Hoi allemaal,
'k ben al een tijdje (sinds September vorig jaar) aan het uitkijken naar een nieuw system en ik denk dat ik ondertussen gewoon de knoop moet doorhakken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Combinatie van spellen en een Plex/muziek/foto servertje. Speel vooral Dota2, Battlefield en Titanfall 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou me toch willen beperken tot max. €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn aanwezig, net zoals boxen en een headset.
Ik heb reeds een WD Green 1.5tb HDD, dus in m'n build zit enkel een SSD.
Momenteel gebruik ik een oud LCD scherm met VGA connector, maar ben ook op zoek naar een 1080p 144Hz scherm. (Dit zit niet in die €1200, apart budget, rond €300.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe ongeveer dacht in elkaar te steken:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben op zoek naar kasten van een kleiner formaat, mITX ot mATX. Indien mATX moederborden beter beschikbaar zijn, of mATX kasten enorm veel makkelijker om in te werken, misschien best een mATX kast, dan.
Ga je overklokken?
Geen prioriteit, daarom ook geen k-CPU gekozen momenteel. Moest dit nuttig lijken, input is altijd welkom!
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp/opmerkingen bij de hardware keuze, misschien moet ik volgens iemand beter meer geld aan een ander component uitgeven, of is een bepaalde combinatie niet ideal, ik hoor het graag!
(Ik verwacht ook dat de prijzen van de GTX1070 eventueel wat dalen, met de release van de 1080Ti, maar weet niet of het nuttig is hier op te wachten. Ben al eventjes aan het wachten.
)
Alvast bedankt voor de aandacht!
'k ben al een tijdje (sinds September vorig jaar) aan het uitkijken naar een nieuw system en ik denk dat ik ondertussen gewoon de knoop moet doorhakken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Combinatie van spellen en een Plex/muziek/foto servertje. Speel vooral Dota2, Battlefield en Titanfall 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou me toch willen beperken tot max. €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn aanwezig, net zoals boxen en een headset.
Ik heb reeds een WD Green 1.5tb HDD, dus in m'n build zit enkel een SSD.
Momenteel gebruik ik een oud LCD scherm met VGA connector, maar ben ook op zoek naar een 1080p 144Hz scherm. (Dit zit niet in die €1200, apart budget, rond €300.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe ongeveer dacht in elkaar te steken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 211,95 | € 211,95 |
| 1 | ASRock H270M-ITX/ac | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC | € 420,95 | € 420,95 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 600W | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 144,90 | € 144,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.152,71 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben op zoek naar kasten van een kleiner formaat, mITX ot mATX. Indien mATX moederborden beter beschikbaar zijn, of mATX kasten enorm veel makkelijker om in te werken, misschien best een mATX kast, dan.
Ga je overklokken?
Geen prioriteit, daarom ook geen k-CPU gekozen momenteel. Moest dit nuttig lijken, input is altijd welkom!
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp/opmerkingen bij de hardware keuze, misschien moet ik volgens iemand beter meer geld aan een ander component uitgeven, of is een bepaalde combinatie niet ideal, ik hoor het graag!
(Ik verwacht ook dat de prijzen van de GTX1070 eventueel wat dalen, met de release van de 1080Ti, maar weet niet of het nuttig is hier op te wachten. Ben al eventjes aan het wachten.
Alvast bedankt voor de aandacht!