Toon posts:

Geen linker kanaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sblive 5.1 aangesloten op een externe versterker met daar aan normale audio speakers.
nou krijg ik sinds kort alleen geluid uit mijn rechter speaker(heeft wel altijd gewerkt).
Ik heb de versterker en de speakers op andere audio apparatuur getest waar het allemaal wel gewoon werkt.
Als ik bij audio hq mijn speakers test hoor ik "links voor" en "rechts voor" gezegd worden door de rechter speaker.
Ik denk dat het of m'n sblive of de kabel is.
Iemand een idee.
geluid kraakt trouwens ook heel erg.

Verwijderd

Kabel zouk zeggen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb je de audio stekkertjes er ver genoeg ingedrukt ? controleer dan eerst eens, en check daarna of je print van de sblive geen soldeerbreuken heeft door het duwen/trekken aan de stekker.

Verwijderd

Topicstarter
Stekkers zitten goed.
Soldeerbreuken wat moet ik me daar bij voorstellen?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
heb ik ook es gehad bij een sb live

tijdje later deed ie helemaal nix meer
(ja toch wel.. gruwelijk heet worden)

maarreh ..

balans in volume regeling fout staan ??

't zou niet de eerste keer zijn

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Tja probeer een andere kabel en je weet het he....

maar hij zou dan toch niet links en rechts in de zelfde speaker zeggen , lijkt me dan meer iets in de instellingen van je SB.
Hoor je links dan helemaal niets? en als je gewoon muziek luisterd of aan t gamen bent?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Interne breuk? In de stekkers, that is. Zelf ook gehad met m'n zelf gesoldeerde stekkers. Nu gelukkig vervangen door banana-jacks, Harman/Kardon en Wharfedale...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Balance staat in het midden op versterker,volume regeling,winamp en creative mixer dus dat zal het wel niet zijn.
Als ik de balance helemaal naar links zet hoor een zachte ruis.
Heb ff een andere kabel geleend maar nog steeds geen geluid aan de linkerkant :(
Ik heb ook nog een onboard soundcard ga die nu even proberen.
Pagina: 1