Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSoetaert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-06-2022
Hi

Ben hier al eventjes aan het knoeien met dit probleem. Het zit zo: ik woon in een gebouw met andere studenten waar we één publieke wifi hebben, waar je je via een 'splash page' moet inloggen met e-mail en wachtwoord (ook nog andere Wifi mogelijk waar je rechtstreeks met de e-mail en het wachtwoord kan inloggen). Nu heb ik hier een Sonos Play1 staan die met Wifi verbonden moet worden, maar dit gaat natuurlijk niet met deze publieke wifi, aangezien ik geen optie heb om ergens een e-mail en wachtwoord in te vullen.

Nu werd mij verteld dat ik dit kon oplossen door een travel router te kopen (ik kocht een TL-WR810N) waarmee ik een access point kan maken, en op deze manier een eigen privaat netwerkje heb. Nu is mijn probleem dat ik hier geen bedrade internetverbinding heb, enkel een draadloze verbinding met het internet. In alle voorbeelden om zo'n access point te maken zie ik dat ze eerst hun nieuwe travel router verbinden met de primary router, maar dat kan ik dus niet doen aangezien die hier ver van mij moet staan ergens in het gebouw.

Ik dacht dat het mogelijk ging zijn om via deze draadloze verbinding toch een nieuw access point te maken, en op die manier te kunnen inloggen via mijn Sonos box bij een simpel netwerkje met enkel een wachtwoord. Iemand die mij hierbij zou kunnen helpen?

Alvast veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:19
Travel routers kunnen ook aan andere wifi-netwerken verbinden. Zoiets als deze guide zou moeten werken. (Hint: Bij stap 5 "Dynamic IP" kiezen). Na deze guide moet je met je mobiel o.i.d. opnieuw verbinding maken met je travel router en je login portal doorlopen. Eenmaal gedaan kan alles achter te travel router zonder iets in te voeren gelijk het internet op.

Als je er LEDE op zet dan kun je ook via dat andere netwerk verbinden ( = waarschijnlijk wpa2 enterprise). Maar daar moet je redelijk verstand van zaken voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSoetaert
Groentjuh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:24:
Travel routers kunnen ook aan andere wifi-netwerken verbinden. Zoiets als deze guide zou moeten werken. (Hint: Bij stap 5 "Dynamic IP" kiezen). Na deze guide moet je met je mobiel o.i.d. opnieuw verbinding maken met je travel router en je login portal doorlopen. Eenmaal gedaan kan alles achter te travel router zonder iets in te voeren gelijk het internet op.

Als je er LEDE op zet dan kun je ook via dat andere netwerk verbinden ( = waarschijnlijk wpa2 enterprise). Maar daar moet je redelijk verstand van zaken voor hebben.
Bedankt voor het antwoord.
Probleem is dat ik die WISP optie niet heb bij stap 4, erg raar. Ik kan handmatig op de router zelf het knopje zetten op AP, repeater, client. Maar die WISP optie kan ik jammer genoeg nergens instellen? Nochtans moet hij dit normaal wel kunnen, als ik even rondkijk op internet. Heb al proberen de firmware upgraden maar dit had geen effect.

[ Voor 6% gewijzigd door MattSoetaert op 09-03-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Je kunt die tplink ook in client mode zetten en daarna je sonos via de utp kabel verbinden.
Wel eerst even de kabel in je laptop doen zodat je kunt inloggen op het wifi netwerk via die router.

WISP mode zou zo moeten lukken. Heb je geen vage chinese variant waar dit misschien niet in werkt? ( ik heb zelf ook paar van die travel routers maar WISP mode heeft bij mij nooit fatsoenlijk gewerkt).
Wat ik toen heb gedaan is openwrt erop en een usb wifi kaartje erin gestopt. Hierdoor had ik 2 radios en kon ik wel de "WISP" mode opzetten

edit: wat je ook kunt doen is op je laptop het mac adres clonen va je sonos en daarna op wifi authenticeren. Als je daarna de sonos verbinding zou moeten maken zou die al geauthenticeerd moeten zijn.

probleem is alleen dat zon authenticatie vaak verloopt en je het truukje dus vaker op een dag moet doen... (maar dat heb je met de travel router ook).
Here's how to do it:
1. Make sure the laptop is not connected to the hotel wifi. If it is connected, then disconnect it from the hotel wifi.
2. Plug the TP-Link Router in to a wall socket. Plug the Ethernet cable into the "LAN" port on the TP-Link and the other end into the laptop.
3. Connect the TP Link Router to the hotel network:
a. Login to the TP Link Router - open a browser and type 192.168.0.254
- Userid: admin
- Password: admin
b. Click on "Quick Setup". Then click "Next". Make sure "WISP Client Router" is selected then click "Next". Also "Dynamic IP" then click "Next". Then when on the page that shows the Client Setting click "Survey". If there is more than one hotel network then pick the one with the highest db (usually it's the first one on the list) and click "connect". The wifi info should populate with the name of the hotel network you selected. Click "Next" and then click "Finish". Then close the browser.
4. From the computer, while still connected with the Ethernet cable to the TP Link Router, open a new browser window. Login to the hotel's network. Go past the hotel's gateway login page to gain full access to the internet (which sometimes changes your IP address once you're authenticated)
5. Disconnect the Ethernet cable between the laptop and the TP Link Router.
6. Connect the laptop (or other device such as iPhone, iPad, etc) to the TP Link wirelessly. (If necessary, login to the hotel network)

Note: If you unplug the router from the wall outlet, you might get logged out from the hotel's network. If this happens, then just login again at the hotel's login page. You should be able to do this from a laptop, iphone, etc without needing to connect your computer to the router with the Ethernet cable. If it doesn't work then try it with the Ethernet cable plugged into the laptop and the TP Link Router and try it again.

[ Voor 93% gewijzigd door laurens0619 op 09-03-2017 12:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSoetaert
Heb het nog altijd niet aan de praat gekregen. Heb de router op Coolblue gekocht dus een Chinese variant lijkt me toch sterk. Probeer is dat ik die WISP client router optie gewoon niet krijg, wat ik ook probeer, terwijl die normaal wel bij de working mode zou moeten staan.

Ook via ethernet kabel is het me niet gelukt. Heb kunnen inloggen op de laptop (met e-mail en ww) en daarna kan ik op internet, maar als ik de ethernet kabel verbind aan de Sonos lijkt die installatie niet te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
let wel op dat de tp-link in router mode staat en niet client bridge. Met andere woorden: je laptop moet een ander ip (in andere range) krijgen dan je normaal direct op het wifi netwerk krijgt.

Bedenk je wel dat je Sonos kastje in deze situatie (en waarsch sowieso niet) niet benaderbaar is vanaf het hoofd wifi netwerk. Je sonos zit namelijk achter nat (en het netwerk doet waarsch aan client isolation).

Wat zou moeten werken is:
TP Link > Wifi naar hoofdnetwerk
TP Link > UTP naar switch
switch naar sonos
switch naar bekabelde computer met sonos client

Als dit werkt, dan zou een WISP achtige optie ook moeten werken.

Ik denk sowieso dat het geen houdbare situatie is omdat de "lease" op geauthenticeerde apparaten vaak verloopt en je dus opnieuw moet inloggen...

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 09-03-2017 18:46 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1