Verwijderd
gebruik gwoon search
maar om tog ff antwoord te geven
voor het afspelen van divx heb je toch minimaal wel een pII 400 ofzo nodig
dikzak
O, nee dan is het inderdaad handiger om meteen maar tevragen ipv zelf teproberemOp dinsdag 03 juli 2001 23:30 schreef tva_goku het volgende:
ok dan zit m`n pentium 166 mmx er niet in
Verwijderd
ram en een 16mb 3dfx voodoo 3 willen
de meeste divx-jes wel draaien, alleen
er zijn gewoon sommigen bij, en dat komt
ook door de codering waarschijnlijk ( hogere bitrate ), die wel heel errrrruugg
Mijn idee : als je een divx zoekt probeer eentje te vinden die twee cd's beslaat.
Des te groter des te minder bps dus minder
schokken
Verwijderd
Waarom 2k als het onder linux ook draait???Op dinsdag 03 juli 2001 23:42 schreef tva_goku het volgende:
er staat nu linux op en draait als m`n server, om eerst win 2k te installen en dan te kijken. Dan is vragen sneller
gewoon het buffer groter maken, moest ik ook bij mijn 266MHz en het draaide perfectOp dinsdag 03 juli 2001 23:44 schreef Creation het volgende:
.................
alleen er zijn gewoon sommigen bij, en dat komt
ook door de codering waarschijnlijk ( hogere bitrate ), die wel heel errrrruuggschokken.
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Op mijn P2-300 laptop draaien alle films die ik tot nu toe geprobeert heb goed.Op dinsdag 03 juli 2001 23:48 schreef [STG]Negotiator het volgende:
p2 350 is denk ik wel het minimum, heb ik us ergens gehoord..:P
- This line is intentionally left blank -
met vga on board ed
64meg ram
win98
heb nog altijd alles perfect kunnen bekijken
Verwijderd
Op m'n Coppermine krijg ik met WMP7 geen problemen, maar m'n woonkamersysteem moet het doen met een K6-2 350, 128MB RAM (en een ATi Rage Pro Turbo 8MB, maar dat doet er niet zoveel toe bij Divx). Met WMP trekt het helemaal niets boven postzegelformaat.
Maar ik gebruik GDivx (500KB (K ja!) in Zip te downloaden), en bijna alles loopt soepel. Alleen in een film met erg veel beweging overal in beeld (=hoge bitrate, want compressie moeilijker) verspringt het wel eens hier en daar.
Kortom, Schum1, probeer het eens met GDivx (of wat dan ook- allemaal beter dan WMP).
Verder is Divx als ik me niet vergis vooral FPU werk. Dat zou kunnen betekenen dat je met een 'gewone' Pentium MMX ook vanaf 200MHz het zou kunnen- de K6-2 staat bekend om z'n beroerde FPU- ik ken iemand met z'n P166MMX@208 (2.5x83) ze zegt te kunnen draaien. Kortom, niet geschoten, altijd mis.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Helaas niet dus.Op dinsdag 03 juli 2001 23:44 schreef Creation het volgende:
Mijn idee : als je een divx zoekt probeer eentje te vinden die twee cd's beslaat.
schokken
2CD rips hebben juist een hogere beeldkwaliteit, en filesize, door de hogere bitrate.
Verwijderd
Enne, tva_goku: Op je 166Mhz Linux PC Win2K installen en dan hopen dat je DivXjes beter gaan draaien?? Dacht ut nie.....
Verwijderd
Nope sorry, maar dat zal echt gewoon niet lukken al helpt je videokaart nog zoveel mee.Op woensdag 04 juli 2001 00:01 schreef tva_goku het volgende:
k wordt al minder, misschien kan het toch nog
nu nog een videokaart met tv-out regelen voor pci
Je moet er gewoon minstens een PII voor hebben, en niet alleen vanwege de meerdere Mhz maar ook vanwege de architectuur
Dit verbaast mij eigenlijk al heel erg! Volges mij loopt zo'n film dan ook lang niet meer synchroon, en slaat hij om de paar seconde wat frames over om weer bij te zijn.Op woensdag 04 juli 2001 04:21 schreef VKC het volgende:
ik draai divx filmpies op mijn P250 mmx met 32 mb int en 4 mb vidkaart
200@250 3x83 fsb
Persoonlijk denk ik dat een PII 350 Mhz het minimum is, maar 400 is in sommige drukke scenes ook nog wel nodig.
Hoe kan eigenlijk het geluid niet synchroon met het beeld lopen? Ripfout?
Wat er ook gebeuren moogh...
Het is trouwens wel errug kut als je een DivXje aan het draaien bent vanaf cd, en hij begint langzamer te spinnen doordat er niks meer gevraagd word. Moet eerst de cd-rom weer full-speed gaan draaien en daarna kan ie pas weer verder spelen.
Dit laatste wil dus ook wel een beetje zeggen dat 't ook best mogelijk moet zijn om 'm op een P200mmx te draaien.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Verwijderd
bedanktOp woensdag 04 juli 2001 03:48 schreef dion_b het volgende:
[hoop geblaat over GDivx]
Verwijderd
Zeg dat niet te hard, anders komt er een slot op!
DivXen speelde ik op een 233MHz goed af... soms als er special effects zijn enzo dan schokte het soms wel (zoals bij the X-MAN soms)
Verwijderd
en dan had ik ook nog trillian en blackice en cpucool aan
450mhz wel te verstaan
cpu belasting is zo'n 85%
lol, dan issie juist BETERe kwaliteit en dus meer bpsOp dinsdag 03 juli 2001 23:44 schreef Creation het volgende:
schokken
maar geeft niet hoor
Verwijderd
je zegt er nog net niet achteraan:"iedereen begint als newbie"Op woensdag 04 juli 2001 16:02 schreef Toulinash het volgende:
[..]
lol, dan issie juist BETERe kwaliteit en dus meer bps
maar geeft niet hoor
Qua doorvoersnelheid wel, maar die data moet worden gedecodeerd en dat is nu juist waar je een leuke processor voor nodig hebt..Op woensdag 04 juli 2001 13:04 schreef TerraGuy het volgende:
Het is trouwens wel errug kut als je een DivXje aan het draaien bent vanaf cd, en hij begint langzamer te spinnen doordat er niks meer gevraagd word. Moet eerst de cd-rom weer full-speed gaan draaien en daarna kan ie pas weer verder spelen.
Dit laatste wil dus ook wel een beetje zeggen dat 't ook best mogelijk moet zijn om 'm op een P200mmx te draaien.
Een "PIII erug laag" is dus ruim voldoende.
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
en ik op een p2-300Op woensdag 11 juli 2001 01:56 schreef ubermaestro het volgende:
Ik heb weles een divx vloeiend zien draaien op een Celeron 300
alleen het geluid was toen
Heb trouwens ergens gelezen (dacht Computer Totaal! ofzo) dat als je divx echt goed wilt hebben, je toch wel 650 a 700mhz nodig hebt...
Moet je even kijken bij www.divx-digest.com daar staat erg veel!
Mzzl
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve