AGP 4X wil niet...

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Het zit dus zo:
In mijn bios staat AGP op 4X, maar wcpuid zegt echter supperted: 1X, 2X en current: 2X. Terwijl in de bios echt 4X aan staat. Nu heb ik het volgende getest:

Bios: AGP 1X
wcpuid: supported: 1X, current 1X (klopt)

Bios: AGP 2X
wcpuid: supported: 1X, 2X, current 2X (klopt ook)

Bios: AGP 4X
wcpuid: supported: 1X, 2X, current 2X (klopt niet)

Wie weet hoe dit kan en de oplossing?

Via 4 in 1 V4.32 Final
Bios 1006 beta
detonator 12.90

En ik weet dat het verschil tussen 2X en 4X bijna niks is, maar ja, je bent een tweaker of je bent het niet...
Dus ik wil AGP 4X!!!

• gabberjoost
O ja, ik gebruik (nog) geen geforce tweak utilities a la nvmax en windows 98 se is vers...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
OS?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
ok, eh... het moet kunnen... maar ik weet niet meer hoe, ff denken nog...

• gabberjoost
don't hurt yourself ;)

Verwijderd

FF je via drivers in turbo mode installen...... wirkte bij mij tenminste wel.... *D

• gabberjoost
ja, die staan al in turbo mode...

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 15:38
jumpertje op de kaart die misschien omgezet moet worden als je 4x wil ?
(lijkt me niet omdat het in de bios ingesteld kan worden, maar wie weet, bij mij moet ik namelijk jumpertje verzetten)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• gabberjoost
nee, geen jumpertjes. Vroeger draaide die wel altijd vrolijk op 4X. Heb er niets aan veranderd.

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
Waarschijnlijk heb je een registeraanpassing nodig, want om één of andere reden komt dit vaker voor bij nVidia kaarten en VIA moederborden. Je vindt 'm hier:

http://www.hastec.nl/drivers/divers/divers.htm (bij Register Aanpassingen)

Heb namelijk hier hetzelfde probleem bij een GF3. Daar staat ie ook op AGP2x en pas wanneer ik deze aanpassing gebruik, komt ie op AGP4x :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Down eens het progje RivaTuner http://www.nvworld.ru/ daar kan je de instelling force agp 4x gebruiken. Heeft verder ook nog andere leuke mogelijkheden w.o. overklokken van je videokaart. Dit progje bevalt mij het best.

• gabberjoost
Ja, die regpatch van hastec werkt!
Het vergt wel wat gekloot, maar het werkt.

Ik install die patch en start me computer ff snel opnieuw op (je weet wel, de computer opnieuw opstarten en shift indrukken). Loopt ie tijdens het windows laden vast met 'beschermingfout van windows, start opnieuw op'. Nou, lekker hoor. Ff reset en toen deed ie het weer, en op AGP 4X. :)

En progjes a la rivatuner, nvmax, geforce tweak utilitie, etc. gebruik ik liever niet, want de laatste twee keer hebben dit soort progjes er toe geleid dat ik windows totaal opnieuw moest installen. Hoe het komt, weet ik niet.
conclusie: windows = vaag...

• gabberjoost
O ja, ik heb nou coolbits geinstalled, maar die slider wil niet verder dan 150 mhz core, hoe kan die verder, als dat kan???

• VTec
Op woensdag 04 juli 2001 14:53 schreef gabberjoost het volgende:
Ja, die regpatch van hastec werkt!
Het vergt wel wat gekloot, maar het werkt.

Ik install die patch en start me computer ff snel opnieuw op (je weet wel, de computer opnieuw opstarten en shift indrukken). Loopt ie tijdens het windows laden vast met 'beschermingfout van windows, start opnieuw op'. Nou, lekker hoor. Ff reset en toen deed ie het weer, en op AGP 4X. :)

En progjes a la rivatuner, nvmax, geforce tweak utilitie, etc. gebruik ik liever niet, want de laatste twee keer hebben dit soort progjes er toe geleid dat ik windows totaal opnieuw moest installen. Hoe het komt, weet ik niet.
conclusie: windows = vaag...
Vergeet niet dat je ieder x dat je de drivers opnieuw installeert, deze patch opnieuw moet toepassen, anders komt ie weer op AGP2x (niet dat dat veel verschil maakt qua prestatie). Voor het oc-en gebruik ik meestal Powerstrip, maar Gainward heeft bijvoorbeeld ook een handige programmaatje: ExperTools:

ftp://ftp.hastec.nl/pub/Gainward/Tools/ExpertTool.zip

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op woensdag 04 juli 2001 13:46 schreef VTec het volgende:
Waarschijnlijk heb je een registeraanpassing nodig, want om één of andere reden komt dit vaker voor bij nVidia kaarten en VIA moederborden. Je vindt 'm hier:

http://www.hastec.nl/drivers/divers/divers.htm (bij Register Aanpassingen)

Heb namelijk hier hetzelfde probleem bij een GF3. Daar staat ie ook op AGP2x en pas wanneer ik deze aanpassing gebruik, komt ie op AGP4x :)
Merkte je het verschil met je gf3 in 3dmark?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op woensdag 04 juli 2001 14:54 schreef gabberjoost het volgende:
O ja, ik heb nou coolbits geinstalled, maar die slider wil niet verder dan 150 mhz core, hoe kan die verder, als dat kan???
Ff in het register zoeken. Staan vast wel de yields in, die je dus dan kan verhogen. Kan ook met refreshrate, doen proggies als HZTool ook nml.

• gabberjoost
Ken het niet vinden in het register :'(

• VTec
Op woensdag 04 juli 2001 22:07 schreef zork het volgende:

[..]

Merkte je het verschil met je gf3 in 3dmark?
Eerlijk gezegd niet echt naar gekeken. Komende week zal ik het eens proberen (op APG2x en AGP4x).

Pagina: 1