[VPN] NordVPN icm. NPO live (app)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.290 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 13:06
Beste,

Sinds een tijdje gebruik ik met volle tevredenheid NordVPN. Ik heb het geïnstalleerd op Android, IOS en m'n Ubuntu laptop.

Op mijn Ubuntu kan ik (in het buitenland) connecten naar een van de 47 NL servers om vervolgens via een webbrowser live NPO te kijken, prima.

[edit] het gaat hier over de NPO live stream op IOS![/edit]
[edit2] Android net zo, helaas[/edit2]

ECHTER .. doe ik dit via de NPO app (IOS), dan werkt dit niet. Ik krijg dan de melding "Er is een probleem opgetreden". Disconnect ik van de VPN en ga ik via de lokale ADSL (buiten NL) dan krijg ik de melding "Geen rechten bla die bla".

Ik heb het ook gevraagd aan de support van NordVPN maar daar kom ik helaas ook niet verder mee.

Dus bij deze; hebben jullie enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door ronald75 op 16-03-2017 17:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ronald,

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:10
Het probleem al gemeld bij nordvpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan beoordelen, heeft Ronald dit gemeld. Maar zal vast geen kwaad kunnen het zelf ook even te melden idd. Gaan we doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-10 22:32
Ik gebruik zelf ook Nordvpn, heb het probleem nooit ondervonden. Gebruik het ook vrijwel nooit op android. Hoe veel servers heb je geprobeerd? Het kan welligt zijn dat het iets te doen heeft met smart play.
Ben nu eigenlijk ook wel erg nieuwsgierig geworden, en ga het even testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-10 22:32
Heb het even snel getest.
Toen ik zonder VPN testen kreeg ik een foutmelding? Heel raar ik zou geen verbinding hebben, maar reclames speelden wel.
Toen ik met NordVpn was verbonden (server 2 NL) toen deed NPO uitzending gemist het wel.
Zou je is server 2 kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het testen. Zojuist server 2 geprobeerd, naar tevergeefs. Dit testen is op iOS gedaan. Nordvpn contact al verschillende servers geprobeerd. En wat testen geprobeerd, lijkt allemaal goed te zijn.
Ook op de Android Streambox werkt de app niet samen met vpn aan. Uitgeschakeld geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Fijn dat het is opgelost.
Klagen bij NordVPN helpt ook.
Ze hebben prima costumer support.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@3x3
Opgelost is het helaas nog niet. Support vanuit nordvpn nog geen klachten. Hopelijk gaan ze get probleem wel vinden

@Ronald1975 weet jij al wat het probleem bij jou is/was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald75
Beste allemaal, bedankt voor de reacties en meetesten.

Voor alle duidelijkheid: het probleem speelt alleen op IOS. De helpdesk van NordVPN vraagt om steeds weer een andere server te proberen; en inmiddels heb ik (volgens mij) alle 47 NL servers al gehad.

Echter ... geen succes. Ik ga NordVPN nog een keer contacten.

[edit]
Zojuist weer door de molen gegaan bij NordVPN. Ze hebben blijkbaar een vaste procedure, probeer eens een andere server, wat zegt ipleak.net .. bla bla bla

[edit]
I'm very sorry about this inconvenience.
Our system developers are informing that it'd only be available to watch NPO services through the browser, unfortunately.

why?

They have not disclosed this information, I suppose the application might be using your App Store account to differentiate between your 'feigned' location and your actual one.

[ Voor 47% gewijzigd door ronald75 op 16-03-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Ik heb nu de gratis versie van "Phantom VPN" geprobeerd. Met deze VPN gaat live streamen van NPO zonder problemen.

Wellicht dat er tweakers zijn met andere VPN providers en die hier de resultaten kunnen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 14:50
Ook problemen met IOS (iPad) en NPO app.
Probleem bij NordVPN aangemeld. Diverse NL servers geprobeerd.

Zoals TS reeds vroeg:

Andere VPN providers zoals AirVPN (tijdelijk gratis testaccount) en OperaVPN (gratis) geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelluz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 12:39
Ik ondervind dit probleem dus ook. Ik gebruik macOS Yosemite 10.10.5 en NordVPN client 4.9.6 (67). Ik probeer te streamen met Firefox browser (60.4.0esr) vanaf 2doc.nl. Ik heb al behoorlijk wat van de Nederlandse VPN servers gehad, maar krijg telkens de melding "Voor deze aflevering geldt een rechtenbeperking. Het is daarom niet toegestaan om vanaf uw geografische locatie naar deze aflevering te kijken." Echter gebruik ik een Nederlandse server, en ik bevindt mij ook in Nederland. Als ik NordVPN disconnect werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

NPO heeft ondertussen ook het bestaan van NordVPN ontdekt en heeft hun servers geblokkeerd.
Dat moeten ze doen om hun uitzendrechten niet te verliezen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even los van wat ik vind van geo-restricties, dat is iets dat aan de rechthebbenden zelf is..

NPO live is zo te zien zelf al versleuteld. Dus de oplossing is simpel: de VPN uitschakelen als je wilt kijken. Anders lijkt dit inderdaad te veel op omzeilen van hun beveiliging.

Daarom sluit ik het topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.