Enige weken terug had ik opeens dat tijdens het gamen het video signaal weg valt (scherm zwart) en de computer vast loopt. Geluid loopt wel door, maar de computer reageert verder niet meer.
Ik op zoek naar het probleem. Fans beetje schoongemaakt. Videokaart eruit en weer erin. Memory hetzelfde... uiteindelijk werkt de boel weer.
Maar nu paar weken later. Precies hetzelfde verhaal. Alleen nu ging het niet weg.
Ik lezen op forums... conclusie het kan ongeveer alles zijn. Het memory, de videokaart, de voeding. etc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de videokaart flink getest. Deze komt nooit boven de 70 graden. CPU stresstest ging ook helemaal goed. Beide memory reepjes los geprobeerd... helpt allemaal niks.
Hij loopt overigens ongeveer alleen vast tijdens het gamen. Ene keer wat sneller dan de andere.
Ik kan rustig uren werken op mijn computer zonder problemen. Het lijkt dus wel iets met belasting te maken te hebben ofzo.
Ik zal dus iets moeten gaan vervangen... maar wat?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
870 extreme 2.0 MB
Phenom x4 965
16 gb ram
rx 480 videokaart
corsair cx600 voeding
En ik draai nog op win7 64bit
...
Ik op zoek naar het probleem. Fans beetje schoongemaakt. Videokaart eruit en weer erin. Memory hetzelfde... uiteindelijk werkt de boel weer.
Maar nu paar weken later. Precies hetzelfde verhaal. Alleen nu ging het niet weg.
Ik lezen op forums... conclusie het kan ongeveer alles zijn. Het memory, de videokaart, de voeding. etc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de videokaart flink getest. Deze komt nooit boven de 70 graden. CPU stresstest ging ook helemaal goed. Beide memory reepjes los geprobeerd... helpt allemaal niks.
Hij loopt overigens ongeveer alleen vast tijdens het gamen. Ene keer wat sneller dan de andere.
Ik kan rustig uren werken op mijn computer zonder problemen. Het lijkt dus wel iets met belasting te maken te hebben ofzo.
Ik zal dus iets moeten gaan vervangen... maar wat?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
870 extreme 2.0 MB
Phenom x4 965
16 gb ram
rx 480 videokaart
corsair cx600 voeding
En ik draai nog op win7 64bit
...