Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

• samcouvreur
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-11 07:42
Mijn vraag
Graag wil ik een nieuwe pc samenstellen...
Ik heb momenteel nog een i7 870 @ 2,93 GHz
Enkele jaren gelede heb ik er HyperX Beast PC-geheugen 4 x 4 GB DDR3-1600 PC3-12800 ingestopt. Ondertussen heb ik ook de grafische kaart vervangen naar een Nvidia 1060 6gb.
Enkele jaren geleden stak ik er ook een ssd in van samsung, een 830 met 256gb. Dit voor mijn besturingssysteem windows 10.
Het moederbord dewelke er in zit is wellicht van Medion. Het was indertijd een Medion game Pc.

Ik heb al even zitten rondkijken en dacht aan volgende componenten:
Intel Core i7-7700K Boxed processor
Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming moederbord
NZXT Kraken X62 waterkoeling
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 geheugen
Corsair RM750x voeding
NZXT Noctis 450 Zwart/Rood kast

Met deze componenten dacht ik dat ik rond de 1000- 1100 euro zit.

Ik denk niet als ik een nieuw moederbord met een nieuwe cpu koop dat ik mijn huidig geheugen nog zal kunnen gebruiken? Mijn grafische kaart zal ik uiteraard hergebruiken, deze is net nieuw.

Ik gebruik de computer vooral voor gaming (battlefield 1). Af en toe gebruik ik eens photoshop, sketchup,... Verder stream ik graag naar mijn tv en dergelijke.
De bedoeling is ook de cpu te overclocken.

Ik hoop dit ik hier genoeg info kan geven en zou graag jullie mening hebben over deze samenstelling wat er goed of niet goed aan is.

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!

Sam
...

• UltiemePCNerd
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Hoi!
Je kan je ram idd niet hergebruiken want dat is DDR3, en we zijn nu bij DDR4.
Heb veel gelezen dat die gigabyte mobos de cpu nogal veel spanning vanaf stock geven. Daar moet je op letten als je gaat overclocken (minder vcore erbij).
Daarbij zal een RM550x ruimvoldoende zijn.
De Noctis is een hele grote kast. Hou daar rekening mee.

[ Voor 11% gewijzigd door UltiemePCNerd op 10-03-2017 08:08 ]

• samcouvreur
Bedankt voor je reactie UltiemePCNederd!

In verband met dat moederbord, zoek ik dan beter een ander moederbord welke het overclocken beter toelaat?
Van voeding zou ik dus genoeg hebben met een RM550x? Ook als ik in de toekomst een nieuwere grafische kaart stop in de pc?

In verband met de kast ben ik ook nog niet helemaal zeker... Mag zeker niet te groot zijn... Wil eigenlijk een middelgrote kast waar alles goed zichtbaar is maar toch behoorlijk compact...

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat wens je precies te bereiken met deze investering? Kijkende naar de gekozen CPU met luxe waterkoeling ben je nogal wat van plan. Daarentegen vind je het vanzelfsprekend om de 1060 te hergebruiken.
Persoonlijk vind ik deze samenstelling niet lekker gebalanceerd.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• samcouvreur
Ik zou graag een pc hebben waar ik weer een eindje mee weg kan. Met mijn huidige pc (met enkele kleine updates waaronder ram en andere grafische kaart) heb ik een 7-8 jaar gedaan nu.

Ik kan best geloven dat de 7700k misschien te veel is.. maar is het niet interessant om langer mee te kunnen of? Wat zou je dan aanbevelen als alternatief? Ik sta gerust open voor andere suggesties of samenstellingen! :-)

Wat betreft de waterkoeling is het hem vooral om de looks te doen ik vind het er wel strak uitzien, maar ook hier sta ik zeker open voor alternatieven!

Bedankt voor je reactie Switchie!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
samcouvreur schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 07:05:
Ik zou graag een pc hebben waar ik weer een eindje mee weg kan. Met mijn huidige pc (met enkele kleine updates waaronder ram en andere grafische kaart) heb ik een 7-8 jaar gedaan nu.

Ik kan best geloven dat de 7700k misschien te veel is.. maar is het niet interessant om langer mee te kunnen of? Wat zou je dan aanbevelen als alternatief? Ik sta gerust open voor andere suggesties of samenstellingen! :-)

Wat betreft de waterkoeling is het hem vooral om de looks te doen ik vind het er wel strak uitzien, maar ook hier sta ik zeker open voor alternatieven!

Bedankt voor je reactie Switchie!
Hi Samcouvreur,

De 7700K is een zeer goede CPU en zal waarschijnlijk wel 5+ jaar meegaan. De 7600k is goedkoper en het enige grote verschil is hyper-threading en dat heeft weinig invloed op games.

Een 500w voeding is meer dan genoeg, de RM550x is een betere optie.

Voor de rest een goed systeem maar zoals @Switchie zegt is de verhouding een beetje scheef, het hele systeem is zeer snel behalve de GPU, in games zal de GPU de bottleneck zijn terwijl de rest niet belast wordt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 10:49
Mentox schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Voor de rest een goed systeem maar zoals @Switchie zegt is de verhouding een beetje scheef, het hele systeem is zeer snel behalve de GPU, in games zal de GPU de bottleneck zijn terwijl de rest niet belast wordt.
Op zich terecht, maar als je het budget nu enigszins onder controle wilt houden dan snap ik het wel. Kies nu de beste basis die je je kun veroorloven en upgrade over een jaar of twee de CPU. Sowieso kan dat altijd nog als je echt last krijgt van een bottle neck cpu. Ik denk dat het met de huidige setup reuze meevalt omdat de kaart modern is, voldoende geheugen heeft en de driver support prima is. Bezuinig niet op de psu en de behuizing, die hebben een lange levensduur bij normaal gebruik. Modern moederbord (ddr4) en goede cpu.

• samcouvreur
Dus een 7600k zou misschien een beter optie zijn?
Raden jullie me dan toch aan om misschien mijn 1060 te verkopen en een 1080 te kopen dan, om de verhoudingen recht te houden?
Verder zal ik inderdaad gaan voor de 550 voeding, zal inderdaad voldoende zijn.

Bedankt voor de hulp!

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 10:49
Dat dus niet, gebruik die 1060 tot de volgende generatie kaarten. Verder: Power consumptie zal alleen maar dalen de komende jaren. Dus 550 lijkt mij prima.

• samcouvreur
Ik heb even mijn huidige CPU en GPU usage gemeten op mijn huidig systeem met BF1, kan er me iemand zeggen of mijn bovenstaande upgrade dringend nodig is of... Bedankt!

CPU usage: tussen 50 en 80 procent aan 45 °C (intel core i7 870)
GPU usage: GPU tussen 60 en 90 procent aan (MSI Geforce 1060 6gb)
alles loopt aan 60 fps...

bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door samcouvreur op 13-03-2017 22:03 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:12

Emiel1984

Made in NL

samcouvreur schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:18:
Ik heb even mijn huidige CPU en GPU usage gemeten op mijn huidig systeem met BF1, kan er me iemand zeggen of mijn bovenstaande upgrade dringend nodig is of... Bedankt!

CPU usage: tussen 50 en 80 procent aan 45 °C (intel core i7 870)
GPU usage: GPU tussen 60 en 90 procent aan (MSI Geforce 1060 6gb)
alles loopt aan 60 fps...

bedankt!
Je geeft zelf al alle info om dat zelf te kunnen bepalen. Wij kunnen niet voor jouw beslissen of iets goed genoeg is of niet. Dat zul je toch zelf moeten doen. Persoonlijk snap ik niet helemaal waarom je überhaupt een nieuwe PC wilde want alles lijkt nog prima te werken.

[LTS][MTS][HTS]

• samcouvreur
Bedankt Emiel,

Het is allemaal nog wat moeilijk voor me.. Ik probeer zoveel mogelijk info te verzamelen op Tweakers maar soms is het nog wat moeilijk om alles te snappen :-) Hierom vraag ik soms wat raad..
Pagina: 1