Infrezen vloerverwarming zonder vloerisolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623283

Topicstarter
Goedemiddag,

Wij hebben een tweeondereenkapwoning uit 1974. Ons plan is om de gehele benedenvloer van vloerverwarming te voorzien.

Wij hebben hierin twee opties:
- de gehele vloer eruit en opnieuw laten storten, isolatie etc.
-vloerverwarming laten infrezen.

Nu gaat onze voorkeur uit naar het infrezen. Dit omdat de kosten hiervoor aanzienlijk minder zijn en dit beduidend minder werk geeft dan de andere optie.

Wel vragen wij ons af of dat de stookkosten hierdoor niet erg hoog worden, omdat de vloer niet geïsoleerd is. We hebben ook geen kruipruimte dus daar isoleren is ook geen optie.

Nu is mijn vraag: Heeft hier iemand ervaring mee? Ik kan nergens in het forum terugvinden ofdat iemand dit al eerder heeft toegepast (of ik heb niet goed gezocht).

We hebben het ook al nagevraagd bij een bedrijf dat het werk uitvoert en die meld dat de kosten ca. 125,- p/j hoger worden vanwege het niet hebben van isolatie.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en ons kan adviseren.

Alvast bedankt voor de reacties!

Beste antwoord (via Anoniem: 623283 op 10-03-2017 18:38)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Naar mijn weten is het denk ik dan het beste om iig van die reflectie isolatie over de vloer te rollen, daar matten op leggen waar je VV op vast zet en dan opnieuw vloer eroverheen storten, zo heb je een beetje isolatie/reflectie en begin je redelijk "schoon".
Het nadeel is wel dat je al snel zo'n 15 a 20 mm hoger uitkomt met je vloer.

Je zou evt om die hoogte te compenseren ook kunnen zeggen om een laagje weg te bikken, die enigszins egaliseren (je zou de eerste zijn die een vloer netjes strak en waterpas uit kan bikken denk ik), en dan bovenstaande doen, zo compenseer je die 20mm.
Oké het is bewerkelijk en eerst wel even wat werk, maar denk dat dat bijna de beste optie is. Anders moet je overal je kozijnen + deuren ook nog eens bewerken/bijwerken (lees inkorten en opnieuw afhangen e.d.).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:26
Naar mijn beste weten is het zonde om een vloer te isoleren met vloerverwarming. Vloerverwarming is een schitterend iets, echter erg langzaam in verwarmen. Je moet tenslotten heel wat kuubs aan beton verwarmen voor je een behagelijk gevoel krijgt in huis. Als je gaat isoleren hangt het ook er vanaf wat voor isolatie. Een gevolg kan namelijk zijn dat je de isolatie mee gaat verwarmen wat dus enkel maar meer energie gaat kosten. het is over het algemeen stilstaande lucht onder de vloer. Met of zonder isolatie zal dus weinig uitmaken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Nu online
Naar mijn weten is het denk ik dan het beste om iig van die reflectie isolatie over de vloer te rollen, daar matten op leggen waar je VV op vast zet en dan opnieuw vloer eroverheen storten, zo heb je een beetje isolatie/reflectie en begin je redelijk "schoon".

Je zou evt om die hoogte te compenseren ook kunnen zeggen om een laagje weg te bikken, die enigszins egaliseren (je zou de eerste zijn die een vloer netjes strak en waterpas uit kan bikken denk ik), en dan bovenstaande doen, zo compenseer je die 20mm.
Oké het is bewerkelijk en eerst wel even wat werk, maar denk dat dat bijna de beste optie is. Anders moet je overal je kozijnen + deuren ook nog eens bewerken/bijwerken (lees inkorten en opnieuw afhangen e.d.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Als er onder die vloer een kelder of kruipruimte is kan je ook van onderaan isoleren met PUR ofzo.
Dan je heb wel isolatie alleen heb je wel koudebruggen aan de buitenste muren (waar je dus geen isolatie zal hebben). Om dat tegen te gaan kan je evt minder buizen leggen langs de buitenmuren.

Ideaal is het niet maar toch beter dan geen isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623283

Topicstarter
Annuk schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:53:

Dit gaan we inderdaad doen.
We gaan de huidge tegel- en smeervloer eruit halen. Dan beginnen we met isolatie, netten, vloerverwarming, smeervloer en uiteindelijk een nieuw tegelvloer er bovenop.

Iedereen bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Nu online
Anoniem: 623283 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:47:
[...]

Dit gaan we inderdaad doen.
We gaan de huidge tegel- en smeervloer eruit halen. Dan beginnen we met isolatie, netten, vloerverwarming, smeervloer en uiteindelijk een nieuw tegelvloer er bovenop.

Iedereen bedankt voor alle reacties!
Dan moet je na het uitbreken wel eerst even een (dunne) egaliseer laag erop aan brengen hè, anders scheurt je isolatie vloer en houd je koude/warmte verschillen doordat je VV 'hier' iets hoger of lager ligt dan 'daar'.

En overleg goed met je aannemer/installateur hoe diep je ong. moet uitbreken ivm het egaliseren en dan de rest erop.

Pagina: 1