Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor foto/video bewerkingen 4K

Pagina: 1
Acties:

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11 22:43
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben met een opleiding bezig om drone-piloot te worden en ga dan uiteraarde beeldwerk exploîteren. Ik zal dus voornamelijk de laptop gebruiken voor foto -en videobewerkingen en alles dient heel vlot te gaan. 4K bewerken etc. moet lukken! Gamen: ik heb mijn eigen wijs gemaakt dat ik het niet ga doen, maar ga uiteraard niet aan de verleiding kunnen weerstaan. Final Cut pro, Photoshop, Lightroom.. zullen de programma's zijn waar ik het meest mee werk.

Wat is je budget?
1.600 BTW in maximaal

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zal toch waarschijnlijk veel thuis staan. Batterijduur is niet super belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst zo weinig mogelijk bloatware. Merk maakt me eerlijk gezegd niet zo uit
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)
Bij deze kwam ik uit, goede reviews, maar is dit wat overkill voor de programma's die ik wil gebruiken?

Ik had het heel graag allemaal zelf wat uitgezocht, maar met een hoofdjob, bij-job opleidingen, examens, ... wil ik graag wat genieten van wat expertise :)

Bedankt alvast jongens!

[ Voor 10% gewijzigd door Cloclo100 op 09-03-2017 11:44 ]

Verwijderd

Ik heb geen kant en klare aanrader voor je, wel een aantal dingen waar je over na kunt denken: aangezien je voornamelijk 4K gaat bewerken, is het dan niet verstandig om voor een laptop te gaan waar een 4K scherm in zit? Of ben je van plan om er een extern 4K scherm aan te hangen? Dan is het ook misschien verstandig om naar HDMI 2.0 te kijken ipv HDMI 1.4.

Overigens off-topic: opleiding om drone-piloot te worden? Dat klinkt gaaf, succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 12:32 ]

• Cloclo100
Ik zou de 4K eerder downscalen naar 1080p, aangezien daar maar een kleine markt voor is. De meeste prosumenten werken niet met 4K-schermen en veel wordt ook via sociale media gedeeld. (denk maar aan video's voor trouwfeesten etc.)

Verwijderd

Cloclo100 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:33:
Ik zou de 4K eerder downscalen naar 1080p, aangezien daar maar een kleine markt voor is. De meeste prosumenten werken niet met 4K-schermen en veel wordt ook via sociale media gedeeld. (denk maar aan video's voor trouwfeesten etc.)
In dat geval zit je prima met de gevonden laptop. Overkill? Ja. Is dat erg? Nee, vooral niet als je wat later opeens wat zin krijgt om te gamen!

• Cloclo100
Ik heb gehoord dat Nvidea de prijzen van de gewone 1080 gaat laten zakken, zou dit ook implicaties hebben voor laptop-prijzen met de 1080m?

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 20:50
Cloclo100 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:08:
Ik heb gehoord dat Nvidea de prijzen van de gewone 1080 gaat laten zakken, zou dit ook implicaties hebben voor laptop-prijzen met de 1080m?
Als het goed is niet.

• Cloclo100
Kan je je nader verklaren?

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 20:50
Cloclo100 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Kan je je nader verklaren?
De prijzen van de desktopkaarten gaan omlaag vanwege de 1080 Ti. Deze zal niet op de mobiele markt uitkomen. Plus heeft Nvidia bijna geen concurrentie op de mobiele markt, dus ze hebben geen reden om de prijzen te verlagen.
Pagina: 1