asus amd radeon hd 4870 x 2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...ik heb een asus amd radeon hd 4870 x 2 aangeschaft en ik heb er wat problemen mee ik kan hem niet werkend krijgen en de juiste driver vinden dat zit er ook niet in hoe kan ik zorgen dat mijn videokaart het doet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Er ontbreekt wat relevante informatie.
Bijvoorbeeld je systeem (lees voeding mobo en CPU)
Zo kan ik je niet echt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf een msi moederbord (a78m-e35) en een amd a4-5300 procesor en 8gb ram maar me videokaart krijg ik niet werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en mijn pc draait op win 10 pro en een 620 watt voeding van coolmaster

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:24
Welke voeding van Coolermaster?

Overigens, waarom zo'n oude videokaart als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Om te beginnen is hier simpelweg geen Windows 10 driver voor (zoek maar eens handmatig drivers op de AMD website..). Je zou kunnen proberen on de Windows 8.1 driver te installeren, er is een kans dat dit werkt, maar Windows 10 is vrij nieuw en de HD4xxx serie is al heel erg lang legacy hardware. Driversupport voor een nieuw OS kun je dus vergeten, helaas.

Ik neem aan dat je de HD4870X2 om een specifieke reden hebt aangeschaft (het ding gaat nl. maar t/m DX10, wat bijna niemand heeft gebruikt). Het beste zou je dus terug naar Windows 7 of 8.1 kunnen gaan, dan heb je in ieder geval driversupport.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vondt deze kaart wel oke voor de dingen die ik op mijn pc doe. (rs-620-asaa-a1) voeding naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zal wel goed zijn. Weet je zeker dat die x2 nog goed is? Die vielen bij bosjes, oa door hitte problemen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik zekerr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:26

Thomg

Aww yiss

Volgens de support moet dit prima werken.
https://community.amd.com/docs/DOC-1313

"These graphics products must be installed using display driver version: 8.970.100.9001. This driver is provided as a courtesy and only available via Windows Update. Please enable Windows Update and allow it to detect and install the appropriate driver." -Ray_m

Waar gaat het precies fout?
Krijg je uberhaupt wel beeld?

[ Voor 41% gewijzigd door Thomg op 09-03-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg gewoon beeld maar me revolutie kan niet hoger dan 1280x720 ongeveer terwel ik normaal 1980x1200 heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 07:26

Thomg

Aww yiss

Windows update gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn windows niet update hij is up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar mijn vraag was ook wat hoort deze kaart precies aan te kunnen ? kwa grafische

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Laatst online: 22:18

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Specificaties van de kaart kun je waarschijnlijk heel makkelijk opzoeken.
Heb je de post van Tomg gelezen/welke versie driver heb je nu geïnstalleerd.

Verder hebben we hier op Tweakers een wijzig knop, om je vorrige post aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Beetje rare koop, je hebt een ultra highend kaart gekocht die ondertussen 9 jaar oud is. De kaart gebruikt idle behoorlijk veel en tijdens load kan hij het je voeding echt wel moeilijk maken. Ik heb de kaart 9 jaar geleden gehad en had een highend 600Watt voeding, maar in sommige gevallen kon deze niet genoeg op de 12v rail leveren.
Onder full load wat natuurlijk niet snel zal gebeuren kan deze kaar meer dan 300Watt trekken.
https://www.techpowerup.c...pphire/HD_4870_X2/24.html

Als je de kans hebt dan zou ik kijken voor een andere tweede hands kaart. Neem bijvoorbeeld een HD79xx of een 280(x), dat zijn rappe kaarten die een stuk zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ik heb recent een soortgelijk probleem gehad om een HD 4850 PCI-e bij mijn vader's computer werkend te krijgen. Mijn oplossing heb ik gevonden dankzij een forumpost, die ik helaas niet zo snel kan terugvinden (google is je vriend hier).
  1. Download de laatste drivers voor de HD48XX serie voor Windows 8.1 van de Amd website
  2. Pak deze driver uit naar c:\amd (N.B. niet de setup draaien)
  3. Installeer de videokaart driver handmatig via apparaat beheer (selecteer: a) op mijn computer naar stuurprogramm's zoeken, b) ik wil kiezen uit een lijst en c) bladeren, d) kies c:\amd\)
  4. Start de AMD Setup.exe vanuit c:\amd en selecteer alleen de optie Catalyst Control Center
Hiermee kreeg ik uiteindelijk Catalyst control center terug met alle opties. Succes! :)

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet veder gekomen of ik begrijp het verkeert ik kan op geen enkele manier de videokaart laten draaien het is wel de asus versie ervan met 3 fan erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:27:
ik ben niet veder gekomen of ik begrijp het verkeert ik kan op geen enkele manier de videokaart laten draaien het is wel de asus versie ervan met 3 fan erop
Heb je gedaan wat hierboven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En toen? Met alleen 'Ja' kunnen we natuurlijk weinig ;)
Welke meldingen krijg je als je die stappen volgt, wat werkt wel/niet enz.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:39:
Beetje rare koop, je hebt een ultra highend kaart gekocht die ondertussen 9 jaar oud is. De kaart gebruikt idle behoorlijk veel en tijdens load kan hij het je voeding echt wel moeilijk maken. Ik heb de kaart 9 jaar geleden gehad en had een highend 600Watt voeding, maar in sommige gevallen kon deze niet genoeg op de 12v rail leveren.
Onder full load wat natuurlijk niet snel zal gebeuren kan deze kaar meer dan 300Watt trekken.
https://www.techpowerup.c...pphire/HD_4870_X2/24.html

Als je de kans hebt dan zou ik kijken voor een andere tweede hands kaart. Neem bijvoorbeeld een HD79xx of een 280(x), dat zijn rappe kaarten die een stuk zuiniger zijn.
Idd.

Het is een kaart die 150 watt in idle verbruikt en tot 350 watt aan het werk. Waarschijnlijk zit er 1 pci-e 8 pins en een 6 pins op en dat betekent dat er maximaal 75 watt uit het moederbord getrokken wordt:

Ook de voeding, alhoewel toentertijd geen slechte is al 6-10 jaar oud. Redelijk leverbaar tot 2011. Het is dan ook de vraag of hij de gevraagde 46A op 12 volt (nog) kan leveren. Bovendien wordt de kaart erg heet en in combinatie met de ouderdom is dat vragen om problemen.

Dan werkt Crossfire bij veel spellen niet goed en zit je dus met de performance van een enkele 4870.

Dan is de processor een A4-5300, een dual core/single module 1e generatie Bulldozer. Die staan zeker niet bekend om hun performance.

De driverondersteuning is al lang afgelopen. De laatste driver is 13.1 uit januari 2013 en is voor Windows 8:http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=legacy2&os=Windows%208%20-%2064

Dan nog, als alles draait en je je huis flink aan het verwarmen is, is de performance (bij optimaal gebruik van beide 4870's) minder dan een 5870 en 7850 om maar wat te normen. Dit getest in één van de best schalende benchmarks (Battlefield 3) https://nl.hardware.info/...gpus-getest-battlefield-3

Normaliter scoort de 4870 X2 dus nog aanzienlijk slechter. Bovendien zit er maar 2 GB geheugen op voor beide processoren samen, wat 1 GB geheugen oplevert. Dat is tegenwoordig bijzonder weinig.

TLDR:
Vanaf nog geen € 40,- heb je een 2e hands kaart die sneller is, aanzienlijk koeler blijft en geen Crossfire issues heeft.

Lijst uit Vraag&Aanod met kaarten tot €100 waar je veel meer plezier aan gaat beleven: categorie: Videokaarten

Voorbeelden:
Amd Radeon 7950 vanaf € 55 : V&A aangeboden: MSI R7950-3GD5/OC BE

Het is alleen wel de vraag in hoeverre de cpu dan niet de limiet is.
Pagina: 1