Videokaart of toch een nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Abura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-01 10:13
Ik zoek een upgrade advies?
Is 't tijd voor mij om een geheel nieuw mobo/cpu en gpu te kopen of volstaat een upgrade van de videokaart voor nu? Ik wil wat meer frames uit m'n games halen, denk hier aan watch dogs 2, doom, planet coaster en cities skylines (met mods)

Wat is je budget?
300-500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft m'n voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De videokaart is een Radeon 7850 2GB

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/uBt6m/7cfc546712.png

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
Je cpu zou stillaan wel een upgrade kunnen gebruiken, maar met je budget zou ik nog genoegen nemen met een RX480 (of iets vergelijkbaar) en de cpu wat overclocken.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Met dit budget kan je twee dingen doen, want je moet eigenlijk ook twee dingen doen.

Je kan nu de CPU doen, hele budget weg maar dan zit je wel goed als je een behoorlijke GPU erbij koopt later.
Je kan nu een behoorlijke GPU kopen met het risico dat die behoorlijk gelimiteerd word door je CPU bij de meeste games.

Ik zit in hetzelfde schuitje met mijn i5 750 en 7950. Oke, iets beter omdat mijn GPU even een slag beter is maar die is ook niet meer de jongste. Omdat ik nog rek in mijn GPU heb kies ik voor de CPU. In dit geval zou een RX 480 kopen en sparen voor een Ryzen CPU setje een goede keuze zijn. :)

Even wachten op de nieuwe Vega GPU's van AMD kan ook. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-03-2017 19:13 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Abura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-01 10:13
Ja het hoeft nog niet direct direct, kan ook nog wel ff wachten tot vakantiegeld ^_^

In ieder geval bedankt voor 't advies en ik denk dat ik eerst ga voor de RX 480