1080 of wachten & freesync?

Pagina: 1
Acties:

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik kan nu de GTX 1080 kopen voor de prijs van een 1070. Echter wil ik later nog een Freesync-monitor aan gaan schaffen. Is het het waard om Freesync op te geven ter faveure van een goedkope 1080?

• KetchupFTW
Ik ga trouwens een 3440x1440 of 1440p 144 hz scherm kopen.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 19:08
De 1080 is nieuw nu toch een stuk goedkoper en zit bijna tegen de prijs van de 1070 aan. Wat bedoel je precies met "goedkope 1080"?

Daarnaast geef je we weinig info. Wij kunnen niet beslissen voor jou wat nu het beste is voor jou.

Koop een video kaart wanneer je het nodig hebt of het geld ervoor over hebt.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:11:
Ik kan nu de GTX 1080 kopen voor de prijs van een 1070. Echter wil ik later nog een Freesync-monitor aan gaan schaffen. Is het het waard om Freesync op te geven ter faveure van een goedkope 1080?
KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:16:
Ik ga trouwens een 3440x1440 of 1440p 144 hz scherm kopen.
Een >1440p 144hz scherm heeft sowieso een >1070 nodig om een beetje tot zijn recht te komen.

Je of/of vraag kun je dus beter ombuigen naar en/en.
Een 1440p 144hz aansturen met b.v. een 1060 slaat als een tang op een varken. Evengoed is 1080p 60hz renderen met een gtx 1080 ook geen logische combi

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• KetchupFTW
grote_oever schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:34:
De 1080 is nieuw nu toch een stuk goedkoper en zit bijna tegen de prijs van de 1070 aan. Wat bedoel je precies met "goedkope 1080"?

Daarnaast geef je we weinig info. Wij kunnen niet beslissen voor jou wat nu het beste is voor jou.

Koop een video kaart wanneer je het nodig hebt of het geld ervoor over hebt.
Wat ik in principe vraag is of freesync het waard is om niet een goedkope 1080 aan te schaffen.

• grote_oever
KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:49:
[...]

Wat ik in principe vraag is of freesync het waard is om niet een goedkope 1080 aan te schaffen.
Met de info die je geeft: Nee

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]

En verder geef je aan dat die monitor een 1440p gaat zijn.
Voor 1440p kom je sowieso snel uit op een gtx 1070. Als je voor hetzelfde geld een 1080 kunt krijgen lijkt me die keuze makkelijk gemaakt.

Snap dus alsnog je vraag niet helemaal

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• KetchupFTW
grote_oever schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:53:
[...]

Met de info die je geeft: Nee
Wat wil je dan verder nog weten? En waarom is het het niet waard?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:54:
[...]

Precies om wat ik hier zeg:
Switchie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:44:
[...]

[...]

Een >1440p 144hz scherm heeft sowieso een >1070 nodig om een beetje tot zijn recht te komen.

Je of/of vraag kun je dus beter ombuigen naar en/en.
Een 1440p 144hz aansturen met b.v. een 1060 slaat als een tang op een varken. Evengoed is 1080p 60hz renderen met een gtx 1080 ook geen logische combi

• KetchupFTW
Switchie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:54:
[...]

En verder geef je aan dat die monitor een 1440p gaat zijn.
Voor 1440p kom je sowieso snel uit op een gtx 1070. Als je voor hetzelfde geld een 1080 kunt krijgen lijkt me die keuze makkelijk gemaakt.

Snap dus alsnog je vraag niet helemaal
Ik kan een paar maanden wachten op Vega. Dan kan ik waarschijnlijk een AMD-kaart met Freesync combineren. Nu heb ik echter de kans om een goedkope 1080 aan te schaffen. Ik vraag me af of dat het waard is. Ik kan dan geen gebruik van Freesync gaan maken.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:56:
[...]

Ik kan een paar maanden wachten op Vega. Dan kan ik waarschijnlijk een AMD-kaart met Freesync combineren. Nu heb ik echter de kans om een goedkope 1080 aan te schaffen. Ik vraag me af of dat het waard is. Ik kan dan geen gebruik van Freesync gaan maken.
Op welke resolutie wil je in dit geval dan gamen?

• KetchupFTW
Switchie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:56:
[...]

Op welke resolutie wil je in dit geval dan gamen?
''Ik ga trouwens een 3440x1440 of 1440p 144 hz scherm kopen''

Waarschijnlijk widescreen

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:57:
[...]

Voor die resolutie zit je sowieso al snel vast aan een 1080.

Je schetst echter; als ik een 1080 koop heb ik geen budget meer voor een nieuwe monitor.
Vandaar mijn vraag... Indien geen nieuwe monitor, op welk huidige scherm/resolutie had je de 1080 dan willen gebruiken?

• KetchupFTW
Switchie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:59:
[...]

Voor die resolutie zit je sowieso al snel vast aan een 1080.

Je schetst echter; als ik een 1080 koop heb ik geen budget meer voor een nieuwe monitor.
Vandaar mijn vraag... Indien geen nieuwe monitor, op welk huidige scherm/resolutie had je de 1080 dan willen gebruiken?
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik heb alleen geen geld voor de G-sync premium.

• KetchupFTW
Je geeft ook geen antwoord op de vraag: is freesync een dealbreaker ja of nee.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

KetchupFTW schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:01:
[...]

Geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik heb alleen geen geld voor de G-sync premium.
Dit denk ik te kunnen concluderen uit je ietwat warrige posts.
Mocht ik er desondanks volledig naast zitten, voel je meer dan vrij om je wens/vraag ietwat duidelijker te formuleren
KetchupFTW schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:02:
Je geeft ook geen antwoord op de vraag: is freesync een dealbreaker ja of nee.
Dit bedoel ik dus met bovenstaande.... Deal-breaker voor wat precies? :?

Excuses dat ik niet in staat blijk om antwoord te geven op de vraag. Wellicht zou het helpen om de vraag iets concreter te benoemen.

• KetchupFTW
Switchie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:09:
[...]

Dit denk ik te kunnen concluderen uit je ietwat warrige posts.
Mocht ik er desondanks volledig naast zitten, voel je meer dan vrij om je wens/vraag ietwat duidelijker te formuleren

[...]

Dit bedoel ik dus met bovenstaande.... Deal-breaker voor wat precies? :?

Excuses dat ik niet in staat blijk om antwoord te geven op de vraag. Wellicht zou het helpen om de vraag iets concreter te benoemen.
Vraag: Kan ik beter wachten op een vega zodat ik Freesync kan gebruiken of nu een GTX 1080 kopen en geen gebruik kunnen maken van Freesync in de toekomst. Is Freesync het waard om nog een aantal maanden te wachten en nu de GTX 1080 te laten schieten?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

KetchupFTW schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:15:
[...]

Vraag: Kan ik beter wachten op een vega zodat ik Freesync kan gebruiken of nu een GTX 1080 kopen en geen gebruik kunnen maken van Freesync in de toekomst. Is Freesync het waard om nog een aantal maanden te wachten en nu de GTX 1080 te laten schieten?
Prijs/kwaliteit van vega is lastig inschatten bij gebrek aan informatie.
Of loslaten van freesync goed of slecht is hangt ook voornamelijk af van je eigen wensen.

We kunnen je hooguit onze visie geven maar dan zullen we sowieso meer info nodig hebben zoals b.v. de rest van het systeem en het gewenste gebruik

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Net zoals alle andere dingen in het leven. Dat kunnen wij niet beslissen.
Freesync kan Tearing tegen gaan. Voor sommige echt een Wouw dat moet ik hebben. Want ik erger me dood aan tearing. Voor andere(zoals ik). Is het een meh ik merk freesync vrijwel nooit. Wie en welke voorkeur jij hebt hangt van je zelf af. En of je kan/wil wachten hangt ook van je zelf af. En hoe goedkoop is die 1080? tevens zal AMD prijs/kwaliteit altijd rond Nvidia blijven hangen. Alleen hoe snel Vega zal worden blijft de vraag.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb zelf Freesync (1440p, 144Hz). Zonder freesync/g-sync heb je twee opties:

V-sync aan zetten. Geen tearing, ik vind het al snel vreselijk irritante stuttering opleveren. Oftewel geen optie voor mij.

V-sync uit zetten. Geen stuttering, wel tearing. Om eerlijk te zijn: Ik merk eigenlijk weinig van tearing, dus standaard had ik altijd simpelweg v-sync uit staan. Nu met Freesync, merk ik een verschil? In de AMD demo applicatie is het heel duidelijk, maar die is natuurlijk ook gemaakt om het opvallend te maken. In normaal spel? Om heel eerlijk te zijn niet echt.

Maar dat is wel persoonlijk, andere worden weer gek van de tearing en hebben geen last van v-sync aan. Heb jij van beide last, ja dan is Freesync echt een grote pré.

• grote_oever
KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:54:
[...]

Ik geef aan "Nee" omdat we niet weten in welke situatie je zit.

Welke games speel je?
Welke videokaart heb je nu?
Hoe duur is de 1080 die je nu goedkoop kunt kopen?

Als je op dit moment een 1070 in je pc hebt zitten dan is het zeker een "no go" en kun je beter wachten op de toekomst. Er zullen namelijk straks echt wel videokaarten komen die Freesync zijn en die sneller zijn dan de 1080. Als je hier op kunt wachten is dit zeker het geval.

Kun je de huidige games niet meer spelen en wil je een nieuwe videokaart en je kan inderdaad deze kaart goedkoop kopen dan moet je het zeker doen. Nogmaals; je geeft te weinig informatie om voor ons advies te geven. Je vraag ons appels (1080) met peren te vergelijken (freesync) zonder dat we weten in welke situatie je zit. En dan kun je beter het geld op zak houden en wachten op beter.

Wat heb je zelf al gevonden en waarom wat vind je zelf van freesync?

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 10-03-2017 11:16 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:34
KetchupFTW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:57:
[...]

lager als een 1080gtx is geen optie op deze resolutie,als je het maximale uit het scherm wil halen, sterker nog een 1080ti kan zelfs wenselijk worden, zeker op 3440x1440p.Maar aangezien je de 1080gtx voor een erg gunstige prijs kan krijgen,dan wist ik het wel welke ik zou nemen :) .

Wachten op Vega, kan natuurlijk, maar daarvan is nog totaal niet van bekend wat de prestaties er van zijn en of het mee kan met een 1080gtx of hoger.

• freaky35
[...]

free sync heeft geen nut met nvidia, daarvoor moet je een AMD kaart hebben, als je hiervan gebruik wilt maken,kom je niet om vega heen en heb je niets aan een 1080gtx.

ik zal je eerlijk zeggen ik kan niet meer gamen zonder gsync(vergelijkbaar met free sync) aan,het beeld loopt gewoon veel vloeiender.
Ok als je lagere fps hebt op momenten, merk je het gewoon niet en het beeld blijft vloeiend, dat heb je met alleen vsync niet

[ Voor 25% gewijzigd door freaky35 op 10-03-2017 11:30 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
freaky35 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:21:
[...]

free sync heeft geen nut met nvidia, daarvoor moet je een AMD kaart hebben, als je hiervan gebruik wilt maken,kom je niet om vega heen en heb je niets aan een 1080gtx.
Dat schrijft hij toch ook. De vraag is dus of hij nu een redelijk goedkope 1080 moet kopen, of wachten op Vega zodat hij Freesync kan gebruiken.

• freaky35
Sissors schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Dat schrijft hij toch ook. De vraag is dus of hij nu een redelijk goedkope 1080 moet kopen, of wachten op Vega zodat hij Freesync kan gebruiken.
je hebt gelijk 8)7 :)

• FreakerTweaker
  • Laatst online: 03-08-2025
Ik heb zojuist mijn GTX 1080 eruit gehaald en mijn R9 390 erin gedaan. Ik heb een 144 hz 1440p scherm met FreeSync, en ik moet zeggen: de GTX1080 is wel veel krachtiger en kan meer aan, maar Freesync icm R9 390 zorgt ervoor dat je beeld veel rustiger is en je soepeler kunt gamen.

Hoop dat dit je helpt.
Pagina: 1