Lokale wifi-verbinding forceren bij 4g verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07 07:29
Mijn vraag
Ik heb een los wifi-accesspoint met daarop een webserver draaien. Dit wifi accesspoint heeft geen verbinding met internet.

Via een app, die ik nu aan het ontwikkelen ben, maak ik verbinding met dit accesspoint. Dit lukt en gaat goed, maar als ik vervolgens een Websocket opent met het IP (welke vast is) wordt de verbinding altijd geprobeerd te maken via de dataverbinding (als deze aanwezig is).
Vervolgens krijg ik natuurlijk een timeout. Ik kan alleen verbinding maken als ik de mobiele dataverbinding uitschakel, dan werkt alles goed.

Mijn vraag is: Hoe kan ik de app forceren om via de wifi de websocket te verbinden, ook als er een dataverbinding is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Ik maak gebruik van Ionic 2 met cordova plugins. Voor het verbinden van WiFi maak ik gebruik van de plugin WifiWizard.
  • Ik test de app op een Vernee Apollo Lite met Android 6, maar ik wil natuurlijk dat de app op alle telefoons correct werkt.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Oudere Android versies gebruikt, dit werkt goed omdat daarbij altijd de wifi-verbinding wordt gebruikt als de telefoon verbonden is met een wifi accesspoint
  • Dataverbinding handmatig uitschakelen, dan werkt het wel maar is lastig omdat het niet gebruiksvriendelijk is.
  • Gezocht naar Cordova plugins, maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik vermoed dat het probleem zit in de Captive Portal check van Android, maar ik kom niet verder. Of is het gewoon niet mogelijk?
Via de terminal en met root zou je de instelling CAPTIVE_PORTAL_DETECTION_ENABLED kunnen veranderen van Android, maar niet al mijn gebruikers hebben 1) een gerootte telefoon en 2) de kennis om deze instelling te veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door henk1994 op 09-03-2017 14:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 13:42
Is het adres dat dat ding geeft netjes een adres in de private ranges (192.*, 10.*, etc.)?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
Hydra schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:46:
Is het adres dat dat ding geeft netjes een adres in de private ranges (192.*, 10.*, etc.)?
Ja het IP adres is private: 10.10.100.254:81, dus daar zit het niet in. Ik kan ook verbinding maken, als ik handmatig de mobiele data uitzet, maar dat wil ik dus in de code doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 10:43
Bijzonder, word niet standaard je dataverbinding uitgezet wanneer je met wifi verbonden bent? Is dat nieuw in recente Android versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 01:03
- peter - schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:30:
Bijzonder, word niet standaard je dataverbinding uitgezet wanneer je met wifi verbonden bent? Is dat nieuw in recente Android versies?
Bij de nieuwere android versies wordt een gecontroleerd of er internet aanwezig is op de Wifi-verbinding,
Als dit niet het geval is- wordt de 4G verbinding weer opgebouwd, en gebruikt voor internet als het toestel zo staat ingesteld de wifi-verbinding verbroken en volledig overgegaan op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
- peter - schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:30:
Dat is dus het probleem waar ik tegenaan loop. In de nieuwere Android versies werkt dat niet meer. Als er gedetecteerd wordt dat er geen internetverbinding mogelijk is, wordt er weer overgeschakeld op de mobiele dataverbinding, iets wat ik dus niet wil.
Pagina: 1