• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-10 14:22
CeBIT 2017

Zijn er hier nog medetweakers die richting Hannover gaan deze editie?

Ik ga dit jaar voor het eerst.

Ik lees her en der dat de beurs al jaren niet meer is wat het ooit was. Ik ben er nog nooit eerder geweest en ben benieuwd of er nog cruciale tips zijn voor een bezoek aan Cebit.

Voor de geinteresseerden een plattegrond met halindeling per onderwerp/afdeling.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2n7fwuf.jpg

Voor een volledige lijst van standhouders: http://www.cebit.de/de/au.../ausstellerverzeichnisse/

Voor 'IT-Profesionals' is er gratis toegang via hier: https://www.cebit.de/en/a...a27e3&open=registerTicket

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Leuk topic!
Ik ga donderdag.

Mijn advies neem als professional visitekaartjes mee, dat is makkelijk uitwisselen, contact maken en contact houden.
Maar kijk uit met het geven van die kaartjes aan aziatische doorverkopers van jouw informatie.
Er zijn types die je bedrijfskaartje maar al te graag willen hebben, om die vervolgens te scannen en door te verkopen aan dienstverleners in India, indonesië etc je hebt het risico helemaal platgebeld en gemaild te worden.

| live and give like no one else |

• Julian97
Grappige maar zeker goede tip! Dat er zo'n handel in die gegevens zit in de Aziatische landen.

Hoe is het parkeren bij de Messe? Ik ga op dinsdag met de auto maar hoor verschillende verhalen over parkeren. Van heel goed geregeld tot een puinhoop....

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
Ik ben daar een jaar of drie geleden geweest, en we waren rond 10h daar. Parkeren viel heel goed mee, de tweede dag viel dat ook goed mee.
Neem vooral je tijd om alles rustig te bekijken, maar vergeet niet dat het een B2B-beurs is, dus verwacht niet al te veel consumentenzaken. Desondanks wel heel veel leuke zaken gezien daar toen.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ga ook heen, op donderdag. Gewoon om het een keer mee te maken.

Dank voor de link, scheelt toch weer 56 euro....

Everything is better with Bluetooth

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zijn er nog mensen die willen car poolen?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heb je eigenlijk een milieu sticker nodig als je er met de auto heen gaat?

Everything is better with Bluetooth

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijn er voorwaarden verbonden aan de gratis toegang?
Dag van toegang, lid van iets zijn,...? Anders wil ik wel proberen om morgen te gaan.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ga morgen en overmorgen voor werk. Het is de 3e keer dat ik ga, na 2012 en 2008.

Rustig de tijd nemen om de laatste trends en merken in de enterprisemarkt te spotten. :) Daarnaast is het altijd grappig om al die Aziaten met hun gekke gadgets te bekijken. Ik weet nog goed dat in 2008 de Asus EEE PC erg hip was, en er 1000 verschillende clones te krijgen waren. :P

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
jeanj schreef op maandag 20 maart 2017 @ 07:15:
Heb je eigenlijk een milieu sticker nodig als je er met de auto heen gaat?
Ja. Nee.
https://www.milieusticker...n-umweltzone-in-hannover/

Update:
Sorry niet helemaal gelezen:
De Umweltzone van Hannover kent geen uitzonderingen zoals doorgaande Autobahnen. Misschien goed om te weten is dat de Hannover Messe, het beursterrein van de stad, volledig buiten de zone valt. Het ligt ten zuiden van Hannover langs de A37 (buiten de kaart).

[ Voor 37% gewijzigd door Tweaker626 op 20-03-2017 10:16 . Reden: Niet goed gelezen... ]

• Julian97
hanzer schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:57:
Zijn er voorwaarden verbonden aan de gratis toegang?
Dag van toegang, lid van iets zijn,...? Anders wil ik wel proberen om morgen te gaan.
Zover ik weet zijn er geen strenge voorwaarden. De enige voorwaarde zou zijn om een 'IT-professional' te zijn. Dit wordt volgens mij niet geverifieerd. In het proces moet je bedrijfsgegevens opgeven maar hier lijken ze weinig mee te doen.

Dag van toegang is ook niet omschreven. Als je zou willen, kun je alle dagen weer met dezelfde ticket er terecht als ik het goed heb. (Full-event-ticket).

Ik reis morgenvroeg ook met twee vrienden af naar Hannover :)

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
(jarig!)
Ik zit nog een beetje te twijfelen, ben er in 2008 geweest en toen was het nog wel interresant, maar heb het idee dat het tegenwoordig niet zo super meer is. Ik woon er minder dan een uur vandaan, dus zou makkelijk voor een dag kunnen gaan. Moet er alleen dan wel een dag vrij voor vragen en ben er nog niet over uit of ik dat er voor over heb.

edit:

Uiteindelijk toch maar besloten om morgen even te gaan kijken, ben benieuwd wat het tegenwoordig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen Sack op 22-03-2017 17:23 ]

• joepsel
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

joepsel

٩(͡๏̯͡๏)۶

Ik lees even mee... Laten jullie ook weten hoe het was? :) Ben erg benieuwd!

Ik overweeg om volgend jaar te gaan, maar heb niet zo'n helder beeld over wat ik nou kan verwachten daar. Ben er een jaar of 10 geleden voor het laatst geweest, maar toen was het nog erg consument-gericht.

[ Voor 5% gewijzigd door joepsel op 23-03-2017 09:05 . Reden: smiley toegevoegd ]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ben gisteren even geweest, vond het naar verhouding goed druk. Je kunt merken dat de economie weer aantrekt. Het was duidelijk drukker dan vorig jaar.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben dinsdag en woensdag geweest. Ik vind het eigenlijk steeds minder interessant, veel stands laten niets meer zien maar plaatsen alleen nog maar TV's die verschillende oplossingen laten zien in een soort infographic. Eigenlijk een soort afspiegeling van de website in beursstandvorm. Ik heb dit jaar dus eigenlijk geen apparatuur of software gezien die een wow-factor teweeg bracht. Iets wat voorheen ik wel vaak had op beurzen.

• Julian97
Ik ben dinsdag geweest. Was voor mij ook de eerste keer. De hal met Drones en VR vond ik wel interessant. Deze was dan ook het meest interactief en kon je zo'n beetje bij elke stand wel iets uitproberen.

Viel mij wel soms dat sommige stands meer op een meeting-place lijken. De hal die Salesforce bevoorbeeld voor zichzelf had bood weinig interessante zaken naar mijn mening voor de neutrale bezoeker. Dan zie je wel terug dat het voornamelijk gericht is B2B.

P.s. nog meer mensen die een bezoekje aan de wasstraat konden brengen na geparkeerd te hebben bij uitgang zuid? Wat een bende...

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-11 12:32
Is er toevallig nog iemand die alleen morgen gaat ? De collega met wie ik zou gaan is geveld door een flinke griep dus ik zoek een carpool :P

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
(jarig!)
Ik ben inmiddels weer thuis, maar het is me volledig meegevallen. Toen ik binnenkwam heb ik een uur in hal 6 en 7 besteed en toen had ik nog het idee dat het niet zoveel meer was. Maar daarna ben ik naar Planet Reseller gegaan (ik had het niet verwacht dat ik als software engineer naar binnen mocht, maar ik kreeg gelijk toen ik dat zei een formulier om binnen te komen) en dat was toch wel een stuk interessanter met deels veel Chinese fabrikanten, maar ook bedrijven als Coolermaster, Western Digital, Asrock, Logitech en nog veel meer zoals de gadget roulette tafel, waar winnen overigens alleen mogelijk met was het juiste aantal fiches het goede nummer, erg lastig dus. Daarna heb ik nog even bij de drones hal rondgekeken en de dag afgesloten in hal 2 bij Exact (heerlijke verse stroopwafels :p, die vind ik hier in Duitsland normaal niet) en Huawei (was al kwart voor 6 en er speelde eigenlijk alleen nog een live band en er werden hapjes uitgedeeld).

Uiteindelijk best wel wat dingen geleerd (zoals waarom bepaalde HDDs op de ene plaats juist goed zijn maar ergens anders absoluut niet gebruikt mogen worden) en een aantal leuke gesprekken gehad met verschillende mensen.
Pagina: 1