze componenten dacht ik dat ik rond de 1000- 1100 euro zit.
Ik denk niet als ik een nieuw moederbord met een nieuwe cpu koop dat ik mijn huidig geheugen nog zal kunnen gebruiken? Mijn grafische kaart zal ik uiteraard hergebruiken, deze is net nieuw.
Ik gebruik de computer vooral voor gaming (battlefield 1). Af en toe gebruik ik eens photoshop, sketchup,... Verder stream ik graag naar mijn tv en dergelijke.
De bedoeling is ook de cpu te overclocken.
Ik hoop dit ik hier genoeg info kan geven en zou graag jullie mening hebben over deze samenstelling wat er goed of niet goed aan is.
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!
Sam
...
Graag wil ik een nieuwe pc samenstellen...
Ik heb momenteel nog een i7 870 @ 2,93 GHz
Enkele jaren gelede heb ik er HyperX Beast PC-geheugen 4 x 4 GB DDR3-1600 PC3-12800 ingestopt. Ondertussen heb ik ook de grafische kaart vervangen naar een Nvidia 1060 6gb.
Enkele jaren geleden stak ik er ook een ssd in van samsung, een 830 met 256gb. Dit voor mijn besturingssysteem windows 10.
Het moederbord dewelke er in zit is wellicht van Medion. Het was indertijd een Medion game Pc.
Ik heb al even zitten rondkijken en dacht aan volgende componenten:
Intel Core i7-7700K Boxed processor
Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming moederbord
NZXT Kraken X62 waterkoeling
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 geheugen
Corsair RM750x voeding
NZXT Noctis 450 Zwart/Rood kast
Met deze componenten dacht ik dat ik rond de 1000- 1100 euro zit.
Ik denk niet als ik een nieuw moederbord met een nieuwe cpu koop dat ik mijn huidig geheugen nog zal kunnen gebruiken? Mijn grafische kaart zal ik uiteraard hergebruiken, deze is net nieuw.
Ik gebruik de computer vooral voor gaming (battlefield 1). Af en toe gebruik ik eens photoshop, sketchup,... Verder stream ik graag naar mijn tv en dergelijke.
De bedoeling is ook de cpu te overclocken.
Ik hoop dit ik hier genoeg info kan geven en zou graag jullie mening hebben over deze samenstelling wat er goed of niet goed aan is.
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!
Sam
...