Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe 1440p PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwste games spelen + alledaags gebruik doorgaans.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1800-, incl. beeldscherm

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles moet vervangen worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nvidia 1070/1080 voor gamen in 1440p (van wat ik heb gelezen is dit de "sweetspot". Genoeg SSD?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor een merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem maakt het liefst niet al teveel lawaai. Ik wil rustig op m'n kamer kunnen zitten met de PC aan. Hij moet daarnaast meerdere jaren meegaan.

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niets overklokken. Dus alles zal hetzelfde blijven.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over het juiste systeem, de prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn. Ik ben nu al 2 dagen bezig met samenstellen en heb veel geleerd, maar sommige zaken wil ik deskundig advies over. Ik laat alles in elkaar zetten door Azerty, ik ga zelf niets inbouwen. Tot slot zou ik graag advies willen over de behuizing en eventueel extra componenten. Heb ik een extra koeler nodig bijvoorbeeld? Is het moederbord die ik gekozen heb wel goed genoeg voor de Kingston geheugen reepjes? AUB Tweakers, help deze jongeman! :D _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 234,90€ 234,90
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 467,-€ 467,-
1BenQ GW2765HT Zwart€ 368,81€ 368,81
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 129,95€ 129,95
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,80€ 162,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.554,36

Verwijderd

Topicstarter
Dus voor zover ik weer heb gelezen, zou het geheugen van Kingston 2666Mhz niet tot zijn recht komen bij de B250 processor. Is er een mogelijkheid, zonder te overclocken, om gebruik te maken van de volledige 2666Mhz? Welk moederbord zou ik daar voor nodig hebben? Wat ik heb begrepen is dat de RAM die je gebruikt wel degelijk een invloed kan hebben op de gameperformance. Het liefst wil ik dus 2666 of 3000 Mhz.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Er is op dit moment een mooie aanbieding op de Gaming X. pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Als je gebruik wilt maken van hoger dan 2400mhz, dan moet je Z270 nemen. Maar, dat is z'n prijs niet waard, in de meeste games scheelt dit maar max 2 a 3 fps voor ~70 euro meer.
Daarnaast is voor SSD pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB goedkoper en heeft meer opslag.
Er staat geen kast in de lijst, heb je er al een?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nog geen kast uitgezocht. Op dit moment twijfel ik nog veel, dus de kast komt op het einde wel (ik wil graag dat hij stil is).

Op dit moment heb ik aan Azerty gevraagd of ze tijdens het assembleren doen aan overclocken daar maar even op wachten. Misschien dat ik dan toch voor een I7 7700K ga met een Z270 moederbord, ipv mn Boxed I5. Hoeveel winst ga ik hier mee behalen? Imo kan ik een stuk makkelijker kijken naar hoger dan 2400Mhz en de I7 lijkt me toch iets meer future proof voor o.a. gaming.

Eerst maar even afwachten of het assemblageteam ook gaat overclocken als ik dat vraag. =)

Als iemand een goede tip heeft voor een goede behuizing hoor ik het graag! Uiterlijk vind ik niet heel boeiend, stilte wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus na weer veel rondgeneus op google/youtube/hardware sites, denk ik dat ik in de volgende lijst een aardig goede build heb samengesteld(?)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 184,95€ 184,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 467,-€ 467,-
1BenQ GW2765HT Zwart€ 368,81€ 368,81
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 134,90€ 134,90
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,80€ 162,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.672,41

Ik heb dus besloten dat ik ga overclocken. Ik heb nog geen idee of Azerty dit zal doen of dat ik dit zelf moet gaan leren, maar hoe dan ook lijkt het me verstandiger om het wel te doen/laten doen. Wat er in deze build nog ontbreekt is een koeler (want die ga ik denk ik nodig hebben met overclocken?) en natuurlijk de behuizing. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen! Alle op -en aanmerkingen zijn van harte welkom!

Heb ik aan de 550W van Corsair trouwens genoeg? Het is voor het eerst dat ik een PC samenstel en zou niet weten waarop ik het aantal Watt moet baseren.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oog is gevallen op:
#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,-€ 84,-
1Cryorig H7€ 35,99€ 35,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 119,99

Erg mooie case voor weinig geld, nu moet hier enkel nog een koeling in die goed gaat passen en z'n werk zal doen! Ook stilte is daarnaast belangrijk. Ik dacht zelf aan de Cryorig H7, puur en alleen omdat ik er goede dingen over lees op tweakers. Iemand suggesties?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 23:35 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:54:
Ik heb dus besloten dat ik ga overclocken. Ik heb nog geen idee of Azerty dit zal doen of dat ik dit zelf moet gaan leren, maar hoe dan ook lijkt het me verstandiger om het wel te doen/laten doen.
Waarom precies?
Overclocken vereist een behoorlijk extra investering. Welke winst denk je hieruit te halen?
Wat er in deze build nog ontbreekt is een koeler (want die ga ik denk ik nodig hebben met overclocken?) en natuurlijk de behuizing. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen! Alle op -en aanmerkingen zijn van harte welkom!
Wil je het "maximale" uit een processor halen is een deftige koeler inderdaad wel aan te raden. Maar Azerty gaat hier niet aan beginnen en zelf wil je er ook niet aan beginnen. Snap dus niet helemaal waarom je zoveel waarde hecht en aandacht schenkt aan het overclocken
Heb ik aan de 550W van Corsair trouwens genoeg? Het is voor het eerst dat ik een PC samenstel en zou niet weten waarop ik het aantal Watt moet baseren.
Een goede 450watter gaat zelfs voldoen.
Voor jouw beeldvorming (per benadering):
- Gtx 1070 doet max 200w en dan moet je echt heel erg je best doen
- i5 7600 max 100w en ook hier moet je behoorlijk je best doen om dit te bereiken
- Overige onderdelen zijn te verwaarlozen. Laten we heel gek doen en hier 50w voor rekenen

Maakt alsnog max 350w terwijl je echt behoorlijk zal moeten tweaken en aanklooien om dit überhaupt voor elkaar te krijgen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 02:01:

Waarom precies?
Overclocken vereist een behoorlijk extra investering. Welke winst denk je hieruit te halen?
Omdat dit naar wat ik begrepen heb toch van invloed zal op de snelheid en ook op het gaming gedeelte (met meer Ghz zal de CPU de bottleneck niet zijn) zal er toch progressie worden geboekt? Ook zal ik er logischerwijs langer mee kunnen doen, ondanks dat de aanschaf duurder is. Of zie ik dit alles verkeerd?
Wil je het "maximale" uit een processor halen is een deftige koeler inderdaad wel aan te raden. Maar Azerty gaat hier niet aan beginnen en zelf wil je er ook niet aan beginnen. Snap dus niet helemaal waarom je zoveel waarde hecht en aandacht schenkt aan het overclocken
Hm dat zou toch vreemd zijn, aangezien ik ze betaal voor een service en zij de producten aanbieden om geassembleerd te worden, maar ik zal ze even vragen!
Een goede 450watter gaat zelfs voldoen.
Voor jouw beeldvorming (per benadering):
- Gtx 1070 doet max 200w en dan moet je echt heel erg je best doen
- i5 7600 max 100w en ook hier moet je behoorlijk je best doen om dit te bereiken
- Overige onderdelen zijn te verwaarlozen. Laten we heel gek doen en hier 50w voor rekenen

Maakt alsnog max 350w terwijl je echt behoorlijk zal moeten tweaken en aanklooien om dit überhaupt voor elkaar te krijgen
Oke bedankt! Ik vind het een prettig idee dat ik iets meer ruimte heb, het is in ieder geval ruim voldoende dus :)

Hè, nu twijfel ik weer tussen overclocken / niet overclocken. Ik zal het zelf moeten doen, Azerty begint er niet aan wat logisch is natuurlijk. Bedankt voor je input in ieder geval! Wat vind jij? Is het overclocken het waard? Will I reap the benefits?

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:09
Al nagedacht over de GTX1080? Voor 1440p zou ik persoonlijk hiervoor gaan. Gaat je (maar) een paar extra tientjes kosten wat je budget toelaat.

Verwijderd

Topicstarter
Proteios schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:46:
Al nagedacht over de GTX1080? Voor 1440p zou ik persoonlijk hiervoor gaan. Gaat je (maar) een paar extra tientjes kosten wat je budget toelaat.
Ik ben erg bezig met het zoeken van de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Ik weet niet of die bij de 1080 nou wel zo hoog is ... maar ik houdt de optie nog open inderdaad. Dan zal er wel iets goedkoper moeten.
Pagina: 1