Mijn vraag
Hallo,
Enige tijd geleden heb ik hardware van mijn pc vervangen. sindsdien gebeurd het regelmatig dat mijn computer uitvalt, alsof de stroom uitvalt. Het is echter alleen de pc die uitvalt, want de andere apparaten die via hetzelfde stopcontact blijven werken. De momenten dat de stroom uitvalt geven geen idee van een duidelijke dader, want het gebeurd tijdens laagdrempelig software gebruik zoals surfen op het web of tijdens het opnemen via audicity. Tijdens zwaar gebruik zoals het spelen van games komt het veel minder vaak voor dat mijn pc uitvalt, maar het is niet uitgesloten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit was de pc voordat ik hardware had vervangen. ik had dit probleem nooit toen dit de setup was.
ik heb onderdelen vervangen/toegevoegd met deze:
plus nog twee 4GB RAM sticks van een vriend. Niet exact hetzelfde merk als ik al had, maar ze pasten en worden correct gebruikt door mijn computer.
Na deze veranderingen kreeg ik de stroom problemen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met behulp van Speccy heb ik naar de temperatuur gekeken, maar ik zag hier nooit gevaarlijke temperaturen. Ik heb ook gekeken of de bekabeling in de case misschien in de weg van fans zit of iets dergelijks, maar dat lijkt niet het geval.
hopelijk heeft iemand hier een idee wat het kan zijn, want het heeft al voor wat frustratie gezorgd als ik werk verlies waarmee ik bezig ben als ineens de computer stil valt.
Hallo,
Enige tijd geleden heb ik hardware van mijn pc vervangen. sindsdien gebeurd het regelmatig dat mijn computer uitvalt, alsof de stroom uitvalt. Het is echter alleen de pc die uitvalt, want de andere apparaten die via hetzelfde stopcontact blijven werken. De momenten dat de stroom uitvalt geven geen idee van een duidelijke dader, want het gebeurd tijdens laagdrempelig software gebruik zoals surfen op het web of tijdens het opnemen via audicity. Tijdens zwaar gebruik zoals het spelen van games komt het veel minder vaak voor dat mijn pc uitvalt, maar het is niet uitgesloten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Asus H97M-PLUS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 60,80 | € 60,80 |
| 1 | Acer K222HQL Zwart | € 98,70 | € 98,70 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 81,- | € 81,- |
| 1 | XFX TS 550W 80Plus Bronze | € 71,46 | € 71,46 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 542,95 | |
Dit was de pc voordat ik hardware had vervangen. ik had dit probleem nooit toen dit de setup was.
ik heb onderdelen vervangen/toegevoegd met deze:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 284,95 | € 284,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Noctua NF-F12 PWM, 120mm | € 17,95 | € 17,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,90 | |
plus nog twee 4GB RAM sticks van een vriend. Niet exact hetzelfde merk als ik al had, maar ze pasten en worden correct gebruikt door mijn computer.
Na deze veranderingen kreeg ik de stroom problemen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met behulp van Speccy heb ik naar de temperatuur gekeken, maar ik zag hier nooit gevaarlijke temperaturen. Ik heb ook gekeken of de bekabeling in de case misschien in de weg van fans zit of iets dergelijks, maar dat lijkt niet het geval.
hopelijk heeft iemand hier een idee wat het kan zijn, want het heeft al voor wat frustratie gezorgd als ik werk verlies waarmee ik bezig ben als ineens de computer stil valt.