RaspPi, Arduino Nano, Domoticz, 433Mhz transmitter/receiver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit vaan een Raspberry Pi 3B.
Het leek me interessant om hiermee mbv. Domoticz het een en ander in huis te doen.
Zo heb ik al een slimme meter kabel aangesloten waarmee ik de elektriciteit en gas meter kan uitlezen.

Nu wil ik graag mbv. een 433MHz transmitter allereerst een aantal KlikaanKlikuit schakelaars gaan bedienen.
Naast deze transmitter heb ik ook een receiver en een Arduino nano board aangeschaft.
Wat ik gelezen heb is dat je de RasPi niet zo belast wanneer je transmitter en receiver gebruikt via deze Arduino Nano.
Het is me al wel gelukt om mbv. de arduino software op een windows pc de receiver uit te lezen en via de transmitter de schakelaars te bedienen.

Wat en hoe moet ik nu in Domoticz instellen op bijvoorbeeld een klikaanklikuit schakelaar te bedienen.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scottbiker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ofwel sluit je een 'rfxcom' transmitter / receiver rechtstreeks aan op de raspberry pi, en dan maak je een schakelaar aan die deze rechtstreeks bedient.

Als je de 433Mhz acties via the arduino wil doen, moet je volgens mij een dummy switch aanmaken, en hieraan een 'ON-actie' en 'OFF-actie' koppelen. Die actie kan ofwel een url zijn (als je de arduino bedient via je netwerk), ofwel een script waarin je dan eender welke custom actie kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag eerst via de arduino nano willen draaien. Die heb ik nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
Gebruik eens de zoekfunctie. Hierover bestaan al een aantal topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Je zou ook pilight kunnen draaien voor 433MHz, dan kun je ook commando's van je afstandsbediening afvangen (of bijvoorbeeld een deurbel). Al vermoed ik dat Domoticz nog steeds geen koppeling heeft daarvoor. Andere domoticasoftware zoals Home Assistant en OpenHAB daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht maar niet echt iets goeds te vinden.
Waar kan ik een script/code vinden die op de Arduino Nano draait?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:43:
Gezocht maar niet echt iets goeds te vinden.
Waar kan ik een script/code vinden die op de Arduino Nano draait?
www.pilight.org , is van een tweaker :)
Pagina: 1