Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC crasht tijdens het spelen van H1Z1 KOTK

Pagina: 1
Acties:

• Allemaalbaas
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 12:18
Hallo,

Mijn computer blijft steeds crashen tijdens het spelen van H1Z1 King of the kill. Het is niet ieder potje, maar vaak wel al het derde. Als het goed is zou mijn computer dit spel makkelijk aan kunnen en heb het ook nog nooit bij een ander spel gehad.

De specificaties
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 185,-€ 185,-
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 230,-€ 230,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Sharkoon Skiller Pro+ (Qwerty US)€ 37,51€ 37,51
1Sharkoon FireGlider Zwart€ 27,50€ 27,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 110,94€ 110,94
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 81,-€ 81,-
1LG 24MT57D Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX450M€ 54,90€ 54,90
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 963,70

Het spel loopt gewoon soepel naar mijn mening (instellingen op Ultra)
Ik had dit probleem ook al zonder video kaart (instellingen op Low)
Het spel crasht altijd midden in het potje en de computer is pas weer te gebruiken na het opnieuw opstarten.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Met vriendelijke groeten.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Je zegt dat het spel midden in het potje crasht en daarna zeg je dat de pc pas weer werkt na het opnieuw starten.
Houd alleen het spel ermee op of crasht de hele pc?

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 13:48
of een probleem met je voeding of er raakt iets oververhit, probeer een hardware monitor te gebruiken om je temperaturen te monitoren.
je hebt een goed merk voeding en 450 watt zou wel genoeg moeten zijn, maar hij kan natuurlijk ook defect zijn, als je nog een andere voeding hebt of kunt lenen, zou je eens kijken of dat het oplost.

Inderdaad wel belangrijk, wat crashed? het spel of windows en crached windows ook als je niet in een game zit.

• Allemaalbaas
marcel4332 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:50:
Je zegt dat het spel midden in het potje crasht en daarna zeg je dat de pc pas weer werkt na het opnieuw starten.
Houd alleen het spel ermee op of crasht de hele pc?
eddy Cosworth schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:57:
of een probleem met je voeding of er raakt iets oververhit, probeer een hardware monitor te gebruiken om je temperaturen te monitoren.
je hebt een goed merk voeding en 450 watt zou wel genoeg moeten zijn, maar hij kan natuurlijk ook defect zijn, als je nog een andere voeding hebt of kunt lenen, zou je eens kijken of dat het oplost.

Inderdaad wel belangrijk, wat crashed? het spel of windows en crached windows ook als je niet in een game zit.
Als het crasht zie ik zwart beeld. Ik kan dan ook niet veranderen van scherm via alt tab. Wel hoor ik mijn de ventilatoren nog draaien en zijn de lichtjes van mijn muis en toetsenbord aan. Ook het beeldscherm geeft aan dat er nog wel iets signaal geeft.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:44

Thomg

Aww yiss

Zou om te beginnen eens controleren of je dit kan forceren in andere loads.
Niet meteen furmark, maar misschien iets als heaven of 3dmark.

Wat je nu beschrijft is vrij generiek.

• zekerpixels
  • Laatst online: 30-11 13:37

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Probeer eens de temperatuur in de gaten te houden, ik gebruik hiervoor zelf vaak HWmonitor. Gewoon om het uit te sluiten, je weet maar nooit.
Allemaalbaas schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:04:
[...]
[...]
Als het crasht zie ik zwart beeld. Ik kan dan ook niet veranderen van scherm via alt tab. Wel hoor ik mijn de ventilatoren nog draaien en zijn de lichtjes van mijn muis en toetsenbord aan. Ook het beeldscherm geeft aan dat er nog wel iets signaal geeft.
Een tijd geleden heb ik iets vergelijkbaars gehad, toen was het opgelost met een andere AMD driver. Dus zijn de drivers up to date, probeer evt ook een oudere versie.

Overigens komt dit alleen bij die game voor of ook bij andere games of gewoon op random momenten.

[ Voor 9% gewijzigd door zekerpixels op 09-03-2017 18:22 ]

• Allemaalbaas
zekerpixels schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:16:
Probeer eens de temperatuur in de gaten te houden, ik gebruik hiervoor zelf vaak HWmonitor. Gewoon om het uit te sluiten, je weet maar nooit.

[...]

Een tijd geleden heb ik iets vergelijkbaars gehad, toen was het opgelost met een andere AMD driver. Dus zijn de drivers up to date, probeer evt ook een oudere versie.

Overigens komt dit alleen bij die game voor of ook bij andere games of gewoon op random momenten.
Tot nu toe alleen in H1Z1 King of the kill. Ik speel ook gewoon andere spellen zoals overwatch, ark en rainbow six siege waarmee ik nog nooit problemen heb gehad.

• zekerpixels
  • Laatst online: 30-11 13:37

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik ken H1Z1 King of the kill niet, dus even snel opgezocht. Op steam is deze early access en al heel snel kwam ik een reactie tegen; leuk als het spel niet crasht. Het zou dus wel eens kunnen dat het daar aan ligt.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Het hoeft niet per se aan te pc te liggen.
De oorzaak kan ook goed bij het spel zelf liggen, zeker als het in de Alpha zit. Als het crasht kan je dan nog op ctrl alt delete drukken en dan jezelf afmelden ofzo?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:10

Nemesizz

Untouchable

Eerste wat ik dacht was aan een memory leak.

Als ik dus even zoek op H1Z1 kom ik inderdaad meerdere topics tegen van dat sommige mensen last krijgen van memoryleaks in deze game.

Misschien even in de gate houden wat het RAM gebruik is tijdens gamen (zijn volgens mij wel tooltjes voor die dat weergeven op het scherm tijdens gamen, gebruik die dingen zelf nooit dus weet zo niet welke dat zijn :P ).

• Allemaalbaas
Nemesizz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:59:
Eerste wat ik dacht was aan een memory leak.

Als ik dus even zoek op H1Z1 kom ik inderdaad meerdere topics tegen van dat sommige mensen last krijgen van memoryleaks in deze game.

Misschien even in de gate houden wat het RAM gebruik is tijdens gamen (zijn volgens mij wel tooltjes voor die dat weergeven op het scherm tijdens gamen, gebruik die dingen zelf nooit dus weet zo niet welke dat zijn :P ).
Ik heb het net een beetje getest met msi afterburner. Helaas heb ik het niet meegekregen wat er gebeurde bij de crash. Dit keer ging wel de hele computer gelijk uit en maakte geen signaal meer naar de monitor. Het duurde daarna best een tijdje tot ik hem weer aankreeg. Voor de crash was er het volgende. Cpu: ~78% gpu: 80~100% ram: ~9500 mb. Ik heb 16gb (2 stikjes van 8 ).

Temperaturen kan ik niet herinneren. Enige manier om dit terug te kijken? En misschien wat er gebeurde tijdens de crash?

Met vriendelijke groeten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:10

Nemesizz

Untouchable

Het duurde daarna best een tijdje tot ik hem weer aankreeg
Dit stukje doet mij dan toch vermoeden dat er mogelijk toch iets oververhit raakt. Misschien wel iets waar geen uitleesbare temperatuur sensor zit.

Want een memoryleak kan je PC wel crashen, maar ploft niet uit. En al deed die dat wel, zou die meteen weer moeten starten (wat ik uit je stukje tekst begrijp, dat die dat de laatste keer niet meteen wou).

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Qua oververhitting zou het ook zomaar de CPU kunnen zijn. Zeker als je slechte airflow hebt en die RX480 alle hitte je kast in braakt krijgt de stock koeler van Intel het zwaar. Mijn Xeon 1241v3 was er ook niet blij mee icm mijn vorige kaart, een 780Ti. 80 graden met verse pasta etc.

Zoals gezegd, draai eens een benchmark en gebruik de overlay van afterburner om ook je CPU en GPU temperatuur te meten, dan zie je wel wat er gebeurt.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Allemaalbaas
nelizmastr schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 01:12:
Qua oververhitting zou het ook zomaar de CPU kunnen zijn. Zeker als je slechte airflow hebt en die RX480 alle hitte je kast in braakt krijgt de stock koeler van Intel het zwaar. Mijn Xeon 1241v3 was er ook niet blij mee icm mijn vorige kaart, een 780Ti. 80 graden met verse pasta etc.

Zoals gezegd, draai eens een benchmark en gebruik de overlay van afterburner om ook je CPU en GPU temperatuur te meten, dan zie je wel wat er gebeurt.
Het gebeurde ook al voordat ik een videokaart in de computer zette en het dus speelde op low met intel graphics. Daarnaast zal ik een benchmark doen en opnieuw de temperaturen bekijken met Msi afterburner tijdens het spelen van h1z1. Maar is het niet schadelijk om hem telkens te laten overhitten (stel dat dit het probleem is).

• Allemaalbaas
Zojuist gebenchmarkt via 3dmark demo, Fire Strike. Hierbij de resultaten: http://imgur.com/rjj8iCd
Is het nodig dat ik de volledige 3dmark heb voor de dingen die jullie graag willen zien? Misschien een andere benchmark die handig is en gratis kan worden uitgevoerd?
http://www.3dmark.com/fs/11944771

EDIT: Zojuist is de computer ook uitgevallen tijdens een potje CS-GO. Nu heb ik even goed opgelet hoe heet de gpu en cpu waren voordat de computer wederom uitviel door een potje h1z1. Gpu: ~61° Cpu: ~52°

EDIT 2: Bijdeze twee screenshots van HWmonitor zonder het spelen van een game: http://imgur.com/h8dLXqE http://imgur.com/PnkgGye

EDIT 3: De computer is wederom uitgevallen ditmaal bij Overwatch, al gelijk bij het eerste potje. Ik denk dat ik even een stop neem, voordat ik weet wat het probleem is en dat ik niet mijn hele computer sloop. Als de computer uitvalt geeft het toetsenbord, muis en headsetlichtje nog wel licht en gaat de computer pas weer aan na de computer via achter uit en aan te doen.

[ Voor 69% gewijzigd door Allemaalbaas op 10-03-2017 21:47 ]

Pagina: 1