Geen verbinding met WDMycloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Mijn vraag
...Ik heb vandaag mijn router een hard reset gegeven vanwege verbindingsproblemen.
Nu heb ik via de laptop geen toegang meer tot WD Mycloud.
Ik krijg de volgende melding: Geen toegang tot 192.168.1.4. (foutcode 0x80070035/kan het netwerkpad niet vinden).
Door vervolgens "problemen vaststellen" te draaien krijg ik de melding:
"Het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet."

Het apparaat lijkt wel back-ups te maken, want hij "ratelt" volop...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10/ Netgear WNDR3700 router...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
heb zowel de router als de Mycloud van de stroom gehaald en weer aangesloten. Dit zonder resultaat.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik heb niet aan de kabels e.d. gezeten...
Vast bedankt...
...

[ Voor 3% gewijzigd door jeronimo1968 op 09-03-2017 14:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonketrekker
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Niet dat ik iets van WD Mycloud af ken, maar... stond er nergens iets op DHCP? Of misschien zat je geconnecteerd op 2 verschillende netwerken. Precies dat je naar 1 enkel IP gaat. Ping eens naar de IPadressen.

en https://social.technet.mi...710/error-code-0x80070035 kan je ook eens volgen.

Groeten

[ Voor 10% gewijzigd door Vonketrekker op 09-03-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
Vonketrekker schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:32:
Niet dat ik iets van WD Mycloud af ken, maar... stond er nergens iets op DHCP? Of misschien zat je geconnecteerd op 2 verschillende netwerken. Precies dat je naar 1 enkel IP gaat. Ping eens naar de IPadressen.

en https://social.technet.mi...710/error-code-0x80070035 kan je ook eens volgen.

Groeten
Bedankt voor je antwoord; DHCP??? Pingen???
Kun je me uitleggen hoe k dat doe?

Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
jeronimo1968 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Bedankt voor je antwoord; DHCP??? Pingen???
Kun je me uitleggen hoe k dat doe?

Vast bedankt
Het werkt weer allemaal; ik had een pictogram aangemaakt met een bepaald IP-adres, maar deze moest gewijzigd worden.
Tx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonketrekker
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
1) Windowstoets+R, typ "cmd" dan opent er een command prompt
type "ping 192.168.1.4"
2) Resultaat is 'timed out' of 'failure' ga naar 4)
3) Resultaat is OK en geeft een reponse tijd weer in ms, dan zou normaal ook alle in orde moeten zijn. Tenzij je smartphone dat adres heeft ingenomen natuurlijk (Zieook 6a). Als dat niet is, laat meer even iets weten.
4) Wees er zeker van dat de lampjes knipperen op alle poorten.
5) Wees er zeker van dat je op het zelfde netwerk zit. Niet dat je WD insteek op je router, en je laptop op het netwerk van de buren zit

Ik weet niet hoe het zit met de connectie van die dingen, heb ook geen WDcloud dus ik ga uit van een vlugge scan van de manual en gelijksoortige ervaringen.

6a) Normaal zou de software nog geinstalleed moeten zijn op je PC ofwel kan je hem hier afhalen http://www.wd.com/setup/wdmycloud . Als je de handleiding volgt ge je hem ergens een vast IP-adres kunnen geven nl. "192.168.1.4" Als je ergens DHCP tegen komt en aangeduid is, wil dit zeggen dat hij een adres krijgt toegewezen van de router. Dus bij een reset kan hij 192.168.1.9 worden. Daarmee dat zelf IPadressen toekennen handig is.

6b) Een andere oplossing is hopen dat niemand standaard naam van je apparaat heeft veranderd. Dan is de kans groot dat je hem daar ook kan op bereiken. "WDMyCloud" ipv het ip adres. In windows explorer "\\WDMyCloud\" eens kijken of je er zo geraakt.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVN78
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
ik heb sinds kort een WD Mycloud 2TB. aangesloten op mijn horizonbox van ziggo. die doet het prima, maar zo nu en dan krijg ik de melding "remote acces disabled (970)" wanneer ik van een extern netwerk probeer in te loggen. thuisnetwerk werkt dan nog wel. wanneer ik de mycloud afsluit en weer opnieuw opstart, werkt alles weer en kan ik ook vanaf externe netwerken (werk of mobiele data) weer op de mycloud komen.
ik heb wat in dit forum gezocht en kwam tegen dat verbindingsproblemen mogelijk met toekenning van ipadres te maken hebben? de horizonbox start wel eens opnieuw op ivm een update. kan er dan iets met ipadres gebeuren waardoor ik eerst de mycloud weer opnieuw moet opstarten?
nogmaals thuis netwerk / wifi blijft ie het dan wel doen.

ik hoor het graag, of ben ik niet helemaal op de juiste plek met deze vraag?
Pagina: 1