Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_obi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2020
Ik ben 25, dit moment 6 jaar werkervaring in IT (systeembeheer / uitrollen kleine omgevingen in MKB, denk aan 20-50 users).
MBO4 BBL opleiding afgerond een aantal jaar geleden en daarna blijven werken bij het bedrijf waar ik de stage heb gedraaid. Ik wil voorkomen dat ik over een aantal jaar stil kom te staan en alleen nog kan uitbreiden d.m.v. certificering. Ik heb nu nog geen gezin, dus als ik nog een opleiding wil gaan doen, zou ik het nu moeten doen.

Ben dus geïnteresseerd in het volgen van een deeltijd opleiding en ben hierbij uitgekomen bij 2 mogelijkheden:
Fontys (Eindhoven)
- Bachelor Management & Security

HS Zuyd (Heerlen):
- HBO ICT

Fontys opleiding zou een 1/2x per week lesdag van een 4/5 uren bedragen.
HS Zuyd is daarentegen geheel zelfstudie zover ik begrepen heb, wanneer je vragen hebt kun je je begeleider e-mailen en bij genoeg aanmeldingen zou er een fysieke les (kunnen) worden ingepland.

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring met deze opleidingen hebben.. Hoofdzakelijk volgende punten:
- Hoe is de begeleiding tijdens opleiding
- Hoe vond je indeling van de opleiding / vakken
- Hoeveel studieuren per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

Ik heb in 2005/2006 de opleiding NID gevolgd op HS Zuyd.
Deze opleiding is uiteindelijk omgevormd tot (volgens velen ge downgrade) tot HBO ICT.
Ik hoor van veel mensen inclusief werkgevers dat de huidige opleiding HBO ICT niet meer is wat het vroeger was toen het NID heette.

Persoonlijk zou ik altijd een deeltijd studie volgen met in ieders geval een aantal contact uren / lessen. Mijn ervaring is dat je dan meer uit de studie haalt. Ook zou het voor mij persoonlijk meer motiveren iets te doen maar dat is natuurlijk extreem persoonlijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik volg nu een deeltijd opleiding bij Fontys in Eindhoven. Ik ben in 2015 begonnen met de richting Management en Security. Fontys heeft twee avonden in de week college, je krijgt twee vakken per semester waarbij je moet rekenen op een minimale studiebelasting van 10 uur per vak per week. Afhankelijk van je voorkennis zal dit per vak meer of minder zijn.

Los van de vier vakken die je per jaar volgt, moet je ook nog het vak "Professionalisering" doen, elk studiejaar 1 module. Hiervoor zijn geen contacturen en dit dien je zelf te doen. Je ingeleverde werk wordt wel beoordeeld.

Ik weet dat Fontys op dit moment bezig is met het herzien van de trajecten, over de inhoud van de nieuwe trajecten kan ik je verder niets vertellen.

Over de inhoud van het traject Management en security was ik niet zo heel erg tevreden, maar dit kwam in mijn geval omdat het niet technisch genoeg was. Ik heb ondertussen dus ook de overstap naar software engineering gemaakt.

De begeleiding hangt in veel gevallen af van de docent die je krijgt, hiervan zijn zoals te verwachten goede en minder goede, in mijn optiek laten de goede docenten je veel zelf uitzoeken maar geven je wel richting op moment dat je vastloopt.

Ik wens je succes met het kiezen van een studie!