Van WordPress overstappen op Wix??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Hoi,

Ik zit eigenlijk met een klein 'probleem'...
Nu heb ik al een paar jaar een eigen website, via WordPress.
Maar omdat ik zelf totaal geen kennis heb van html en dergelijke, en dus gewoonweg geen verstand heb van de backend details... heb ik hiervoor een extern webdesign bedrijf in de hand genomen, die dus alles voor mij regelt.
Echter, de laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan het hele WordPress gebeuren.

Elke keer als er een nieuwe update uit is, lijkt er wel weer iets niet goed te functioneren;
- Plugins die niet 100% up2date zijn
- Inconsistentie; ik merk soms dat de horizontale marges tussen de menu-knoppen niet consequent zijn na een WordPress update, of dat er andere kleine details spontaan veranderen (zoals bv de grootte van het lettertype in de footer)
- Daarbij is er natuurlijk ook de constante dreiging van beveiliging (betreft mogelijke lekke plugins)
- Het moeten beveiligen van de basisbestanden op de ftp, omdat er anders al direct een dreiging ontstaat van hackers
Etc, etc, het geeft mij nou niet echt een gevoel van rust... WordPress vergt veel onderhoud
(ik moet vaak na een WordPress update zelf op onderzoek uit, wat er nu weer allemaal rammelt aan de site, en dit dan weer recht laten zetten door mijn webdesigner)
-----------------

• Nu wilde ik eigenlijk vragen, hebben jullie ervaring met Wix.com?
Ik heb wat reviews gelezen, en het spreekt me erg aan, het lijkt allemaal vrij eenvoudig (zonder enige kennis van html, wat in mijn geval ideaal lijkt), de beveiliging lijkt ook veel beter omdat updates van het systeem automatisch plaatsvinden en dus niet handmatig dienen te worden gedaan.
Plugins zijn veelal van Wix zelf, dus compatibiliteit is ook vrijwel verzekerd.

Kortom, het klinkt allemaal veel stabieler, en eenvoudiger, je hebt er minder omkijken naar.

- Wat is jullie mening hierover??
Hebben jullie ervaring met Wix, en hoe bevalt het??
En hoe zit het bij Wix met bv het instellen van schermresoluties, automatisch veranderende jaartallen in de footer?

[ Voor 4% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 09-03-2017 16:15 ]

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
The_Prodigy1982 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:14:
En hoe zit het bij Wix met bv het instellen van schermresoluties, automatisch veranderende jaartallen in de footer?
Géén één Wix website deed het in mijn webbrowser. Dat komt omdat het systeem 100% afhankelijk was van JavaScript en local storage (wat ik niet toe sta).
Daarnaast was de GoogleBot totaal niet te spreken over Wix websites en indexing lukte niet.
Daarnaast heeft Wix ook beveiligingsgaten: http://securityaffairs.co...king/wix-com-dom-xss.html
Wix websites zijn NIET responsive https://support.wix.com/e...df-4b18-a281-6e7051bada71 je moet dus zelf aan het werk (net als in WordPress).

Ja ik ben een "Firestarter" voor deze "Funky Shit", maar ehm....

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Prodigy - Poison (Official Video)

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 09-03-2017 17:19 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 16:39
Stap over naar wordpress.com?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen ervaring met Wix maar ik wel een tijdje gekeken naar www.Jimdo.nl en dat zag er ook wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 19:28
Als je website er anders gaat uitzien na een Wordpress update dan is er toch echt wel iets aan de hand met je thema.. Dan heeft je developer fouten gemaakt bij het maken van het thema, dit zou normaal gesproken niet mogen.

Wordpress en plugins kunnen eventueel ook automatisch geupdatet worden, maar vergroot wel de kans dat er iets stuk gaat en je het niet door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het is eigenlijk een flinke stap terug die je maakt. Je gaat infeite van een Audi naar een Saab over.
Wil je dat? Wordpress is zo meer flexibeler dan Wix of Jimdo.

Je kan Wordpress vast wel met plug-ins ombouwen zodat het nog meer WYSIWYG'er aanvoelt vergeleken met Jimdo of Wix..

Ik gebruik ook Wordpress, en k gef toe, er wordt vaak op de dichte deur gebonst door hackertjes, maar met een paar add-ons zit je al vrij safe. Denk aan iSecurity! Die houdt de hele integriteit van Wordpress in te gaten en mailt je zelfs als er vreemde dingen op het filesystem gebeuren.

Als je over zou gaan naar Jimdo, WIX, Snappages of menig andere website-bouw-toko gaat, dan zal je al je content één op één moeten overzetten. En dat is een werk.......
Houd er ook rekening mee dat hun zelf eisen gaan stellen aan hun diensten en functionaliteit. Dus als je bijvoorbeeld een webwinkeltje wilt integreren, dan kan dat niet (tenzij ze dat aanbieden). Ook kunnen ze na aankondiging de boel (deels) betaald maken. Iets wat ik wel eens bij het vergelijkbare Snappages had gemerkt. Dat was toen in no-time even Wordpress uit de grond stampen en de boel kopiëeren.

Vooral omdat de mailbox met de notificatie niet veel gelezen werd, maar dat terzijde.

[ Voor 64% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2017 17:47 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06-2024
Wix is leuk als je snel een website in elkaar wilt knallen voor je schoolpresentatie op de middelbare school oid. Zelden zie ik een professionele / zakelijke website die adhv Wix.com gemaakt is, wat naar mijn idee al genoeg zegt.

De problemen die je ervaart met WordPress, kun je verwijten aan de externe partij die je hebt ingeschakeld. Zij zouden (of liever gezegd moeten) ervoor zorgen dat een WordPress thema update proof is. Daar heeft WordPress zelf de nodige "test tools" voor.

Als je dan toch echt over wilt stappen naar een do-it-yourself websitemaker, zou ik Jimdo of de nieuwe dienst van TransIP willen aanraden. Beide zijn erg gebruiksvriendelijk en enkel gelimiteerd aan jou eigen creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Persoonlijk zou ik bij WordPress blijven en anders overstappen naar WordPress.com (deze biedt garanties als het gaat om compatibiliteit). Veelal komende problemen die jij beschrijft voort uit:

1. Verouderde thema's;
2. Verouderde plugins;
3. Hosting met oude PHP versie.

Je moet zorgen dat die zaken up-to-date zijn, niet alleen je WordPress versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:41
Naar mijn mening is het onverantwoord om Wordpress in eigen beheer te nemen als je onvoldoende kennis hebt van zaken. Het is het meest gehackte CMS, als je dit systeem en alle plugins niet goed up to date houdt heb je een probleem. De voorgestelde oplossing om Wordpress.com te gebruiken lijkt me een goede. Heb je een beter CMS dan Wix zonder de nadelen van het eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 19:47

Blauw

De Schreeuw

Zoals hierboven ook al wordt opgemerkt is het ronduit dubieus dat updates zorgen voor de veranderingen die jij beschrijft. Bijna alle WordPress core updates hebben geen enkele invloed op de frontend van de website. Plugins kunnen wel invloed uitoefenen, maar niet in zo'n sterke mate.

Wanneer theme-updates zorgen voor kleine veranderingen dan komt dit waarschijnlijk doordat de developer een bestaand theme heeft omgebouwd, en niet netjes een child-theme heeft gemaakt.

Overstappen naar site-builders gaat je alleen maar een hoop extra tijd kosten, en hier ga je kwalitatief geen sprongen mee maken.

Om beter te slapen rondom security is het wellicht goed om te kijken naar bijvoorbeeld Wordfence, deze heeft een uitgebreide security scan, en houdt 99,9% van het gedoe buiten de deur. De betaalde variant heeft zelfs een firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

The_Prodigy1982 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:14:
Elke keer als er een nieuwe update uit is, lijkt er wel weer iets niet goed te functioneren;
- Plugins die niet 100% up2date zijn
- Inconsistentie; ik merk soms dat de horizontale marges tussen de menu-knoppen niet consequent zijn na een WordPress update, of dat er andere kleine details spontaan veranderen (zoals bv de grootte van het lettertype in de footer)
- Daarbij is er natuurlijk ook de constante dreiging van beveiliging (betreft mogelijke lekke plugins)
- Het moeten beveiligen van de basisbestanden op de ftp, omdat er anders al direct een dreiging ontstaat van hackers
Etc, etc, het geeft mij nou niet echt een gevoel van rust... WordPress vergt veel onderhoud
(ik moet vaak na een WordPress update zelf op onderzoek uit, wat er nu weer allemaal rammelt aan de site, en dit dan weer recht laten zetten door mijn webdesigner)
1 woord/plugin: https://wordpress.org/plugins/jetpack/ ... dan wel wordpress managed hosting. En klinkt alsof je een brak thema geïnstalleerd hebt wat niet voldoet aan wordpress standaarden.
• Nu wilde ik eigenlijk vragen, hebben jullie ervaring met Wix.com?
Ja ruim 8 jaar (toen ze nog alleen Flash based sites aanboden i.p.v. HTML5)
Ik heb wat reviews gelezen, en het spreekt me erg aan, het lijkt allemaal vrij eenvoudig (zonder enige kennis van html, wat in mijn geval ideaal lijkt), de beveiliging lijkt ook veel beter omdat updates van het systeem automatisch plaatsvinden en dus niet handmatig dienen te worden gedaan.
Plugins zijn veelal van Wix zelf, dus compatibiliteit is ook vrijwel verzekerd.

Kortom, het klinkt allemaal veel stabieler, en eenvoudiger, je hebt er minder omkijken naar.

Opzich wel aardig. Voor marketing uitingen is wix erg handig. Voor meer mogelijkheden, gebruiksvriendelijkheid zou ik je dan liever weebly.com adviseren. Beide bieden gratis versies, maar zodra je eigen domeinnaam wilt koppelen en/of meer mogelijkheden? Wordt het al snel erg prijzig.

Terwijl je tegenwoordig met eerder genoemde WP plugin, alsmede deze https://wordpress.org/plugins/siteorigin-panels/ je meer mogelijkheden krijgt, met meer gebruiksvriendelijkheid. Zelf ben ik idolaat van Visual Composer (kost eenmalig 35 euro). Daarbij -- als je beter gevonden wilt worden in Google b.v. -- ontkom je niet aan WordPress. Maar inderdaad het heeft enige overhead.

P.S. m.b.t. wat je hier schreef:
extern webdesign bedrijf in de hand genomen, die dus alles voor mij regelt.
Klinkt alsof ze niets voor je regelen. Dus ga in ieder geval daar weg. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rhy op 15-03-2017 06:36 ]

Pagina: 1