Knipperen LED verlichting (stroomgestuurd)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-08 19:12
Ik heb een speciale lamp bij een klant hangen die uit 24 stuks 1W LED lampjes bestaat. Deze zijn 350mA stroomgestuurd.
Voor deze lampjes zit een speciale dimmerbox (driver). Welke 3 uitgangen (9-36V) heeft voor 8/9 lampjes.

Sinds een tijdje knippert deze verlichting bij inschakelen steeds. Door wat geknoei werkt deze vaak na een half uurtje ineens wel goed.
Zou dit te maken kunnen hebben dat de lampen te weinig spanning krijgen o.i.d?
Er zitten nog 10 andere lampen die het zelfde zijn en die werken wel zonder problemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat bedoel je met "geknoei"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
In- en uitschakelen en dimmen op verschillende nieveau's. En dan een aantal keren.
Ik bedoel eigenlijk dat het vaak na vaak proberen wel lukt om ze toch continu te laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Klinkt gewoon als een kapotte dimmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
Dimmer is al vervangen voor een nieuwe en helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat voor materialen gebruik je? Welke lampen en dimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Dat is een lastige... Ik kan zo snel niets geks ontdekken. De driver/dimmer lijkt de juiste specificaties te hebben.

Mogelijk is het voltage dat over de LED's wil staan te hoog voor wat de dimmer aan kan. Dan zou je dat even moeten meten of tenminste even naar de specs van de LEDs kijken. Als dat het geval is zou je het eens met 7 leds per aansluiting kunnen proberen.

Dergelijke fouten kunnen ook ontstaan door te veel storing op de stroomtoevoer. Hoewel ik het zelf nog nooit meegemaakt hebt ken ik wel horrorverhalen met erg veel storing op de 230 door veel schakelende voedingen van bijvoorbeeld goedkope LED's of andere apparatuur. Komt vooral veel voor in winkels of en andere omgeving met veel apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Meten is weten. Als het geknipper is en de dimmer vervangen lost niks op, misschien een slecht contact ergens. Staan ze in serie?

[ Voor 7% gewijzigd door Flake op 12-03-2017 16:42 ]

Pagina: 1