Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESXi 6.0 edit settings scherm laad niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennisfranky
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-03-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn ESX. Hierop staat ESXi 6.0 geinstalleed, helaas ondersteunde de CPU geen 6.5. Op het moment dat ik de settings van een VM wil bewerken, blijft het edit settings scherm staan op loading(Bij alle VM’s).

Wat ik al heb geprobeerd;

Host herstart

Andere browser geprobeerd

VM’s gedowngrad van VM versie 11 naar 8, ik las ergens op het internet dat dit problemen kon geven bij ESXi 5.5, dus ook maar geprobeerd bij ESXi6.

Andere machine gebruikt om Web client te openen, zelfde resultaat.

Andere ESX(V6.5) benaderd met Web, wel mogelijk edit settings te doen.

Vsphere client gebruikt. Ik kan dan wel bijvoorbeeld de CPU en MEM bewerken. Maar bij het pulldown menu van de netwerk kaarten blijft dan staan “loading networks”. Ook krijg ik natuurlijk de melding dat ik voor volledige functionaliteit web moet gebruiken.

Ik heb ook nog geprobeerd ESXi opnieuw te installeren, ondanks dat ik de optie “Install and clear datastore” gebruikt koos hij zelf voor een upgrade ESXi zonder de datastore leeg te maken. Hij wist zijn IP nog en zijn login password voor de root account, dus het was niet helemaal een eerlijk reset. De volgende optie is dat ik de schijven echt leeg ga maken en opnieuw de ESXi installeer maar het lijkt me dat er een makkelijkere optie is.

Iemand nog ideeën of vergelijkbare problemen gehad?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qicsbgrutiklz.png

Beste antwoord (via Dennisfranky op 09-03-2017 23:24)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Omdat hij een upgrade gedaan heeft zou ik toch echt eerst eens proberen om een volledig cleane install te doen. Desnoods boot je met een linux live omgeving en verwijder je de partitie waarop esxi geïnstalleerd is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Omdat hij een upgrade gedaan heeft zou ik toch echt eerst eens proberen om een volledig cleane install te doen. Desnoods boot je met een linux live omgeving en verwijder je de partitie waarop esxi geïnstalleerd is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je kan nog in de logs van ESXi kijken, misschien dat je daar een aanwijzing kan vinden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ESXi is iets voor servers, dus tikje naar Serversoftware en Windows Servers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dennisfranky
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-03-2024
De logs heb ik inderdaad bekeken, daar stond niks in.

Besloten een schone installatie te doen. Ik had daarvoor wel een tool nodig om de datastore echt leeg te maken, want dat lukte met geen mogelijkheid vanuit de ESXi setup. Na de installatie werkte alles weer naar behoren.

Bedankt voor de hulp!